12 már 21

Így nem érdemes legyőzni a Fideszt

Miközben néhány poszttal korábban arról írtam, hogy kell-e és lehet-e a Jobbikot politikai karanténba helyezni, paradox módon közismert, hogy létezik ma Magyarországon olyan politikus, aki máris karanténban van és látványos erőfeszítésekkel próbál kikerülni onnan. Nem kell ahhoz különösebb előképzettség, hogy rájöjjünk, Gyurcsány Ferencről van szó. Az okok taglalásától, bár tanulságosak, most eltekintenék. A rossz kormányzás, az Orbán-kormány büntetőjogi fenyegetőzése, a Demokratikus Koalíció frakcióalapításának botrányos és a demokrácia minden szabályával szembemenő ellehetetlenítése mind-mind olyan körülmények, amelyek valóban nehéz helyzet elé állítják a volt miniszterelnököt. Ma sokan érzik úgy, kötelező belerúgniuk a szocialisták egykori vezetőjébe. Elgondolkodtatónak tartom, hogy hogyan reagál minderre Gyurcsány. Az elmúlt napok megszólalásai alapján úgy vélem, rosszul.

Ahogyan arra már a Népszabadságban megjelent cikkemben is utaltam, tévútnak tartom mind a restaurációs stratégiát a jövőre nézve, mind pedig az Orbán-kormány illegitimnek való címkézését a jelenben. Tudjuk, hogy a politikában a szavak milyen erős fegyverek, de csak akkor, ha igazak. Amikor Gyurcsány az Orbán-kormány illegitim voltáról beszél, a Bokros Lajos által alapított Szabadság és Reform Intézet állításait ismétli meg. Bármennyit is köszönhet ez az ország Bokros Lajosnak, a Fidesz nem az alkotmányos rendet döntötte meg azzal, hogy új Alkotmányt fogadott el többsége birtokában. Amit elvesztettünk, az felbecsülhetetlen érték: úgy tűnik, oda a harmadik köztársaság berendezkedése, súlyosan sérülnek a jogállami elvek, de hogy az alkotmányos rend megdőlt volna, azt állítani szerintem tévút. Ehhez képest Gyurcsány Ferenc azóta nem hogy finomított volna álláspontján, hanem tovább is ment: már nem pusztán illegitimnek, hanem illegálisnak nevezve az Orbán-kormányt.

Félreértés ne essék: jóérzésű demokrata, sőt, bármilyen jelző nélküli demokrata elképedve nézi a Fidesz tevékenységét a közéletben. De látni kell a különbségeket: a Magyar Gárda illegális, mert törvénytelen, a Fidesz-kormány nem illegális, hanem merőben antidemokratikus. Miközben a volt miniszterelnök egyik oldalról a liberális, szocialista és konzervatív összefogásról beszél, másik oldalról a legtöbb megszólalása a közbeszéd polarizálása irányába mutat. Ha ezt ebben a tempóban folytatja, 2014-re elfogynak a magyar nyelv jelzői, melyekkel ellenfeleit illethetné. Ez persze a kisebb gond, a nagyobb az, hogy a jelzők súlya is devalválódik ebben a folyamatban.

Az eszkaláció újabb jeleként Gyurcsány alkotmányos blokádot helyezett kilátásba. Bár nyilvánvaló, hogy az ellenzék az elmúlt hónapokban rátalált az akcionizmusra, ez az ötlet ezer sebből vérzik. Hogy csak egy fontos elemet emeljek ki: emlékezzünk a Kádár-rendszer demokratikus ellenzékének stratégiájára. Gyurcsány Ferenc akkor még a másik oldalon állt, amikor az állampárt ellenzékeként  határoztuk meg stratégiánkat: minden körülmények között úgy fogunk tenni, mintha jogállamban élnénk. Ez vált az ellenzék fegyverévé a hatalom gépezetével szemben: csak azért is úgy tenni, mintha hazánk egy normális ország volna, ahol a demokratikus berendezkedés eszméi uralkodnak. Az állampárt ezzel az attitűddel szemben eszköztelennek bizonyult, nem beszélve arról, hogy a közvélemény számára is magától értetődővé vált a választás: a demokratákat vagy az elnyomókat támogatja-e. De kit válasszon a magyar állampolgár, aki normális Magyarországot szeretne? Az ébresztőórával utcai ultimátumot hirdető Orbánt vagy az alkotmányos blokádot hirdető Gyurcsányt? A kérdés költői, a magam részéről könnyű megválaszolnom.

Ennyit terveztem eredetileg írni a volt miniszterelnök eheti tevékenységéről, és arról, meddig lehet emelni a tétet, mi lesz vajon a következő szint. A választ azonban az élet maga szolgáltatta, és itt hadd idézzem szó szerint hétfői bejegyzését a nyomaték kedvéért: „És ugyanez le fog játszódni minden faluban és városban, a Fidesz hatalmasok gazdasági, üzleti háttere le fog lepleződni. És akkor, igen akkor, a mostani nagyfiúk és gyermekeik majd nem mernek kimenni az utcára, mert mindenki tudni fogja: hajdanán a nemzetről beszéltek, de csak magukra gondoltak.” Itt most meg kell állni és azt mondani: ezt nem szabad. Az a politikai vízió, hogy ellenfeleink gyermekei ne merjenek az utcán járni, ha egyszer a Fidesz megbukik, a demokratikus koporsóba bevert újabb szög. Még ha érthető is minden nemtelen vád miatti indulat, látnunk kell, ez nem Orbán Viktor legyőzésének az útja. Ha Gyurcsány ma a parlament legmagányosabb politikusa, azért ő maga is felelős: így nem lehet legyőzni a Fideszt, de így nem is érdemes. Győzni akkor fogunk, ha szilárdan kiállva a jogállami elvek mellett liberálisok, baloldaliak és jobboldaliak együtt tudunk fellépni a nyitott szellemű, Európa iránt elkötelezett Magyarországért.

A bejegyzés trackback címe:

https://fodorgabor.blog.hu/api/trackback/id/tr544330920

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kétszázmillió járhatna Gyurcsányéknak 2012.03.24. 13:21:01

Ha a DK frakciót alakíthatna, kétszázmilliós állami támogatás járna 2014-ig az új szerveződésnek. A frakciókkal ellentétben a független képviselőknek nincs lehetőségük napirend előtti felszólalásra. A függetleneknek nem jár automatikusan bizottsági hely s…

Trackback: A demokrácia alkonya 2012.03.23. 08:49:39

Kedves Naplóm!Második bejegyzésemben törlesztenem kell egy tartozást: leírom az elmúlt évek történetét. Arról, hogyan ért véget Magyarországon a demokratikus Köztársaság és vette át a hatalmat Orbán diktatúrája.1990-ben kezdődött. Véget ért egy álom, m...

Trackback: Magyarország Kaszinó: Ahol csak egyféleképpen mehetnek a dolgok 2012.03.22. 07:26:29

„Most jól figyeljen rám! Háromféleképpen mehetnek itt a dolgok: jól, rosszul, és ahogy én akarom.” – mondta Ace Rothstein a Kaszinó című filmben a rendőrkapitány unokaöccsének, amikor az meggondolatlanul áthelyeztette a nyerőautomatákat. A minap HVG-be...

Trackback: Ilyenek vagyunk? Tényleg? 2012.03.21. 18:51:41

Milyenek vagyunk, mi magyarok? Ha kívülről látnak minket, vajon szimpatikus országnak a szimpatikus népe vagyunk, csikós, gulyás, gyógyfürdő, vagy csak egy - enyhén szólva - érdekes kis nép valahol Európa perifériáján, ahol szabad a pálinka- és sörfő...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mókáné 2012.03.21. 21:38:49

@Trompf:

"A negyedik kérdés azt nem is tudom hova tenni. Milyen zsidók felelőssek Jézus haláláért ? A mostaniak ? Nem."

Ezt a kérdést a minap magamtól tettem fel és pont így, annak kapcsán, miért van ennyi gyűlölet a zsidók irányába. Érdekes volt látni, hogy valóban feltették, merthogy miért a sok gyűlölet?

Ami Franciaországban történt, az is rossz irányba mutat.

A hétfői mészárlás áldozatainak holttestét szerdán Izraelben temetik el. A támadásban az iskola egyik tanára és két kisfia, illetve egy harmadik tanuló vesztette életét. Mind a négy áldozat francia-izraeli kettős állampolgár volt.

index.hu/kulfold/2012/03/21/kommandosakcio_toulouse-ban/

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.03.21. 21:43:22

@knausz: Talán az ilyen nyilatkozatokért ?
Nekem legalábbis ezek nem tetszenek:

"Meg tudjuk bocsátani az araboknak, hogy megölik a gyermekeinket. De azt nem tudjuk megbocsátani, hogy arra kényszerítenek bennünket, hogy megöljük az ő gyermekeiket. Béke csak akkor lesz, ha az arabok gyermekeik iránti szeretete erősebb lesz a zsidók iránt érzett gyűlöletüknél."
Golda Meir

mókáné 2012.03.21. 21:45:27

@Chicano:

"Aztán megjelent egy cikk az Indexen arról hogy a felmérés nélkülöz bármiféle tudományos alapot. Például nem tudjuk hogyan választották ki a mintát és nem tudjuk hányan tartózkodtak. "

Olvastam azt a cikket is. Nem egészen erről szólt sajnos, mint írod. Bár nélkülözne minden alapot!

"De arra jó hogy megint ezen rágódjon a balliberális tábor, addig sem kell a valódi problémákkal foglalkozniuk. "

Az antiszemita gondolkodásmód valódibb probléma, mint a Fidesz legyőzése. Magam részéről Fodor Gábornak inkább javasolnám megfontolásra, mint Gyurcsányon rágódni.

Kit érdekelnek ezek a kisszerű politikusok?

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.03.21. 21:48:06

@Trompf: @knausz: kösz a sidetrackért, további jó beszélgetést a fideszről és a jelenlegi ellenzékről.

mókáné 2012.03.21. 21:54:40

@Trompf:

Kérdezem: - Lehet általában haragudni egy népre vagy népcsoportra?

@vau:

"további jó beszélgetést a fideszről és a jelenlegi ellenzékről. "

Nekem a hócipőm van tele a fölösleges vitákkal, cikkekkel. Kit érdekel a Fidesz és a nem létező ellenzéke?

Talán egy nem létező értelmiségi réteget, akik elvi vitákat bonyolítanak. Egészségükre!

3dom'f'speech 2012.03.21. 21:55:16

gabikám, húzz már el a fenébe, senki nem kíváncsi rád - szánalmas senki vagy,, tele egy csomó görccsel, irigységgel és rosszindulattal; gyurcsányipojácával kb. egy polcon helyezkedsz el, mivel (ne felejtsük!) még a minisztere is voltál ennek a sületlen vadbaromnak

Éhes_ló 2012.03.21. 21:56:42

Egy politikai hulla osztaná az eszet a másik politikai hullának.
Rossz vicc.
Morális zombik lázadása.

nu pagagyí 2012.03.21. 21:57:48

Szerintem egy nem demokratikus kormány ellen nem lehet demokratikus eszközökkel küzdeni. Igenis féljenek azok akik ezt rendszert kiszolgálják, vagy nyerészkednek az részükre eltorzított jogokkal. Egy percig se gondolják, hogy a rabolt javakat megtarthatják.

Blogger Géza 2012.03.21. 21:58:31

@knausz: Ezen én is erősen elgondolkodtam. Ezekből a válaszokból ugyan hogy jön ki az, hogy valaki antiszemita?

Idézzük fel teszem azt Máté evangéliumát:

"Akkor összegyűltek a főpapok és a nép vénei Kaifás főpap palotájában, 4és tanácsot tartottak, hogyan tudnák Jézust csellel elfogni és megölni."

Ez alapján nem logikus a zsidókat (de legalábbis őket is) felelőssé tenni? Nem értem, hogy meri venni a bátorságot egy zsidó szervezet, hogy ilyen kérdés alapján népeket antiszemitának bélyegezzen. Persze szerintük nyilván a pápa, a Vatikán, az r. kat egyház meg minden keresztény is biztos antiszemita.

Az meg különösen tetszett, hogy pl. norvég válaszokkal (ahol szinte egyáltalán nem élnek és nem is éltek zsidók) vetik össze a magyar válaszokat a zsidók pénzügyi és üzleti befolyásával kapcsolatban. Nyilvánvaló, hogy egészen márt tapasztal közelről egy norvég mint egy magyar erről a kérdésről.

Ha valami növeli az antiszemitizmust, akkor az az ilyen kérdésfeltevések és az azokra adott válaszok "tudományos" elemzése.

nu pagagyí 2012.03.21. 22:01:29

@Trompf: Van még egy opció, kiszeretsz a vezérből.

téridő 2012.03.21. 22:01:49

@Mészáros Laci: Nagyon jól látsz! Jó volt olvasni az írásod. Sokan kellenének, hogy így gondolkozzanak. emberi hangon kell szólni az emberekhez, s talán a magyarokhoz is lehet.
sok sikert!!!
... s máskor is írj, minél többen olvassanak...

Blogger Géza 2012.03.21. 22:06:25

@vau: Ez a poszt valójában Gyurcsány Ferencről és a módszereiről szól, és ehhez elég szorosan kötődik amúgy az antiszemitázási fegyver, amit annak idején igenis bevetett a Fidesz ellen is. Semmi nem drága neki a hatalom megszerzése vagy megtartása érdekében.

Mészáros Laci 2012.03.21. 22:07:22

@Trompf:

AKKOR béke lesz. de MI, MOST mit teszünk azért, hogy az araboknak a gyerekeik iránti szeretete erősebb legyen a velünk szemben érzett gyűlöletnél...?

Mészáros Laci 2012.03.21. 22:08:51

@Blogger Géza:

"Ez alapján nem logikus a zsidókat (de legalábbis őket is) felelőssé tenni? "

Nem.

szgy 2012.03.21. 22:09:34

na, ez szép. alig telt el két év és egymás után kerülnek elő az elmúlt évtized(ek) totálisan leszerepelt emberei, mind meg akarja menteni az országot a fidesztől. kár hogy hatalommal a kezükben semmire sem voltak jók, ugyanúgy lefeküdtek a kommunistáknak (is) mikor a hatalomban maradás volt a kérdés. most mindenki jobban tudja. ez a generáció ne akarjon már visszakerülni semmiféle közéletbe!

Mészáros Laci 2012.03.21. 22:14:43

@3dom'f'speech:

...akkor te mit keresel itt...?

:-)

szgy 2012.03.21. 22:15:53

@knausz: "Ezeken kéne elgondolkodni, nem a Fidesz legyőzésén és Gyurcsány ténykedésein. "

elgondolkodtam. arra jutottam hogy a kérdésekre tényszerű válasz adható, nem tudom hogy a válasz mitől tesz antiszemitává valakit. Ha valaki tudja a választ pl. Izrael lakosságára az antiszemita vagy nem? Nem az volt a kérdés hogy milyen színben tünteti fel ön számára a zsidókat bármelyik jelenség vagy hogy kelt-e önben ellenérzést a zsidóság iránt az említett valamelyik téma. Holokauszt kérdésre gondolom csak az az elfogadható válasz hogy nem lehet róla eleget beszélni, de a néhány éve jellemző minden héten holokausztmegemlékezés, jajj, hagy mondhassam már hogy unalmas anélkül hogy antiszemita lennék.

Mészáros Laci 2012.03.21. 22:16:13

@radikális=nemzeti:

konkrétan hogy gondolod ezt a megvédést?

Mészáros Laci 2012.03.21. 22:17:49

@szgy:

már bocsánat, de hogy kerülnek ide a zsidók meg a holokauszt? a poszt gyurcsány ferencről szólt, neme?

royslade 2012.03.21. 22:18:09

Szeretném, ha valaki már felvázolná a jelenlegi politikusgarnitúra eltüntetésének mikéntjét. Be kellene látni, ezt az országot bal- és jobboldal egyként vitte csődbe, helyenként szerepet és köpönyeget cserélve.

Amíg orbánoztok és gyurcsányoztok, minden marad a régiben.

royslade 2012.03.21. 22:20:05

@royslade: mondjuk ezt nem feltétlenül tőled várom, Gábor. Neked is az eltűnők között a helyed.

Mészáros Laci 2012.03.21. 22:20:27

@knausz:

"Kérdezem: - Lehet általában haragudni egy népre vagy népcsoportra?"

Van erről egy vicc, miszerint egy somogy megyei pap levelet intéz a Vatikánhoz, amiben azt kérdezi, hogy szabad-e pálinkával misézni. A hittani kongregáció és a főhatóság (miután kinyomozzák, mi az a pálinka), dörgedelmes választ küldenek a papnak. PÁLINKÁVAL MISÉZNI MÁRPEDIG NEM LEHET! mire a pap visszaír: "Azt nekem ne mondják, hogy nem lehet, mert én azzal misézek. Azt kérdeztem, hogy SZABAD-E."

Mészáros Laci 2012.03.21. 22:23:55

@royslade:

"Szeretném, ha valaki már felvázolná a jelenlegi politikusgarnitúra eltüntetésének mikéntjét. "

Erről is van egy vicc :-) egy turista angliában sétálva gyöngyörködik a szőnyeg simaságú üdezöld gyepben, amikor meglát egy jól öltözött urat amint éppen a gyepről szed fel valami kóbor falevelet.
- mondja, mi a titka ennek a csodaszép gyepnek?
- semmi különös, csak nyírni kell és locsolni.
- ennyi az egész? nyírni és locsolni?
- igen, nyírni és locsolni, rendszeresen, kétszáz évig.

***

a kétszáz év persze túlzás, de a kulcs (visszatérve a kérdésedre) az erkölcsi nevelés az iskolákban. persze nem a fidesz erkölcstan óráin. drámapedagógia, ilyesmi.

szgy 2012.03.21. 22:24:11

@Mészáros Laci: "már bocsánat, de hogy kerülnek ide a zsidók meg a holokauszt? a poszt gyurcsány ferencről szólt, neme?"

igaz, valaki terelte itt a témát egy mondvacsinált felmérésre hivatkozva.

Blogger Géza 2012.03.21. 22:24:13

@Mészáros Laci: Briliáns érveléseddel meggyőztél. Nyilvánvaló, hogy az eszkimók voltak bűnösök! A jól ismert jeruzsálemi eszkimó közösség főpapjai az eszkimó vallás eszkimó istenének káromlásáért az eszkimó vallási tradíciók védelmében kinyíratták őt a jegesmedvékkel, csak így lehetett!

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.03.21. 22:25:30

Nem döntött a fideszes Alkotmánybíróság a nyugdíjügyi népszavazásról.
Húzzák az időt a szarháziak!

www.youtube.com/watch?v=hNGuk_fU0fE&feature=share

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2012.03.21. 22:28:44

Fodor Gábor és az SZDSZ kért-e valaha bocsánatot azért, hogy kutyát csóváló farokként rátelepedett az MSZP-re és többek között szétverte az oktatást és az egészségügyet? A liberalizmusnak nevezett szabados métely elöntött mindent, így nem csoda, hogy a mostani bagázs ilyen mértékben rátelepedhetett az országra. Szerintem Gyurcsány ebben nem bűnösebb, mint az értékvesztett ultraliberális hőzöngők.
Hát "röviden" ennyi...
Politizálás helyett olvassatok inkább Frady Endrét!
fradyendre.blogspot.com/
;-)

Mészáros Laci 2012.03.21. 22:32:09

@Attack01:

"Engem speciál ezen néhány karriersita fickón kivül jobban érdekelne, hogy mért ilyen a magyar nép amilyen"

Jean Piaget és gondolatai nyomán mások már agyaltak az emberpalánták erkölcsi fejlődéséről. az egyik, mostanra meglehetősen elfogadottá vált modell szerint a kisgyermek végletes önzése néhány éves korára individualizmussá szelídül, iskolás korában felismeri, hogy önmaga több mint egyén és egy csoport részeként kezdi látni magát, majd kb húszévesen (amikor a szülei ellen lázadva képes kiszakadni a család mint lojális csoport kötelékéből) eljuthat arra a felismerésre, hogy az egyéni jólét feltétele egy jól működő társadalom, amelynek fenntartásához a közvetlen hasznon túl is érdemes hozzájárulni.

ez persze csak az elmélet, mert az erkölcsi fejlődés könnyen megreked azon a szinten, ahol az együttélés alapszabályait csak azért tartjuk be, mert a szabályszegésért megbüntetnek. És a Kádár-rendszer lényegében ezt a morált követelte meg mindenkitől, de nem is engedte a továbblépést.

royslade 2012.03.21. 22:32:20

@Mészáros Laci: nincs kétszáz évem. Az én életemet már elcseszték ezek a hernyók, de a gyerekeimért még sok mindenre lennék képes.

Illetve nem is az eltávolítás mikéntjére vagyok kíváncsi, csak arra, miért hiányzik ez a téma a közbeszédből? Miért nem képes felismerni az a sok "okos" ember, hogy mi a probléma valójában?

Mészáros Laci 2012.03.21. 22:34:09

@Blogger Géza:

érvelésről szó sem volt, megfogalmaztál egy eldöntendő kérdést, amire -- saját tudásom szerint -- válaszoltam :-)

ha az érvek is érdekelnek, akkor pár mondatban kifejtem, de nem túl hosszan, mert reggel hat előtt indulnom kell a reptérre.

Mészáros Laci 2012.03.21. 22:38:47

@royslade:

"nincs kétszáz évem."

mondtam, hogy ez túlzás, de optimális esetben is egy generáció felnövekedése kell ahhoz, hogy érzékelhető legyen bármi változás.

"az én életemet már elcseszték ezek a hernyók"

1. dehogy cseszték el. a te életedet CSAK TE cseszheted el. Doktor K.H.G. a koncentrációs táborban is ember tudott maradni.
2. akik "ezeket a hernyókat" (meg az előző kormányt, meg az azt megelőzőt, stb) választották, azok a saját erkölcsi szintjüknek megfelelő politikusokat támogattak. vagyis, "ezek a hernyók" az ország többsége.

Mészáros Laci 2012.03.21. 22:41:47

@royslade:

"miért hiányzik ez a téma a közbeszédből? Miért nem képes felismerni az a sok "okos" ember, hogy mi a probléma valójában?"

mi is a probléma valójában? szerinted?

komplikato 2012.03.21. 22:44:04

@Blogger Géza: "Gyurcsány elméje kezd egyre jobban elborulni - vélhetően a sok kudarc következményeként... "
Nem ő az első, sem az utolsó. Más kérdés, hogy mi van ha valahogy a hatalomba kerül aki ezen átesett?

Blogger Géza 2012.03.21. 22:44:37

@Mészáros Laci: Ha lett volna valami rövid és ütős, már nyilván megtetted volna... Szóval szerintem már kár lenne fáradni.

Joe84 2012.03.21. 22:47:58

Az több mint érdekes, hogy Fogor G próbálja megmondani a tutit, aki saját pártjával és az MSZP-vel együtt a liberalizmus nevében annyi kárt okozott ennek az országnak.

Nem azt mondom, hogy, amit a Fidesz csinál az jó, meg nekem tetszik, de egy ilyen lejáratódott, lecsúszott politikustól teljesen hiteltelenül hangzik minden.

Soha többé SZDSZ és liberalizmus!

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2012.03.21. 22:48:03

@Blogger Géza:

tehát nem vagy rá kíváncsi, köszönöm, kaptam tőled ajándékba pár perc alvást :-)

jó éjt

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2012.03.21. 22:52:10

@Joe84:

persze, mindenki lejáratódott, de Fodor azon kevesek közé tartozik, aki miniszteri pozícióról mondott le, mert az elveivel nem fért össze az, amit csinálnia kellett.

az imidzsén persze sokat rontott, hogy beállt Gyurcsány mögé, de az vessen rá követ, aki egyszer sem szopta be valami nagybeszédű vigéc dumáját.

Mészáros Laci 2012.03.21. 22:55:07

@Blogger Géza:

naszóval előkerestem Pál Feri (népszerű stand-up comedy előadóművész és r.k. pap) egyik gondolatát ennek kapcsán, amikor pont arról filozofált, hogy ki a felelős Jézus keresztre feszítéséért.

komplikato 2012.03.21. 22:58:50

@Blogger Géza: "Ez alapján nem logikus a zsidókat (de legalábbis őket is) felelőssé tenni? "

Mekkora halmazát képezte a főpapság Izrael népének, de legalább is a zsidókénak? Milliomod részét? A főpapság egységes volt az ügyben? nem volt az. Ráadásul egész ügynek inkább volt politikai felhangja, tehát aki "egyetértett" az ítéletben az sem meggyőződéséből.

Megfordítva a kérdésed és aktualizálva a poszt fő témájához, mennyiben érzed magas felelősnek Gyurcsány Ferenc és kormánya tevékenysége kapcsán?

nápolyi maszti 2012.03.21. 23:46:59

@Trompf:
A Fodor-féle idézetből kimarad a "szétverettük" büszke felvállalása, amivel a jelek szerint te ajándékoztad meg Fodort?, az SZDSZ-t?

irónika 2012.03.22. 00:03:49

Gábor!
Az amit GYF-ről ír logikus, érthető, elfogadható, Azonban a cikkben kifejtett gondolat, miszerint a demokrataként való viselkedés megmutatja az emberek számára, hogy kire kell szavazni nagyon naív.
Ahogy a dolgok mennek az átlagember, most is valami ellen fog szavazni. Akik nem mennek el, azok az egész rendszerből való kiábrándultságra, akik pedig elmennek azok vagy az elmúltnyolcév, vagy a viktátor, de esetleg az elmúlt 24 évvel szemben fognak szavazn.
Úgy gondolom nem volt Mo-on 1990 óta olyan választás, ahol ennyire kevesen fognak valami mellett szavazni. Két nagy csoport lesz akik így szavazatokat fognak kapni. A Fidesz és a Jobbik. Viszont ők fognak kapni a valami/valaki ellen szavazőkból is szép számmal, mert a Fidesztől balra nincs hiteles (értsd: nem elhasználódott) politikai csoport. Aki pedig az elmúltnyolcév vagy az elmúlt24évvel szemben szavaznak, nem fognak rájuk szavazni, aki pedig a viktátor ellen szavaz, annak is egy jó része, akár a fele is simán a Jobbikra fogja adni a voksát.
Ez pedig egy Fidesz-Jobbik vagy akár egy sima Jobbikos kormányt is jelenthet és az igazán rossz világ csak akkor következik be.
És ebből a szempontból nézve lényegtelen, hogy GYF mit mond/gondol/állít Orbánról vagy a Fideszről.

nápolyi maszti 2012.03.22. 00:08:42

@Trompf:
De ha jól értem válaszodat, elhatárolódsz az okt. 23-i tüntetés randalírozó, illetve a randalírozókat testével védő, a tömegoszlatást akadályozó, ily módon szintén vétkes résztvevőitől, amit örömmel nyugtázok. Ez esetben viszont elnézést a "ti" megjelölésért, amelyre az általad alkalmazott szóhasználat, illetve a hozzászólásodból kirajzolódó, erőteljesen jobbos pozíció bátorított fel.

dukeekud 2012.03.22. 00:35:17

Az mszp-nek nem Gyurcsany Ferenc kell, hanem ez a Pityinger Laszlo, na O tokeletesen nekik valo ember, O abszolut tokeletesen kepviseli, mind azt ami az mszp.Nagyon nagyon kivanom, hogy Ot inditsak miniszterelnoknek 2014-ben.

milyen szép a Vértes, ó 2012.03.22. 00:53:12

@Kompli:

Az olvtárs - mint a műjobbosok általában - úgy működik, hogy ő azért sem felelős, amit ő csinál, de a zsidók egy majd' 2000 éves sztori néhány zsidójának cselekedeteiért azért legalább kicsit felelősek. Ne zavard össze kérdésekkel.

komplikato 2012.03.22. 00:53:56

@dukeekud: OFF: Szerintem meg benéztél valamit, a "Bazdmeg!" számmal szerintem kifejezte hova nem tartozását. Más kérdés, hogy a hova tartozása jelenleg olyan mint Schrödinger macskájának ...

gerdo 2012.03.22. 01:11:52

Most vitatkozhatnank itt a hangsulyokon, hogy mennyire antidemokratikus a fidesz, es legalis-e az, hogy peppe zuznak jogot, uzletet. De nem. Mert a gyurcsany ugyanugy karantenban van, mint a jobbik(meg ha mas okbol,is es ez a karanten masmilyen is). Gyurcsany eljatszotta a hitelet. Egy ures ember, akit levegonek kell nezni, mert amit tett az olyan sulyos. Meg szedeleghet itt egy darabig, de o mar nem hatarozhatja meg sem a politikat sem a kozbeszedet, sem pozitivan sem negativan. Uj utakra uj emberekre vam szukseg.

fd 2012.03.22. 01:15:54

@rexlibris:
Szerintem érdemes elgondolkozni kicsit a kormányzások többféleségén is.
a) abszolút többség - azt csinálok, amit akarok. az eredményt látjuk
b) többségi vagy kisebbségi - azt csinálok, amit hagynak - hiába akarok akár jót is, ha nem engedi az ellenzék
Ezt a kettőt még erősen árnyalja az, ha koaliciós kormányzás van, amiben az adott résztvevő (elsősorban érdekérvényesítő képességét tekintve) a gyengébbik fél.

Szóval szidhatjuk az "elmúttnyócév" eredménytelenségét, csak ne feledkezzünk el arról, hogy lényegi, mélyreható változásokat épp az akkori ellenzék nem engedett keresztülvinni - ha a parlamentben nem sikerült hárítani, megtették az utcán. Anélkül, hogy különösebben védeni szándékoznám az MSZP-SZDSZ koalíciót, meg kell jegyezzem, azt nem tudjuk, mi történt volna, ha meg tudják valósítani a terveiket. Azt viszont látjuk, milyen az, amikor a FIDESZ megvalósítja a terveit.
(mondjuk az is megérne egy misét, hogyan lesz az egypártrendszer ellen küzdő liberális társaságból az egypártrendszerért küzdő, erősen az előző egypárthoz köthető alakulat)

Blogger Géza 2012.03.22. 03:42:58

@Kompli: Ez egy történelmi kérdés. Történelmi kérdésekről ilyenformán szoktunk beszélni: "455-ben a vandálok feldúlták Rómát," Most el lehetne kezdeni a kötözködést azon, hogy nem a vandálok, hanem a" vandálok egy kis csoportja" dúlta fel Rómát (biztos volt, aki közben otthon békésen szövögetett), de ilyet értelmes ember nem tesz, ugyanis az emberi beszéd értelemszerű rövidítéseket, tömörítéseket tartalmaz.

milyen szép a Vértes, ó 2012.03.22. 04:26:00

@Blogger Géza:

Bizony. Pl. a rómaiak megölték Caesar-t, az angolok megölték Beckett-et, az amerikaiak lelőtték Lincolnt.

Amikor még el is "magyarázza" a szerencsétlen. :)))

rasztaszív 2012.03.22. 04:36:45

@royslade:
"Szeretném, ha valaki már felvázolná a jelenlegi politikusgarnitúra eltüntetésének mikéntjét."

évenkénti választások,1%-os küszöb,népszavazással kikényszerítve.

Mészáros Laci 2012.03.22. 05:04:01

@fd:

"a) abszolút többség - azt csinálok, amit akarok. az eredményt látjuk"

Nem tehetem meg, hogy hibáztassam bármelyik kormányzatot illetve miniszterelnököt -- Gyurcsányt vagy Orbánt sem -- mert az, ahogyan és amiért kormányzati pozícióba kerültek, nem az ő felelősségük: mi választók vagyunk felelősek. Tükröt tartunk magunk elé az általunk megválasztott politikusok formájában. Persze nem tetszik, amit látunk benne.

Elnézést kérek azért, hogy most csak hivatkozom arra, amit este fél tízkor írtam, sietnem kell (checkout, reptér), picit bővebben lásd itt:

@Mészáros Laci:

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2012.03.22. 06:07:58

Hahó, Gábor TE nem emlékszel már hogy te is ott voltál végig?
nem emlékszel már a bársonyszékedre? amit a szocik toltak alád?
AKKOR nem tűnt fel hogy Fteló egyszerűen elmebeteg?

Yasashi Tanuki 2012.03.22. 06:24:22

"a Magyar Gárda illegális, mert törvénytelen, a Fidesz-kormány nem illegális, hanem merőben antidemokratikus"

Bár ez mellékszál, de a Magyar Gárdára való hivatkozás nagyban sántít. Felállt egy szervezet válaszul a vidéki ember kiszolgáltatottságára, amit az akkori kormányzat tűzzel vassal támadott és végül nem túl elegáns módon törvénytelennek nyilvánított. Ezzel megerősítette a vidéki emberekben a kiszolgáltatottság érzésést ami a Jobbik megerősödéséhez vezetett. Az adott helyzetben érthető, hogy nem akartak szembenézni a problémával, de ahelyett, hogy válogatás nélkül nácinak bélyegzik azt akik érzékelik, hogy gond van, adni kellett volna egy másik legitim lehetőséget az élet és vagyonbiztonság védelmére akár erősebb és hatékonyabb rendőri fellépéssel, akár a fegyvertartás liberalizációjával ahogy az Szlovákiában történt..

belekotyogó 2012.03.22. 06:36:41

Kit válasszunk?
Én legalább 6 pártot szeretnék a parlamentben tudni,egyenlő arányban!Aztán lobbizzanak csak szépen egymásnak,ha valami fontos dologról van szó!

belekotyogó 2012.03.22. 06:42:47

@gerdo: Pedig nagyon nagy arc volt,így visszagondolva.És sok mindenben igaza volt,de ez is csak utólag derült ki.Abban mindenképpen igaza volt hogy böszme az ország,és abban is,hogy száguldott a pannon puma.(a mostani állóvízhez képest mindenképp).Nem akart ő rosszat,egyszerűen nem volt meg az ereje a változtatáshoz.

jog-ász 2012.03.22. 06:46:30

szerintem meg csak kommunikációs fogás, stilus. a baloldali szavazók is hiányolják a nyersebb, határozottabb, elszámoltatós, rendpártibb hangokat, olyan hangokat akik a jelenlegi kormányt és holdudvarát akarják majd jól megbüntetni. valoban nem demokrata stilus, hangnem, megoldás, de ugy tünik a jelenlegi gazdasági, politikai helyzetben nem demokratikus megoldásokat keres az egyre szegényedő választópolgár..az ingerküszöb is egyre magasabban, érdemes összehasonlitani egy a 90es évek eleji parlamenti és mai parlamenti vitát..szerintem sötét dolgok történnek majd a következő években bárk is kerüljön hatalomra.

belekotyogó 2012.03.22. 06:58:05

@jog-ász: Nagyon magas lovon lehetnek azok a baloldali szavazók,ha nem jut el a fülükig a nyers elszámoltató és kétségbeesett ordítozása az állampolgároknak.

Egy igaz ember 2012.03.22. 06:59:35

Az én szememben Gyurcsány csupán egy kalandor. Rengeteg pénze van és kb. tíz éve úgy gondolta, hogy Ő most bevonul a történelembe.
Ha végigkísérjük a pályafutását, akkor a hazugság, a gátlástalanság egész életére jellemző: KISZ-es korában az állampárt romjain próbált hatalmat szerezni, az ellenfelei egzisztenciális megsemmisítését javasolva, 1997-ben többször írt róla a HVG, mint szocialistákhoz közel álló üzletemberről, akinek nagyon jó kapcsolatai lehetnek, mivel minden környezetvédelmi kötelezettségeire fütyül, amit a privatizációval szerzett vagyonával járt volna. Többször leírták azt is, hogyan szerezte a házát, hogyan a vagyonáét, hogyan a politikai hatalmát.
Politikai puccsal került hatalomra, úgy lett először miniszterelnök, hogy őt aztán tényleg senki sem választotta meg, majd jött a hazugságokkal, riogatásokkal megnyert második választás.
Általában azzal vádolja meg az ellenfeleit, amit Ő maga: antidemokratának, korruptnak, hazugnak.
Maga az tény, hogy magát demokratának hívja és egy Demokratikus Koalíció vezetője, a tiszta kezek politikáját, az antikorrupciót hirdeti, egy vicc! Miniszterelnöksége alatt hányszor, de de hányszor próbálta meg az "apró trükkök százait", csak neki éppen nem volt kétharmada. Nagyon fájhat neki, hogy nem vezetheti ezt a kis országot, hogy a népszerűsége a béka feneke alatt van, iszonyúan rossz lehet hatalom nélkül, de a személyisége valószínűleg beteg, így nincs tudatában a valódi helyzetének.

És ez az ember, kedves Fodor Gábor, az Ön kenyéradó gazdája volt nyolc éven keresztül. Hiszen ha nem csalódom, ennek az embernek a kormányában egy évig környezetvédelmi (!) miniszter volt, anélkül, hogy értett volna ehhez a területhez. Még most is eszembe jutott, ahogy a kis papírzacskókkal bement a bizottsági meghallgatására, mert hamarjában azt sem tudta, mit is kell ebben a pozícióba csinálni és egész jól elüldögélt a helyén egy évig, majd szépen lemondott, mielőtt még kiderült volna, hogy erre (is) mennyire alkalmatlan.
Ha már a demokráciánál tartunk: gondolt-e valaki arra, hogy 1956-ban, ha Gyurcsány lett volna az ország vezetője, mit tett volna? Ahogy 2006-ban szétverette a tüntetést, a nagyobb hatalom és erő birtokában szemrebbenés nélkül szétvereti az október 23-i felvonulást.
Nézhetjük ennek is az előnyeit.-hátrányait. Most egy ünneppel kevesebbünk lenne, de kevesebbünk párezer halottal, egy szétlőtt fővárossal és többünk párszázezer emigránssal. Erről nem akar egyszer írni, kedves Gábor?

belekotyogó 2012.03.22. 07:06:18

@Egy igaz ember: Nem vagyok egyik párt híve sem,de ha már mérlegelünk,akkor tegyük igazságosan.Gyurcsánynak is voltak hibái,de Vitya sem különb semmivel.Az egyik kutya a másik eb.Gyurcsány üzletember,ügyesebben tudott köpönyeget forgatni mint Viktor.Viktor jobban tud szónokolni,de Feri a gazdasághoz értett jobban.Szerintem együtt kellene kormányozniuk,szépen kiegészíthetnék egymást.:D

2012.03.22. 07:07:48

Hát kedves Gábor, bárkit választok, csak titeket--Szdsz-es liberálisokat nem!
És azért, mert az a párt, akinek államtitkára, minisztere csak ökörségeket tud mondani, és mindezt teszi a tv nagy nyilvánossága előtt, az nem kormányozni, a nép érdekeit képviselni való, hanem cirkuszba.
Azonkivül, már bocsánat, de olyan messzire kerültek a liberális eszméktől, hogy azt csak fényévekben lehet mérni.
Nyugodjon Tardos Márton, " Marci bá," forog a sirjában, hogy ilyen követöi vannak, akik félre magyarázzák és saját érdeküknek megfelekően értelmezik a liberális eszmét..

Arbet 2012.03.22. 07:16:52

@belekotyogó: Megszavaztalak a nap bohócának.

Egy dolgot becsülök benned, hogy arcpír és önkritika nélkül csinálsz magadból hülyét. Megfizetik?

belekotyogó 2012.03.22. 07:19:37

@Arbet: Ingyen dolgozom,mint minden magyar kisember,átlag állampolgár.

Éhes_ló 2012.03.22. 07:25:17

@Mészáros Laci: a helyi cigóközösség fiatal aktivistái tartanak drámapedagógiát a vidéknek manapság.
Számos helyen 14-16 évesek a 8-10 éveseknek.
Nem egészen az lesz az eredménye, amit ti szeretnétek, de fontos tapasztalás az ifjú magyaroknak és a szüleiknek a túléléshez.

belekotyogó 2012.03.22. 07:25:59

@Arbet: De ha már itt tartunk.
Sajnos csak utólag van összehasonlítási lehetősége az embernek a két párt között.Az egyszerű emberek mint jómagam is,kizárólag a saját életszínvonalukon mérik le a változást,mely jelen esetben nagyon negatív.
A nagy eszméket és egyéb baromságokat csak azok hirdetik fennkölt,akiknek a vagyoni helyzete nem befolyásolja a véleményét.
Na már most a Feriék alatt emlékeim szerint jóval magasabb életszínvonalon éltem,emlékeim szerint Feriék szociálisan sokkal érzékenyebbek voltak,mint ha zsigerből sejtette volna,hogy a csóróbb tömeg viszi a gazdaságáot a hátán és azt kell támogatnia és nem a középosztálynak nevezett felső 10 ezret ahogy Vitya gondolja.Viktornak nincs meg ez a szociális érzékenysége,sőt ,kifejezetten embertelen intézkedések sorozatát hozzák meg minden áldott nap.Ezért nem fog a fidesz nyerni,.mert nagyon egyszerűen az emberek már tudnak összehasonlítani.Azt kit érdekel hogy az elmúlt 8 évben mi a lópikula volt,ha jobban éltem mint most a nagy eszmék és egyéb baromságok közepette?

belekotyogó 2012.03.22. 07:28:19

Többség dönt és a többség megszívta a fidesszel.Ennyire egyszerű a képlet.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.03.22. 07:33:38

@belekotyogó: Hát igen.. Az egyszerű ember valóban azt nézi.

Az mellékes hogy közben 2002-ben az MSZP úgy vette át az országot, hogy a szlovákok elött voltunk szinte minden gazdasági mutatót tekintve, 2010-ben pedig úgy adták át, hogy a görögökkel versengtünk minden gazdasági mutató tekintetében az utolsó helyért (románok után).

Hogy ahol most vagyunk épp a mértéktelen ország eladósítás juttatott.

Éhes_ló 2012.03.22. 07:34:52

@fd: Érdekes két év elteltével ismét azt olvasnom, hogy d209.nek, elqrónak és libajnainak azért nem ment a kormányzás, mert a gonosz buktor nem engedte.
Érdekes elgondolás az, ami elvárná a parlamenti ellenzéktől, hogy feltétel nélkül támogassa a mindenkori kormányt. Mondhatni csermaneki gondolat.

belekotyogó 2012.03.22. 07:37:43

@Trompf: De az egyszerű emberekből van több.A többi mellékes tényező mint ki mennyit lopott meg egyebek,egyáltalán nem fontosak az egyszerű embereknek.Ezek max az ellenzéknek lehetnek fontosak.

Hertelendi 2012.03.22. 07:46:49

@Egy igaz ember: Amiket Gyurcsányról írsz, ugyanúgy érvényes a miniegérdiktáto orbánra is!

miről beszélsz???

Hertelendi 2012.03.22. 08:04:06

@Éhes_ló: Azt is meg tudod mondani, hogy a kis gyökér cigánygyereknek miért nem megy a kormányzás? Csak ne gyere most az elmúlt nyóc évvel, meg Gyurcsánnyal, mert nevetséges leszel...

Kivlov 2012.03.22. 08:19:32

"Így nem érdemes legyőzni a Fideszt..."

Nem gondoltam, hogy ezt is megérem, hogy valaha is egyet fogok érteni egy szadeszos egyetlen mondatával is.

royslade 2012.03.22. 09:07:40

@Mészáros Laci: a probléma az önmagát újratermelő, csak a saját érdekeit néző, kontraszelektált politikusgeneráció.

egyatlagosfelhasznalo 2012.03.22. 09:09:22

Na tessék, még egy Gyurcsányról szóló írásba is sikerült belesuszterolni a Jobbikot és a Gárdát. Egy kicsit beteges már ez a fóbia, kezeltetni kellene. Valami nyugodt, csöndes, hűvös helyen, a többi antidemokrata, intoleráns, korrupt csirkefogóval együtt.

zFuly 2012.03.22. 09:17:34

Dear Gábor, (ha olvasod a kommenteket)
jó írás ez is - és mégis, miért nincs itt olyan politikus, aki hajlandó és képes a normális Magyarországról beszélni TÉNYLEGESEN. Továbbmenni akkor lehetne, ha effajta közbeszéd lenne. Akkor kellene továbbmenni és úgy viselkedni, amint normális országban illene...

Hertelendi 2012.03.22. 09:27:28

@egyatlagosfelhasznalo: Az írás nem csak Gyurcsányról szól, de én úgy érzem muszáj a jobbikról és a gárdáról beszélni. Ha a jobbik újra be tud jutni a Parlamentbe, el kell fogadni. Bejegyzett párt és ha a választók úgy gondolják, akkor hajrá! Más a helyzet a gárdával! Semmi szükség rájuk! Félelmet keltenek a békés lakosság, nem csak a cigányok körében! A fasizmust idézi, ráadásul nem határozták meg a céljaikat...
Ja és abszolút törvényellenesek!

royslade 2012.03.22. 10:32:54

@rasztaszív: pártfinanszírozás átláthatóvá tétele (de inkább teljes megszüntetése), listás képviselői helyek megszüntetése, sokkal erősebb választói beszámoltathatósági jogok, korrupcióban való érdekeltség megszüntetése.

De a jelenlegi garnitúrának ez nem érdeke, így a téma a közbeszédben sem szerepel.

royslade 2012.03.22. 10:37:26

@royslade: ja és teljes vagyoni elszámoltatás mindazok részére, akik az elmúlt 22 évben közpénzek közelében voltak

Ultracivil 2012.03.22. 11:02:23

Sok a felejtős és különösen sok a célzottan felejtős ember ebben az országban.
Szerencsére, vagy talán inkább szerencsétlenségre nap, mint nap látni és hallani lehet azokról a memóriafrissítő eseményekről, amit az elmúlt 22 év ilyen, vagy olyan, (nevezzük pártoknak) szervezetekbe tömörült önjelölt politikus féléi okoztak.
Az, hogy ebben az országban nem szavazók, hanem ellenszavazók képviselik a szavazóképes polgárok kb. 45-50%-át az nem az emberek bűne. Ez mind annak a sikertelen ország vezetésnek az eredménye, amit végig éltettek velünk a rendszerváltás óta azok, akik annak hasznát bárdolatlanul zsebre vágták. Az emberek elbizonytalanodtak, nem látnak kiutat.

Nincsenek nevek és nincsenek pártok, mert az ország vegetáltatásában mindannyian együtt, egyforma felelősséggel vettetek részt. Az ország fő dolgaiban a bátortalanságotokkal kevert dilettantizmusotok vegyült a saját gazdasági érdekeitekkel, amely végső soron 20 év alatt azt hozta, hogy kiszolgáltatottá tettétek az országot.
Elvesztettük a saját tulajdonú termelő erőinket, a hozzáadott értékeket képviselő tevékenységeinket, nincs érdemi iparunk, nincs érdemi mezőgazdaságunk és a szolgáltató szegmens is elsorvadt.
Reménytelenül függővé tettétek az országot, mert bármikor átléphetnek rajtunk.
Mindannyiótok alkalmatlanná vált és rettenetes kárt okoztatok kedves Gábor!

Mert még egyszer: akik mellett nem szavaznak, hanem csak valakik ellen azoknak nincs joguk hivatkozni semmilyen népfelhatalmazásra, mert így nem élvezik a nép nagy részének bizalmát. És ez így lesz 2014-ben is.

Számokban:
A Fidesz elfogultak tábora kb. 1,3millió főre tehető, amelyekből csak kb. 10-15 % lehet bizonytalan. Az MSZP tábora egy kicsit több, kb. 1,4millió, de a 2évvel ezelőtti választás megmutatta, hogy milyen bizonytalan a helyzet. Ez kb. 40%-ot jelent. Ezek közül persze több a passzív, inkább otthon maradó, mint az aktív átszavazó.
Most nem beszélnék a többi pártról.
Az tény, hogy a 2010-es szavazók 35,8%-a, azaz kb. 2,8millió ember otthon maradt és a Fideszre, a szavazóképesek összesen 33,84%-a adta le a szavazatát. (Az már csak egy idióta vicc, hogy ebből 2/3-os parlamenti többség lehetett a választási törvények szerint.)
Akiket tehát meg kell szólítanotok az nem kevesebb, mint: 5 293 000 ember (MSZP maradék, az instabilok, az otthonmaradók és más nem Fidesz barátok)

Csakhogy ezeknek az ellenszavazóknak sem Gyurcsány, sem Fodor, sem Kuncze nem alternatíva. Egyrészt a Fidesz agylúgozása, másrészt a saját kormányzásaik idejében eltöltött sikertelenségeik miatt.

Az emberek új erőre, új szereplőkre várnak, mert a levitézlett politikai „elit” már régen nem hiteles!

Aki ezt a tömeget egy popularitásba becsomagolt, mégis gazdaságilag hiteles programmal, jó retorikával meg tudja fogni és legalább egy hitelesnek tűnő vezetőt ki tud állítani, az nyeri a 2014-es választásokat.

Javaslom, hogyha még politizálni akartok, keressétek meg ezt az embert, toljátok a nép elé és nagyon maradjatok a háttérben.

fodorgabor 2012.03.22. 11:14:11

@Attack01: Szerintem nem nézi tétlenül, látjuk a közvélemény-kutatásokban, hogy a Fidesz mennyi szavazót veszettet. Ahhoz azonban, hogy ezek a szavazók megjelenjenek az ellenzéki oldalon, kormányképes alternatívát kell tudni felmutatni. Nem a népet kell hibáztatni soha, bölcs a nép most is, ha azt gondolja jelenlegi állapotában az ellenzékre sem bízná rá az ország vezetését. Ezért foglalkoztam az ellenzékkel, nem "versenyló-effektus" miatt.

fodorgabor 2012.03.22. 11:22:15

@gomorra: Persze jó lenne egy új erő, ami hiteles, a demokrácia iránt elkötelezett, kellően professzionális stb. De szembe kell nézni azzal, hogy a politikus nem úgy születik, mint Pallasz Athéné, egyszer csak teljes fegyverzetben és vértezetben előpattan "Zeusz fejéből". Illúzió azt gondolni, hogy tömegével fognak megjelenni új emberek. De abban egyetértek veled:-), hogy fontos lenne, ha a politika közelebb lenne a választókhoz és sokan éreznének magukban ambíciót, hogy szerepet vállaljanak a közéletben.

fodorgabor 2012.03.22. 11:45:26

@Mészáros Laci: Szerintem meg nem lehet a népet kollektíven felelőssé tenni semmiért. Egyrészt az a politikus felelőssége, ha úgy politizál, hogy ráerősít a közvéleményben jelenlévő téves érzetekre és ítéletekre, vagy úgy, hogy megpróbálja meggyőzni a közvéleményt arról, amit ő maga igaznak és jónak gondol. Másrészt biztos vagyok benne, hogy az ország többsége nem azért szavazott a Fideszre, amit most kormányon csinál. Vagyis a szavazók jelentős része át lett verve és ezért nem a szavazók felelősek. A magyar nép jóval józanabb és felelősségteljesebb, mint a mostani kormánya és sajnos hozzá kell tennem, mint az előző kormányai is voltak.

gbrfrg · http://gfarago.vitae.hu 2012.03.22. 13:55:38

Jó pár évvel ezelőtt, egy beszélgetős műsorban figyeltem fel egy magvas gondolatra. Kérdés: Mikor fog az ország normálisan működni? Válasz: Majd ha Orbán másodszor is megbukik! Nos Orbán másodszor van hatalmon és jó úton a bukásához.
Csakhogy ez nem fog menni automatikusan, nekünk kell folyton "nyírni és locsolni" (Mészáros Laci után szabadon). A társadalmi fejlődés egy olyan csapatversenyre hasonlít, amelyen nem az elsők eredménye, hanem a legutolsó tagjának helyzete alapján nyerhetünk, vagy vesztünk. Vagyis nem Orbánt kell megbuktatni, hanem magunkat kell felrázni!
A Milla rendezvényén hangzott el. "Nincs olyan párt ... amelyben akárcsak minimálisan is megbíznánk. Gyűlölik a civil kontrollt, a hatalmat olyan jutalomnak tekintik amelyet a választók fejének elcsavarásáért kaptak ajándékba és felháborodnak amikor megkérdezik, mire használják ezt a hatalmat" - szóval itt tartunk. És ha továbbra is csak a hibák felsorolása, a hibát vétők lejáratása a a fő témánk - elleszünk egy jó ideig, anélkül, hogy egy lépést haladnánk.
Gábor! Nem kellene ebbe a pattalan acsarkodásba beszállni!

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.03.22. 14:49:16

@vau: "
"Arra gondoltam, hogy ha Viktor elkezdene diktátorosdit játszani és komolyan választásokat szabotálni, akkor fellógatja valami jóvágású turbómagyar horda a másodperc törtrésze alatt."
Szerintem inkább taps fogadná. Másrészt az átszabdalással más nem nagyon kell félnie az új megmérettetéstől. Főleg, mert a zamberek vevők erre az érzelmi politizálásra.

"A választásközeli deficitgyárra gondoltam, amikor tömik be a nyugdíjasok száját, hogy utána azt halljam minden sarkon, hogy "De szépen beszél ez a mi Viktorunk"."
Ork bán azt is megmagyarázza majd, az emberek pedig csorgó nyállal fogják figyelni, hogy mit mond. És nem azt, amit csinál. :(

Mészáros Laci 2012.03.22. 15:50:44

@fodorgabor:

"Szerintem meg nem lehet a népet kollektíven felelőssé tenni semmiért."

Lehet, hogy sommásan fogalmaztam fentebb, de (sajnos) ragaszkodnom kell a megállapításhoz. Egy blogposzthoz fűzött megjegyzések nem a legjobb keret ahhoz, hogy a bántóan éles kijelentést a saját igényeimnek megfelelő pontossággal alátámasszam.

A filozófusok és (a mióta léteznek) a pszichológusok nagyon régóta próbálják megfogalmazni az etikus és erkölcsös viselkedés ismérveit. A huszadik század második felére nagyjából elfogadottá vált, hogy a gyerekek gondolkodásának fejlődésével párhuzamosan zajlik a személyiségfejlődés és érés, a világnézet fejlődése, finomodása és az erkölcsi fejlődés. Az általad vitatott néhány mondatom ez utóbbihoz kapcsolódik. Az erkölcsöt leginkább úgy határoznám meg, hogy milyen belső késztetések nyomán hozzuk meg az emberi kapcsolatok körüli személyes döntéseinket, MIÉRT tartjuk be az együttélés szabályait. Nem mindegy, hogy azért vagyok törvénytisztelő polgár, mert tartok a büntetéstől, vagy azért, mert a környezetem akkor tisztel engem, ha betartom a törvényeket, vagy azért, mert tisztában vagyok azzal, hogy a törvények a társadalom működését szolgálják és személyes jóllétem alapja döntő részben társadalom jó működésén múlik.

A gyakorlati alkalmazhatóság szempontjából kiemelkedő jelentőségűek Lawrence Kolhberg és Moshe Blatt ezzel kapcsolatos kutatásai. Kohlberg kidolgozott egy módszert arra, hogy egyszerű erkölcsi dilemmaszituációkra épülő interjúk során feltárja a döntés motivációit (és ebből a szempontból nem maga a döntés a kritikus -- ami számára fontos volt, az a döntéshez vezető gondolatmenet), az interjúk elemzése alapján pedig felállított egy sajátos (kb hat fokozatú) skálát, amin a társadalmi érettséget mérte. Az első két fokozatban a döntéseket az egocentrikus érvelés jellemzi, a második kettő valamilyen szűkebb csoporthoz illetve a társadalomhoz való lojalitást mutat, az utolsó kettőben pedig a társadalmi lojalitáson túlmenően bizonyos az alapvető jogokhoz való elvszerű ragaszkodás társul.

Moshe Blatt azt mutatta meg, hogy ha iskolás gyerekek körében drámai szituációk csoportos megbeszélésekor óvatosan irányítja a döntéshez vezető gondolatmenetet (nem a döntés irányát, hanem azt, hogy milyen szempontokat érdemes mérlegelni), meglepően kis befektetéssel hatékony és szilárd előrelépés érhető el az erkölcsi fejlődésben.

"A magyar nép jóval józanabb és felelősségteljesebb"

Visszatérve a vitatott kijelentésemre a felelősség kapcsán: nyilvánvaló, hogy minden vezetőnek van személyes felelőssége. Magyarotrszágon azonban a lakosság túlnyomó többsége a -- Kohlberg skálája szerinti -- első két fokozaton áll az erkölcsi érettség tekintetében, vagyis leginkább a büntetéstől való félelem sarkall minket a törvények betartására, illetve (egy fokkal jobb esetben) a szociális konfliktusok kerülése. Értem, hogy politikusként kötelezően dícsérned kell a választóidat, igen, felnőtt, felelős állampolgárok, de ha nem veszed tudomásul, hogy a valóság ettől igen messze van, akkor ugyanúgy "vágyvezérelt gondolkodás, a voluntarizmus csapdájába esel, mint a jelenlegi kormányzat.

Persze, van lehetőség az előrelépésre, éppen azon az úton, amit Moshe Blatt harminc-negyven éve felderített. Még Magyarországon is vannak erre irányuló erőfeszítések, mindenféle központi intézkedés és támogatás nélkül, csupán azért, mert jónéhány pedagógusban van lelkesedés és hajlandóak személyes erőfeszítéseket is tenni az előrelépésért (osztályviták erkölcsi dilemmákról, erőszakmentes kommunikáció, stb). De teljes erőbedobással erre koncentrálva is 1-2 évtized kell az első látványos eredményekhez.

Mészáros Laci 2012.03.22. 15:53:44

@royslade:

ezt az önmagát újratermelő politikusgenerációt MI SZAVAZZUK MEG négyévenként. nem személy szerint te és én, hanem ennek az országnak a többsége.

ma délben a reptérről jövet a taxisofőr a kormányt szidta a magas benzinárért. hárommillió autós szavazatát meg lehet vásárolni a benzinárcsökkentés ígéretével. ez nem a politikusok hibája.

Éhes_ló 2012.03.22. 16:21:47

@Mészáros Laci: Akik nem "mi" vagy ők. Más kérdés a magyar nyelvvel kapcsolatban, mert segítek szívesen.

Éhes_ló 2012.03.22. 16:23:23

@Hertelendi: veled ellentétben szerintem megy neki. Azért szűköltök itt mint a megvert kutya a politikai hullák és morális zombik csapatával.

Mészáros Laci 2012.03.22. 16:50:13

@Mészáros Laci:

ez nem nyelvi kérdés. én én vagyok, csak a saját nevemben mondok bármit. amikor egy beszélgetőtárs többes számban szólít meg, aggódom, hogy rajtam akar számonkérni olyan dolgokat is, amelyekhez semmi közöm, mintha maszop- vagy fidesz-szóvivő lennék.

Mészáros Laci 2012.03.22. 16:51:28

@Éhes_ló:

ez nem nyelvi kérdés. én én vagyok, csak a saját nevemben mondok bármit. amikor egy beszélgetőtárs többes számban szólít meg, aggódom, hogy rajtam akar számonkérni olyan dolgokat is, amelyekhez semmi közöm, mintha maszop- vagy fidesz-szóvivő lennék.

Blogger Géza 2012.03.22. 20:05:23

@milyen szép a Vértes, ó: Valóban elég szerencsétlen vagyok,ha egy ilyen fafejjel hozott össze a sors, aki ennyire képtelen átlátni a különbségeket.

1) A mondat, amire reakciót vártak, ugyanis nem az volt, hogy "a zsidók ölték meg Jézust", ezzel szemben te az amerikaiak ölték meg.. típusú példamondatokat hoztál. Első bukta.

2) Második bukta: Egy magányos merénylő által elkövette gyilkosság totál más dolog, mint egy nép/vallás csúcsszerve által elhatározott gyilkosság.

látjátok feleim szümtükkel 2012.03.22. 20:47:39

Gratulálok ez egy egyenes blog, kiradírozza, aki nem tettszik.

Éhes_ló 2012.03.23. 10:49:05

@Mészáros Laci: a csoportképzés, általánosítás fontos emberi tulajdonság. Ez segített már az őseink őseinek is ha a szomszéd horda rájuk támadt.
Nekünk is segítséget jelent azok beazonosításában, akik tőlünk eltérő tulajdonságokkal, csoportképző jellemzőkkel rendelkeznek.

Mészáros Laci 2012.03.23. 10:59:28

@Éhes_ló:

Van erről egy vicc, amikor a hadnagy jelent a tábornoknak:
- Sikeresen visszavertük délről támadó ellenségeinket!
A tábornok felvonja a szemöldökét:
- Délen nincsenek is ellenségeink!
Mire a hadnagy kis gondolkodás után:
- Hát... most már akkor vannak.

Éhes_ló 2012.03.23. 11:13:21

@Mészáros Laci: A vicc kedves, csak nem passzol sem a kérdésedhez, sem a válaszokhoz.

A kérdésed az volt mi a "ti"?
A válaszom az volt mindenki aki nem mi, vagy ők.
Erre te az írod, hogy aggódsz amiatt, hogy a véleményalkotásod, stílusod, álláspontod miatt valamiféle csoportba sorolnak.
Én meg azt írtam erre, hogy az általánosítás és a csoport(halmaz) képzés valamiféle jellemzők, tulajdonságok alapján fontos emberi képesség/tulajdonság.
A viccre visszatérve:
Figyelni kell rá milyen egyenruhát, hogyan és hol viselsz, mit teszel, mert könnyen ellenségként kezelhetnek a harctéren.

Mészáros Laci 2012.03.23. 11:18:48

1. nem gondolom, hogy az élet harcmező ahol győzni vagy veszíteni kell. sokkal szívesebben beszélgetek emberekkel, már ha hajlandóak ilyesmire.

2. egyenruhát láttál rajtam? lőttem bárkire?

Éhes_ló 2012.03.23. 13:08:40

Sajnálom, hogy nem érted a magyar nyelvet, vagy ha érted is félremagyarázod.
A viccre visszatérve jelentése számodra nyilván nem mond semmit.
A beszélgetésünk innen értelmét veszti.

látjátok feleim szümtükkel 2012.03.24. 09:22:07

@látjátok feleim szümtükkel:
Fodor Gábortól elnézést kérek ( valamilyen technikai zavar miatt nem tudtam megnézni az összes kommentet ), ezért tévedtem , nem került törlésre semmi.
vissza az oldal tetejére
süti beállítások módosítása