12 ápr 04

Repedés

repedesek_02.jpg„Szem elől tévesztette (ti. Antall József) azt a vastörvényt, hogy személycseréket csak úgy szabad végrehajtani, hogy jobbak lépnek a leváltottak helyébe. Ellenkező esetben az egész ország fogja megszenvedni a személycserék következményeit.” – Orbán Viktor beszéde a Corvin moziban, 1992. október 8.

Legyen egyértelmű: ez a történet nem Schmitt Pálról, hanem Orbán Viktorról szól. Alig két évvel ezelőtt Orbán Viktor személyes döntése volt az, hogy Schmitt Pál legyen a köztársasági elnök. A miniszterelnök ekkor rossz döntést hozott. A döntés egyik szimbolikus példája az általa folytatott hatalomtechnikai machinációknak. A 2005-ben még a Fidesz részéről támogatott Sólyom László helyére 2010-ben egy olyan személy került a legfőbb közjogi méltóság posztjára, aki tipikus megtestesítője annak a késő-kádári világnak, ami ellen 24 évvel ezelőtt a Fiatal Demokraták Szövetsége megalakult. Kétségtelen, hogy a Fidesz mai gyakorlatának egy ilyen habitusú ember felelt meg a legjobban. Ennek következményeit, ahogyan Orbán pontosan fejezte ki 1992-ben, egy egész ország szenvedte meg.


Schmitt Pállal nem az a legfőbb probléma, hogy 20 évvel ezelőtt egy jelentős részben másolt dolgozatot nyújtott be. Schmitt Pállal az a legnagyobb probléma, hogy rossz köztársasági elnök volt. Az új Alaptörvény köztársasági elnökről szóló fejezete a következő mondatattal kezdődik: „Magyarország államfője a köztársasági elnök, aki kifejezi a nemzet egységét, és őrködik az államszervezet demokratikus működése felett.”


Schmitt Pál már beiktató beszédében kijelentette, hogy esze ágában sincs a demokratikus rend felett őrködni, hanem a törvényalkotás motorja kíván lenni. Finoman szólva ezt szereptévesztésnek nevezhetnénk, szigorúbban ítélve azonban ez a Fidesz által alkotott Alaptörvény passzusainak sem felel meg. A távozó köztársasági elnök egyébként programját maradéktalanul végre is hajtotta. Hivatali ideje alatt egyetlen törvényt sem küldött vissza a parlamentnek, vagy kérte az Alkotmánybíróság állásfoglalását.


Amilyen gyászos volt Schmitt Pál elnöki tevékenysége, annyira tragikomikus volt távozása a Fideszre nézve. Az egyetemi szenátus döntését követően még napokig hivatalban tartották az elnököt. Orbán Viktort nem erkölcsi megfontolások vezették arra, hogy elengedje az elnök kezét, hanem hideg és kőkemény hatalomtechnika. Schmitt Pál nem a Fidesz kezdeményezésére, hanem a Fidesz ellenében távozott posztjáról. Az elnököt azért engedték végül távozni, mert Orbán azt érezte, hogy olyan erők sorakoztak fel Schmitt Pál ellenében, melyekkel szemben nem nyerhet csatát. A jobboldal első morális megrázkódtatása a Schmitt-ügy. A lemondás azonban nem járt katarzissal, nem járt erkölcsi megtisztulással. Nem járhatott, mert a Fidesz végig védte a köztársasági elnököt, végig kiálltak Schmitt Pál mellett. Sokan gondolhatják azt, hogy a köztársasági elnök távozásával az ügy véglegesen megoldódott. A Fidesz végsőkig tartó kiállása, a köztársasági elnök perekkel fenyegető lemondása azonban azt eredményezi, hogy ez a bélyeg rajtuk marad. Akkor is, ha végén fogcsikorgatva ugyan, de távozott az elnök.


Az ügy rést ütött az eddig szinte tökéletesen zárt jobboldali egységen is. Az elmúlt időszakban a Fidesz hatalomgyakorlásának korlátait főként az Európai Unió különböző testületei és a piacgazdaság törvényszerűségei jelentették. Orbánra eddig csak külső dolgok hatottak, csak ezek miatt volt kénytelen visszavonulót fújni. Schmitt Pál lemondása az első olyan hátraarca Orbánnak, amikor nem valamilyen külső kényszer hatására, hanem a magyar választók, a magyar média és számos jobboldali értelmiségi nyomására volt kénytelen megváltoztatni eredeti szándékait. Először érezte meg Orbán, hogy hatalma nem korlátlan. Rés keletkezett a hatalmi pajzson, repedés az egységen. Eddig joggal gondolhatta, hogy az országban bármit megtehet, most azonban a saját bőrén érezhette, hogy hívei sem nyelnek le mindent.


Az egész történetnek van egy reményteljes tanulsága is. A jobboldali közönség egy jelentős részében volt belátás, volt erő ahhoz, hogy nemet mondjon az orbáni logikára. Ez reménnyel tölthet el mindannyiunkat, akik egy olyan országban szeretnénk élni, amit nem a pártpolitikai érdek, hanem a józan ész vezérel. Jó alap ez, hogy elkezdjük kinyújtani egymás felé kezünket. Kezdjünk közösen gondolkodni azon, hogy miként tudnánk megállítani országunk lecsúszását, jó hírének teljes elporladását. Nem az a veszély, hogy gyarmat leszünk, hanem az, hogy a legkínosabb tagállam az Európai Unióban. Az elnök botránya még jobban erősíti rossz megítélésünket a világban, és távolítja a józan gondolkodású polgárokat a politikától hazánkban. Ideje elkezdeni keresni az utakat egymás felé.



A bejegyzés trackback címe:

https://fodorgabor.blog.hu/api/trackback/id/tr874362826

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A húsvéti nyúl visszavonul 2012.04.07. 10:15:44

Szülők és gyerekek aggodalommal telve várják az idei húsvétot, miután a húsvéti nyúl a mai napon bejelentette visszavonulását. Az Elvarázsolt Kastély munkatársai, akik elsőként értesültek a húsvéti nyúl döntéséről, megkísérlik a lehetetlent és megpróbá...

Trackback: A sport és a környezetvédelem kapcsolata 2012.04.05. 14:40:30

 Erről fogja írni Schmitt Pál a következő PhD dolgozatát.Három napa lemondott Magyarország államfője. Schmitt Pálnak nem volt tiszta az 1992-ben írt doktori disszertációja, ezért a SOTE visszavonta a kisdoktori címét. Az ügy miatt keletk...

Trackback: A trauma 2012.04.04. 18:34:54

Az ún. magyar jobboldal a trauma napjait éli. Fel kell dolgoznia a Schmitt-ügyet, ami az évek alatt szívósan kiépített virtuális valóságának megroppanását okozza. Ritka az ilyen ilyen időszak és rövid ideig tart. Éppen ezért érdemes megállnunk és körbe...

Trackback: Kifutó, avagy az én elnökjelöltem Mikola 2012.04.04. 16:34:34

Semmi értelme két héten keresztül tippelgetni, hogy Schmitt után vajon kit emelnek köztársasági elnökké, fárasztó ez az óvodás, meddő barkochba. Aki mellétrafál, az csak hülyét csinál magából. Mire hat, mit befolyásol az, hogy találgatunk?...

Trackback: Kifutó, avagy az én elnökjelöltem Mikola 2012.04.04. 15:52:17

Semmi értelme két héten keresztül tippelgetni, hogy Schmitt után vajon kit emelnek köztársasági elnökké, fárasztó ez az óvodás, meddő barkochba. Aki mellétrafál, az csak hülyét csinál magából. Mire hat, mit befolyásol az, hogy találgatunk?...

Trackback: A Vezér áldozata 2012.04.04. 14:42:48

Egy hétig figyeltük lélegzetvisszafojtva, mikor jön el az igazság pillanata. Többször is eljött. Először akkor, amikor a szőrmentén fogalmazó bizottság kenegette a felelősséget mindenkire, akire csak lehetett. Ha ők bátrabban fogalmaznak, akkor már egy...

Trackback: Orbán gurul lefelé a lépcsőn 2012.04.04. 14:02:38

Schmitt Pál társadalmi nyomásra történő lemondásával, Orbán Viktor nem meggyengült, hanem megbukott. Nem most, hanem már kb. egy évvel ezelőtt. Ezek már csak a bukásának a szintjei, amelyen koppan lefelé. Egyensúly vesztés a lépcsőfok tetején, a kapasz...

Trackback: Schmitt plagizált doktorija: számok, tények, grafikon 2012.04.04. 13:16:36

Nézzük a Schmitt-botrány tényeit számokkal, grafikonnal, érzelmek nélkül! 215 számozott oldalból áll a dokumentum 10 oldalnyi diagram és táblázat tartozik hozzá 16 oldalnyi teljes szövegazonosság található a dokumentumban Klaus Heinemann tanulmányának ...

Trackback: Kövér László szerint a szocialistáknak nincs helyük a parlamentben 2012.04.04. 13:14:17

Ezt mondta Schmitt lemondása után: “… az önmagában méltatlan, hogy a tőlem balra helyet foglaló képviselő hölgyek és urak egyáltalán itt ülhetnek ebben az országgyűlésben.” Mit lehet erre válaszolni? Talán azt, hogy az MSZMP Központi ...

Trackback: Az [origo] képben közölte le Schmitt Pál lemondólevelét 2012.04.04. 13:12:43

Kép lentebb. Van ez annyira ízléstelen, mint amikor közlekedési balesetről szóló híreket az elhunytak letakart testének látványával illusztrálnak? Van ez annyira gusztustalan, mint amikor otthonukban, vagy szállodai szobában váratlanul meghalt celebek ...

Trackback: Majdnem Amerika 2012.04.04. 12:20:53

Orbán Viktor tegnap nagy nyilvánosság előtt elmerengett a prezidenciális elnöki rendszer lehetőségén. Kérdés: vajon miért épp most? Kinek szól valójában ez az üzenet? Gumicsont az ellenzéknek vagy reális lehetőség, esetleg a "sérthetetlenség" g...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

debreceni.blog 2012.04.04. 11:56:21

Viktort bezárta az ügy egy olyan csapdába, ahol csak rossz és rosszabb az opció. Kíváncsian várom, hogy hogyan fogja eladni Kövért, mint független köztársasági elnököt, a kötelezettség szegési eljárások közepén, melyek pontosan a hatalmi ágak összeolvasztása miatt indultak, és a fékek-ellensúlyok visszaállítását követelik az IMF pénzéért cserébe. Kövér László, mint ellensúly meg a nemzet egységének manifesztuma. Óriási.

www.vagy.hu/tartalom/cikk/1997_lemondott_a_bulvarkacsa

kissiú 2012.04.04. 11:56:47

@Disintegrator Rising: Kiemelnél párat? Hagy tanuljunk...

Mészáros Laci 2012.04.04. 12:00:39

Hú, ez az írás nagyon álszentre sikerült :-)

dr kíváncsivagyok 2012.04.04. 12:00:47

@Disintegrator Rising: "ennyi hülyeséget összeírni... "
Az értelem hangja nálad süket fülekre talál....

troll ellenpólus · http://trollhitvallas.blog.hu/ 2012.04.04. 12:03:46

A Schmittet illető, máig be nem bizonyított rágalmakkal kapcsolatban talán várjuk meg a független magyar bíróság ítéletét.

Arról már nem beszélek, hogy a morális felsőbbség póza mennyire rosszul áll a szerzőnek azután, hogy mindvégig oszlopos alakja volt annak a rendszernek, amelyre országunk kirablása, eladósítása, 8 éven át tartó gazdasági és erkölcsi tönkretétele, a demokrácia szisztematikus lebontása, egy idegileg és intellektuálisan vezetésre alkalmatlan, hazug miniszterelnök hivatalban tartása, az igazságtalanságok ellen tiltakozók kardlappal és gumilövedékkel való kezelése miatt 2010-ben a magyar nép elsöprő többsége egyértelműen nemet (a szerző által aláásni kívánt Nemzeti Együttműködés Rendszerére pedig igent) mondott.

dr kíváncsivagyok 2012.04.04. 12:04:10

@Mészáros Laci: "Hú, ez az írás nagyon álszentre sikerült :-)

Akkor nem a KDNP az álszent , úgy -e ? A Jézus-hasonlataival....

Dr. Adofizeto 2012.04.04. 12:04:14

Jó írás, persze -tagadhatatlanul- nem a fidesz bolsevikoknak szól, hanem gondolkodásra képes embereknek.

town 2012.04.04. 12:05:29

"Adjunktus" úr, most már ezzel kéne foglalkozni, és a többi "kisdoktorival".

Gyurcsány:

"hisz amikor az ember nagyon KISZ-ezik, vagy ha bent van egy ilyen egyetemi mozgalomban, amikor nagyon sűrű az élet, úgysem jár órákra."

"Köpeczi Béla miniszter utasította el a kérvényemet. Végül azt engedte meg, hogy negyedéves főiskolai hallgatóként úgy jelentkezzem a közgázra, mintha már diplomás lennék, hogy másoddiplomásnak számítsak, ne kelljen felvételiznem, pedig a diplomát csak júniusban szereztem meg. "

epa.oszk.hu/01300/01326/00046/03radai.htm

Dr. Adofizeto 2012.04.04. 12:08:10

@Mészáros Laci: Nekem inkább az indokolatlanul optimista jelző ugrott be. Közel sem ennyire értelmes ez az ország, a prolihordáival. Sajnos.

CSENDES 2012.04.04. 12:08:24

Én túl optimistának tartom az összegzést. Nyilván van egy apró repedés a jobboldalon, de a nagyobb repedés (mit repedés, szakadás) a "társadalom szövetén" van. Gyanítom előbb fog a repedés eltűnni, felszívódni, mint a szakadás. Mindezt pedig azért gondolom, mert a jobboldalon is (persze a baloldalon is) olyn szélsőséges indulatok vannak (és persze gerjesztik is), hogy az eszem megáll. Nem úgy viszonyulnak az államfő lemondásához, hogy megtörtént, lépjnk tovább, hanem bosszúért lihegnek. Így ebből semmi jó nem jöhet ki, és nem is fog.

town 2012.04.04. 12:08:44

@troll ellenpólus:

S.-ről írni 1 olyan embernek, aki tanársegédként azt írta ki az ajtajára hogy ADJUNKTUS.

Bizony ez az alma az almával. :-)

Kutchek (törölt) 2012.04.04. 12:11:10

"mert a Fidesz végig védte a köztársasági elnököt, végig kiálltak Schmitt Pál mellett."

Kicsit túlzás. Mi mást tehettek volna? Ha simán dobták volna, akkor az marad rajtuk, hogy valóban csak bábként használták Palit. A saját tábor felé nem a legjobb üzenet, hogy egy "névtelen blogger" miatt dobják ezt a drága jó embert. Hol van a híres összezárás?!

Pont annyit tettek, hogy ellavírozzanak a lemodásig. Az nem éppen kiállás Orbán részéről, hogy a zalaptörvényből idézget, meg ad 2 napot Palinak, hogy tegyen valamit.

Gondoljunk bele mit tett volna a 'jobbkéz' Matolcsyért!!! Ahhoz képest Schmittet dobta, mint egy használt zsebkendőd.

Mrs.Columbo 2012.04.04. 12:11:32

@troll ellenpólus: "A Schmittet illető, máig be nem bizonyított rágalmakkal kapcsolatban talán várjuk meg a független magyar bíróság ítéletét."

Ez ugye csak irónia volt? Már ami a mondat első és második gondolati egységét illeti. Gondolok itt a "be nem bizonyított rágalmakra" és a "független magyar bíróságra".

Diocles 2012.04.04. 12:17:39

Ön túloz. Nyilván a hivatalos jobboldal joggal vádolható azzal, h sokáig szégyenteljesen viselkedett ez ügyben, de azért legkésőbb a hétfői Fidesz-frakcióülésen, tudtommal, a többség a távozás mellett volt, ahogyan korábban is voltak távozást sürgető hangok (Pokorni, Kósa).

Persze érthető, h sokan szeretnék, h ez az ügy ráragadjon a Fideszre, de ezt szerintem pont az a tény nem teszi lehetővé, h SP három napi erőlködés után végül lemondott, lemondatták. Szemben ugye a Horn-, D209-, Gyurcsány-, Bajnai-féle sztorikkal. Bizony, Bajnai is, mert ha már morálról beszélünk, akkor nem túl szép az a cserbenhagyásos-libás-öngyilkosságos történet...

A túloldalról állandóan lesajnált jobboldali értelmiség és sajtó zöme viszont nem vizsgázott rosszul, pláne, ha összevetjük a fentebb említett morális válságokkal, ahol még Nádas Péter és Esterházy Péter is kiállt mosdatni...

Hogy ki mit érzett a történet végén, ha személyfüggő, én határozott megkönnyebbülést éreztem, mondhatnám úgy is, h szerintem megvolt ebben a drámában a katarzis.

town 2012.04.04. 12:18:46

@Mrs.Columbo:

"Áladjunktus" ne írkáljon az "áldoktorról". Ennyi a kérés, nem több.

Az is megható, ahogy 8 évig nem aggódott Magyarországért ennyit , mint mostanában. :-)

2012.04.04. 12:28:52

Minden szélballibernyák ős- és újbálvány és megmondásból ötvenötször hitelt érdemelően ledoktorált megmondóember az "értelem hangja" itten, ebbe' az országba', hát nem tudtátok, ti, kis egységsugarú orbánybaráttya nácikok, a fene zabálná fel azt az igazságra vak és földbetúróan tudatlan igazmagyar pofátokat-e!

gigacherry 2012.04.04. 12:33:11

@Diocles: A libás történetről bebizonyosodott (bíróság előtt), hogy Bajnainak nincs hozzá köze. (A többi sztori legalább igaz). Bajnai kergette volna öngyilkosságba a libatulajdonosokat? Még ha igaz lenne, akor sem tett volna rosszabbat, mint Orbán azzal a rokkantnyugdíjassal, aki azért szúrta szíven magát, mert megvonta a havi juttatását.

Kurgán 2012.04.04. 12:35:55

@Diocles: Azért egy, nem is jelentéktelen különbség van "Horn-, D209-, Gyurcsány-, Bajnai-féle sztorik" és Schmitt Pál ügye között. Mégpedig az, hogy az első csoport szuverén hatalmi tényezők, miniszterelnökök, Schmitt pedig Orbántól függő közt. elnök volt.
Morálisan nincs különbség köztük, amelyik távozott a posztjáról, az akkor és azért tette, mert rákényszerítették. Minden esetben nem morális, hanem politikai okokból.

2012.04.04. 12:38:37

Látom, immár te is úgy érezted, hogy itt az idő beállani a "névtelen bloggerek" közé, ha már egyszer az övék a dicsőség? :D Még egy vérző szívű demokráciaféltő, nincs is belőlük még elég ... Jaj, tényleg, úgy kérlek, mentsed meg a demokráciámat már!

Behajtó70 2012.04.04. 12:41:50

Kedves Gábor!

Te,
- aki 1994-ben szemenköpted a választóidat és rendszerváltó pártként koalíciós partnerként nekiálltál tolni a mszp szekerét,
- aki 2002-ben, amikor kiderült: az mszp miniszeterelnökének D-209 néven komoly ügynöki múltja van, továbbra is kiálltál egy ilyen ember mellett,
- aki 2006-ban is személyesen támogattad a hazug gyurcsányt és lemondását egy pillanatig nem követelted, sőt, a bizalmatlansági szavazáson megerősítetted posztján...

...szóval Te, kedves Gábor, milyen alapon veted szemére bárkinek is a jelne helyzetben, hogy ki mellett állt ki, és ki mellett nem!

Neked egyszerűen NINCS ERKÖLCSI alapod bírálni már semmilyen cselekedetet, mert Te már bebizonyatottad - többször is - hogy csak egy kártékony szereplője vagy (szerencsére csak voltál!) a magyar közéletnek, annak is a leglaján.

Nálad még Kiszel Tünde is hitelesebb!

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2012.04.04. 12:43:20

Nagyon örülök, hogy egyre több régi jó harcos - ahogy Kuncze és Fodor urak is - szólal meg az ügyben!

CSENDES 2012.04.04. 12:43:45

@ekszvájzed: A te demokráciád menthetetlen.

igenember 2012.04.04. 12:44:40

Tisztelem azt amit a Názáreti Schmitt Jézus Pál az életben elért. (Én nem tudtam.) Viszont úgy gondolom, hogy önként dalolva hagyta, hogy Orbán bohócot csináljon belőle. Ebben hibás.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.04.04. 12:45:24

Összeülhetnétek már ballib oldalon és eldönthetnétek végre mi történt.

Csak ma 3 darab blog foglalkozik a lemondással és okaival, köreitekből.
Persze 3 külömbőző indok, a közös pont, hogy Orbán és a Fidesz maga a sátán.

1. Schmitt Pál zsarolta Orbánt, nem akart lemondani, Orbán végül lemondatta hétfőre, (titkos közvéleménykutatás eredményeire, vagy zsarolva, vagy egyéb módon).

2. Orbán nem engedte Schmitt Palinak hogy lemondjon, Szerencsétlen Pár már legszívesebben a HVG cikk után lemondott volna, de Orbán fogta a kezét, nem engedte. Csak mikor a jobboldal avagy a közvélemány, avagy egyéb gazdasági erők ellene fordultak.

3. (És ez a legvalószínűbb) Schmitt önmaga döntött mindháromszor (nem mondok le, nem mondok le, lemondok), miközben családtagjaitól, barátaitól vélemyényt kért, és valóban a közvélemény nyomására lemondott.

A probléma a 3. verzióval, hogy nincs belekeverve Orbán meg a Fidesz, így ezt ballibeknek elvetésre ajánlom. Neked is Gábor.

A kéznyújtást meg köszönöm nem kérem. Ugyanis te jelenleg sehol nem vagy, de ha leszel akkor vélhetően az az én mércémmel mérve túl közel lesz az MSZP-hez és Gyurcsányhoz, mint a múltban.

Behajtó70 2012.04.04. 12:45:31

@Kurgán: "Azért egy, nem is jelentéktelen különbség van "Horn-, D209-, Gyurcsány-, Bajnai-féle sztorik" és Schmitt Pál ügye között"

kezdetű gondolatmentere: hogy horn, d-209 és gyuriferi szuverén személyek? Azok? Szerinted emiatt le sem kellett mondaniuk?

---vegyél be gyógyszert!

dr kíváncsivagyok 2012.04.04. 12:50:42

@troll ellenpólus: "
A Schmittet illető, máig be nem bizonyított rágalmakkal kapcsolatban talán várjuk meg a független magyar bíróság ítéletét."

Mi van ??????????????

Ébresztő magyar, elég volt, ne tűrd a diktatúrát! 2012.04.04. 12:51:01

Ha kölcsönt, hitelt kérek, akkor azt tisztelettel teszem és elfogadom a kölcsönadó feltételeit, ha nem akkor nem kérek.
Ülni nagy pofával és várni a jótevőt, fideszes szarháziság, de ők ilyenek!

A sokat emlegetett nemzeti egységet még Orbán képben van , vele nem lehet megteremteni.
A k. elnöki tekintély visszaszerzését és valami nemzeti egységet csak a népszavazással választott személlyel lehetne elérni.
Nagyot bukott Orbán és a fidesz, az ellenzék csak a választásokra összefogva el tudja kergetni (pl. az anyjába..)

Hogy jöhet szóba egy Kövér, egy Tőkés, jó hogy nem Csintalan Sándor vagy Bayer bunkó Zsolt! Persze a fideszes nemzeti pofátlanságba ez is belefér!

Szíjjj ártó hazug,disznó te is takarodj!

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.04.04. 12:52:06

@Mrs.Columbo: Miért lett volna irónia ?
Gyurcsány adócsalási sztorijából pl mindenki látja, hogy igen az adócsalás.
Mégis mivel bűncselekménye elévült így a Gyurcsány fanok azzal ámítják magukat, hogy nem adócsaló.

Ennek az a megfelelője, hogyha a bíróság kimondja jogtalanul vették el Schmittől a diplomát, akkor nem is plagizált.

Persze ez baromság.
Mert Schmitt plagizált, Gyurcásny pedig adócsaló.

Csak előbbi miatt lemondását követelték Schmittnek és le is mondott,
Utóbbi miatt meg senki nem követelte Gyurcsány lemondását (pedig jóval nagyobb bűn, hisz köztörvényes), és esez ágában se volt lemondani.

dr kíváncsivagyok 2012.04.04. 12:52:47

@Behajtó70: Mivel az alap-értékrendjétől nem távolodott el , mint a liberálisból lett nemzeti-szocialista párttársai , csak becsülni lehet a szerzőt !

dr kíváncsivagyok 2012.04.04. 12:55:03

@town: Az is megható, ahogy 8 évig nem aggódott Magyarországért ennyit , mint mostanában. :-)
Valószínűleg nem volt (ennyi) oka rá !

dr. mesterséges színezék 2012.04.04. 12:56:52

@Behajtó70: Fodor Gáboron bőven van mit kritizálni... mégis ő maradt a legtisztább a Fideszt valaha megjáró karakterek közül - és ez nem Fodor Gábor dicsérete.

town 2012.04.04. 12:57:14

Biztos hogy jó ember osztja nektek az észt? :-)

„»Miniszteri tevékenységét azzal kezdi, hogy saját magát tanársegédi posztról adjunktussá lépteti elő« – olvasható egy elemzésben, amely a furcsa 1994-es mozzanatról szól. Akkor ült a művelődési és közoktatási miniszteri székbe egy politikus, akinek a tan. seg. szint nem felelt meg.

Ezért előléptette önmagát."

tomwar 2012.04.04. 12:57:18

@Behajtó70: Rendicsek, a felveteseid jogosak. Takard le a szerzo nevet, es ugy olvasd el, mit irt.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.04.04. 12:57:58

@dr kíváncsivagyok: Hát az biztos.. Nem kevés juttatás és közpénz járt neki abba a 8 évben.
Most meg semmi. Ez elég sok ok. Több mint 1 millió.

pánpéter 2012.04.04. 12:58:56

Hát Gábor, ennyire sületlenséget is régen olvastam! Már ne is haragudj, de pont neked, 2006. október 23. után, majd az azt követő, gyászos 4 éves teljesítményetek után, az elvtelen politizálás után, az SZDSZ leamortizálása után (ne érts félre, én örülök hogy a pártod jobb létre szenderült, a 20 éves magyar demokrácia legkárosabb formációja volt a tiétek), nincs erkölcsi, morális alapod ahhoz, hogy ilyen kérdésekben mértékadó véleményt fogalmazz meg! Innen nézve pedig az írásod nem más, mint egy bukott politikus rúgkapálása a figyelemért! Szerintem kb. Gréczy Zsolt "professzorral" mozogsz egy szinten. Azt, hogy Gyurcsányt, majd Bajnait 4 éve keresztül a hatalomban tartottátok, hogy a szocialistákkal közösen mindent megtettetek a hatalmon maradásotokért, hogy tönkre tettétek ezt az országot, sosem fogjuk nektek elfelejteni! Sosem! És ebben neked hatalmas személyes felelősséged van! A magyar liberalizmus akkorát bukott, mint ide Peking, és ennek ebben az országban sokan örülünk! Politikusnak megbuktál, politikai elemzőnek meg nagyon gyenge vagy!

kajagugu 2012.04.04. 13:01:01

@troll ellenpólus ·:Mi van,kendert szíttál??

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.04.04. 13:04:08

@pánpéter: Nem gyenge..

Csak átlátszó...

Pártok feletti szabadelvű gondolkodó, aki azért a Jobbikot bármikor lefasisztázza, a Fidesztől bárkit elránt akár kezet is nyújtva, az MSZP-től Gyurcsánytól meg első posztjában elhatárolódott.

Szóval olyan pártoktól elhatárolódott LMP-s lett a srác.

MoziFan · http://mozifan.blog.hu 2012.04.04. 13:05:54

troll ellenpólus: Gratulálok, amiket leirtál, az teljesen igaz az orbán-rezsimre. :)

mikka 2012.04.04. 13:06:25

az egyetlen dolog ami repedni fog ebben az orszagban fodorkam az a buzi fejed ha faszsagokat irkalsz..

Leonard Zelig 2012.04.04. 13:06:30

@Trompf:
"Gyurcsány adócsalási sztorijából pl mindenki látja, hogy igen az adócsalás."

Ja, ez az ország olyan szellemi szinten van, hogy itt mindenki ért:
a) a focihoz
b) az adótörvények értelmezéséhez és alkalmazásához
c) a politikai elemzéshez
d) a pálinkafőzéshez
:-)

Kivlov 2012.04.04. 13:11:01

Repedésben nagyon otthon vagy, Gabikám. Annyira stzétrepedt pl a korábbi pártod, hogy a megélhetésedhez ilyen f*szságokat kell irkálnod...

Diocles 2012.04.04. 13:12:20

Jaj, ne bántsátok mán Fodort...

Mitől jobb az LMP-s banda, aki a helyére jött?

Szimbolikus, h a "belső ellenzéki" Fodor most "elviszi a balhét", pedig tényleg kiállt a rendőri intézkedések ellen anno, miközben a Kuncze-Horn-Kóka bizalmas Karácsony Gergő (akinek kábé nagyságrendekkel nagyobb befolyása volt az SZDSZ-re, mint a pártvezetés által utált Fodornak) meg éppen időben mezt cserélve "Lehet más a politikát" játszik...

town 2012.04.04. 13:15:46

@dr kíváncsivagyok:

Bagoly mondja verébnek hogy kurva, áladjunktus itélkezik az áldoktor felett.

Kotkodus 2012.04.04. 13:22:15

@Trompf: ha különbséget teszel erkölcstelen és erkölcstelen között, akkor nagyon rossz nyomon jársz...
az erkölcsben nincsenek fokozatok!

sajnálom, de ezt te lehet, hogy soha nem fogod megérteni...

további szép napot kívánok!

DFK 2012.04.04. 13:24:46

mondja mindezt, az aki a miniszteri székbe ülve adjunktussá léptette elő magát. :((

Tipikus álszent liberális. Tényleg, mennyi szavazatot kapott a szadesz 2010-ben? Nem hallom? Nullát?
Aki a pufajkás Gyulával egy kormányban ült, az jobb ha hallgat.

miro1 2012.04.04. 13:26:36

@DFK: Meg Gyurcsányt támogatta...

irógép 2012.04.04. 13:27:11

Fodor Gábor úr, önöknek hogy van képük a szájukat is kinyitni ebben a témában?????????
94 -ben maga és a pártja elárulta a rendszerváltást, támogatott egy pufajkást, aztán egy D-209 es ügynököt, azt Gyurcsányt, mikor lemondás helyett emberek vérét ontották.
Hogy van képe önnek, és társainak megszólalni???????????????????????????????????????????
Ha önök nagy demokraták lennének (hahahhahaha) azt legkésőbb 2006 ban bebizonyíthatták volna, mikor ennél sokkal durvább dolog, sokkal nagyobb társadalmi felfordulást okozott!!! DE önök nem engedték el a hatalmat semmi áron!!!
Gondolom Önnél otthon nincsen tükör, vagy már mind leesett a falról!!!!

Rokkantnyugdíjaspornósztár 2012.04.04. 13:29:08

Ez az egész írás Gyurcsányra és az MSZP/SZDSZ-re is tökéletesen helytálló.

Kotkodus 2012.04.04. 13:29:40

@troll ellenpólus: ezt a tömegbelövős panelt muszáj mindig elsütni?

szerinted mit tesz a rendőrség párizsban, londonban, athénban, vagy brüsszelben, amikor autókat gyujtogatnak és rendőröket támadnak meg tömegesen?

tény, hogy a rendőrség is sokat hibázott, de ezek a 20-30 éves srácok ott álltak egy dühös tömeggel szemben és többen meg is sérültek...

a fidesz nagyon jó minkát végzett ennek az eseménynek a hiszterizálásával (úgy lett beállítva a dolog mintha békés tömegbe lőttek volna, vagy mintha éles lőszert használtak volna...) és te nagyon jó alanya vagy a fidesz manipulációjának...

ne legyen kétséged: pintér ugyanúgy kiadná a vízágyú+gumilövedék parancsot, ha a rendőrei testi épsége veszélybe kerülne (és ez is a dolga...).

ne hagyd magadat ennyire manipulálni!

wattafilling 2012.04.04. 13:30:46

Én úgy érzem, hogy a kormány és Orbán már pénteken reggel elengedte Schmitt kezét.
Annyiszor hangzott el és annyira tökéletesen ugyanabban a hanghordozásban ez a hibátlanul politikus nyilatkozat, hogy "a köztársasági elnök sérthetetlen", hogy sokadjára ezt én már így hallottam: "Bármit is mondtok, bármit is gondolunk, nem tehetünk semmit, nála van a labda."
A sokadjára az hétfőn hajnalban rádiót hallgatva a buszon, még azt sem tudtuk, hogy a Fidesz-frakció összecsücsül kilenckor.

pánpéter 2012.04.04. 13:32:55

" Ez reménnyel tölthet el mindannyiunkat, akik egy olyan országban szeretnénk élni, amit nem a pártpolitikai érdek, hanem a józan ész vezérel"
Gábor! Amikor ezt leírtad, nem jutott eszedbe, hogy ugyan ezeket mondták neked 2006-2010 között, azzal a nem elhanyagolható különbséggel, hogy akkor egy ország kívánta a távozásotokat, most meg pár bukott ballib próbálkozik ugyan ezzel? Nem érzed a helyzet kettősségét? Nem érzed szavaidban az ordas kettős mérce bűzét? Miért gondolod azt, hogy te "józan gondolkodású polgár vagy"? Miért gondolod azt, hogy aki nem úgy gondolja ahogy te, az már nem is józan gondolkodású? A liberalizmusod addig tart, ameddig valaki úgy gondolkozik mint te, és ha nem úgy, akkor az már fasiszta, meg irredenta? Végigolvasva a kommenteket - remélem te is megteszed, tanulságos - látnod kell, látnod kellene, hogy mindenki ugyan azt veti a szemedre, és ez talán nem véletlen. És akkor leírom még egyszer én is: nincs meg az erkölcsi, morális alapod az ítélkezésre. Ameddig ezt nem leszel képes elfogadni, addig bármi, amit leírsz csak lózung, üres frázisok még üresebb puffogtatása. És minél gangosabban mondod, annál kevesebben fognak rád figyelni!

CICMÓK 2012.04.04. 13:35:42

BULVÁRKACSA DOSSZIÉ I.
(Szigorúan titkos, készült 1 példányban, látták a készítők:5 fő)

Távlati cél: A hatalom hosszú távú megtartatása, igazi rendszerváltás
Közeli célok:
- Gyurcsány kinyírása
- Az MSZP meggyengítése
- Az LMP lenullázása
- A Jobbik még szélsőségesebbé tétele (kockázatos)
- Lehetőleg két párti parlament
- Látszatdemokrácia
Akciók I.
1. Gyurcsány: állandó támadása, hiteltelen, hazug, lopott, stb.
Eszközök: korrupciós vizsgálatok, országgyűlés, országos és helyi média
Beszúrás: A megalakult DK nem lényeges, nekünk jó, frakcióalakítást meggátolni.(2011. dec.)
2. MSZP: elmúlt 8 év, erkölcstelen, korrupt
Eszközök: Országgyűlés, önkormányzatok, országos és helyi média (minden lehetőség kihasználása)
3. LMP: nem lényeges, nem sok vizet zavar.
4. Jobbik: óvatos elhatárolódás esetenként
Eszközök: Országgyűlés, önkormányzatok, országos és helyi média, esetenkénti esetleges együttműködés
5. Gyors törvényhozás
Eszközök: Megfelelő KE(SP ), egyéni beadványok, egyéni módosítók, egyeztetés, csak ha nagyon muszáj, média: az elmúlt 8 év hibáit gyorsa n ki kell javítani, rendszerváltás stb.
(népszerűségi mutatók: addig nincs baj, amíg a bizonytalanok tábora növekszik, nekünk 1,6-1,8 támogató elég, MSZP nem emelkedhet nagyon.)
Beszúrás: szimpátiatüntetés. (2011.dec.)
6. Gazdaság
Háttér: a „nagyokat” én rendezem, az ismert kört kitömni megbízással,
Kialakítandó környezet: Elfogadott alkotmány, választási törvény, egyéb sarkalatos törvények, elfoglalt hatalmi ágak, gazdasági háttér megerősítése, média ügyek stb.
Média: Közszolgálat: öncenzúra kialakítása. Ellenzéki: korlátozott. Független: cirkuszt a népnek, reális vélemények balra tolása.
Támadási felületek: diktatórikus, hatalom koncentráció, kádárizmus, stb.
Állandó elemzés: közhangulat, népszerűség, ha gond érzékelhető jelzés a MN-en keresztül.
Akciók II.
1. Ha az előzőek rendben, megbuktatni a KE-t.
Eszközök: ellenzéki sajtó (kisdoktori), saját kommunikáció: elhatárolódás, mártírgyártás, mocskos politikai támadás, demokrácia, sajtószabadság, stb.
Beszúrás: szimpátiatüntetések. (2012.márc.)
2. Új KE közületek. (Majd meglátjuk, megegyezünk.) A színjátékot végigjátszani.
3. Parlament feloszlatása, új választások
Időzítés: kb. 2 év kell a feltételek megteremtéséhez, ideális lenne a 13 tavaszi választás.

Véglegesítve, 2010. máj.

Hertelendi 2012.04.04. 13:38:54

@Trompf: A jobbik egy fasiszta párt, ez köztudott! A Fidesztől kit lenne érdemes elcsábítani??? Könyörgöm, csak egy embert mondj, aki emelné bármely párt színvonalát!

genyamagyar 2012.04.04. 13:41:29

@town: Inkább azzal foglalkozz, hogy Orbán diplomája mennyire saját munka? Van néhány szóbeszéd ezzel kapcsolatban...

Hertelendi 2012.04.04. 13:46:57

@Kotkodus: Kár ezeknek bármit is mondanod, ez a két érvük van. Gyurcsány hazudott és a tömegbe lövetett. Ugyanúgy tudják mi az igazság, de ez a munkájuk, ezért kapják a fizetésüket. Nagyjából tudjuk már hogy mit fognak böfögni...én már csak lehülyézem őket.

town 2012.04.04. 13:49:37

@genyamagyar:

Majd kiderül. Egyelőre ezt biztosan tudjuk, hisz a "lotyaszájú" mesélte. Neki nem kellett bejárnia órákra (mert ő Kiszezett), és neki a miniszter megengedte azt is, amiről mások max. álmodhattak, vagy eszükbe se jutott.

Gyurcsány:

"hisz amikor az ember nagyon KISZ-ezik, vagy ha bent van egy ilyen egyetemi mozgalomban, amikor nagyon sűrű az élet, úgysem jár órákra."

"Köpeczi Béla miniszter utasította el a kérvényemet. Végül azt engedte meg, hogy negyedéves főiskolai hallgatóként úgy jelentkezzem a közgázra, mintha már diplomás lennék, hogy másoddiplomásnak számítsak, ne kelljen felvételiznem, pedig a diplomát csak júniusban szereztem meg. "

epa.oszk.hu/01300/01326/00046/03radai.htm

genyamagyar 2012.04.04. 13:55:32

@town: És? Ki beszél itt Gyurcsányról? Ö a KE? Vagy a min.elnök?

Értem én, hogy égtek, nincs is ezzel semmi gond. Csak az nem világos, hogy miért akartok még nevetségessé is válni ezzel a gyurcsányozással ???

A linked egyébként tényleg jó, érdemes elolvasni. Látszik, hogy Gyurcsány egy normális, szociálisan érzékeny, valóban nagyformátumu politikus.

Hertelendi 2012.04.04. 13:56:31

@Trompf: Az adócsalásról jut eszembe...
Kaya Ibrahim és Joszip Tot...Mond ez a két név valamit? Addig ne ugass Gyurcsány adócsalásáról, amig Orbánék nem tisztázták magukat.

88888888 2012.04.04. 13:58:40

@Kutchek: ""mert a Fidesz végig védte a köztársasági elnököt, végig kiálltak Schmitt Pál mellett."

Kicsit túlzás. Mi mást tehettek volna? Ha simán dobták volna, akkor az marad rajtuk, hogy valóban csak bábként használták Palit."

pl.: tehették volna azt, amit a saját tábor józanabb része azonnal érzett, lemondathatták volna. nem volt szükség erre az elve láthatóan bukásra ítélt "harcra". illetve ez csak azért tűnhetett reális opciónak, mert arra számítottak, hogy manipulációval és/vagy erőből ezt is meg lehet oldani.

"A saját tábor felé nem a legjobb üzenet, hogy egy "névtelen blogger" miatt dobják ezt a drága jó embert. Hol van a híres összezárás?!"

a saját tábornak láthatóan csak egy része az, ami számára az összetartás annyira fontos, hogy ennyire nyilvánvaló helyzetben is inkább a hazudozás és erőpolitika a megoldás.

ez az szerintem egyébként, ami reményt ad a társadalmi párbeszédre. ebben speciel gábornak igaza van, számomra is kellemes meglepetés volt az, hogy a jobbos sajtó (netes és nem netes) képviselőivel normális módon lehetett kommunikálni. erre lehetne alapozni. csak ehhez az kell, hogy a "másik oldal" is tanúsítson mértéket, nem kell a földön fekvőt rugdosni. nem vagyok benne biztos, hogy erre képes lesz.

gbrfrg · http://gfarago.vitae.hu 2012.04.04. 13:59:08

"Ideje elkezdeni keresni az utakat egymás felé."
Elnézve a kommenteket, szerintem még mindig korai. Amíg el nem oszlik a tévedhetetlenség köde, amíg létezik a kizárólagosság misztériuma és a "jóindulat hiánya nem pótolja a hozzáértést" alapján nyilvánulnak meg emberek, a kinyújtott segítő kézbe is beleharapnak.
SP is csak egy kidobott jelzőbójája az egyre mélyebbre süllyedő erkölcsi tudatunknak. Ebben nem vagyok optimista: lesz még lejjebb! Kell is! Nekünk Mohács kell - nyugi, megkapjuk!
De utalva Gábor egyik válaszára: "Addig folyvást küszködni kell.” - mégis remélek.

genyamagyar 2012.04.04. 13:59:15

@pánpéter: "hogy akkor egy ország kívánta a távozásotokat"

Miért hazudsz?

genyamagyar 2012.04.04. 14:00:24

@88888888: ""másik oldal" is tanúsítson mértéket, nem kell a földön fekvőt rugdosni. "

Ez ugye Gyurcsányra is vonatkozik?

icentrifuga · http://centrifuga.blog.hu 2012.04.04. 14:01:36

A Sorsod elől nem menekülhetsz! - Jósolta Orbánné Vica vasárnap éjjel Schmitt Pálnak Szűz utcai garzonjában, a gettó szivében.

- Dicső szerep vár, ünneplést látok, elismerést, globális pozíciót, rakosgatta a nemzeti jósnő a lapokat. A Jóseseményről a nemzeti sajtó autentikus képviselőit, a CentrifugaPresszt és SanyiaBagolyt tájékoztatta.

- Te fogod bejelenteni a jogdíj-wilágvégét az ünneplő, győztes www-Generációknak!

Orbánné Vica meglepődve olvasta a kártyát a jóslatot rendelő férfinak, akiben felismerni vélte -- Pali bácsit.

Jellemző lenne, amekkora baromi szerencséd szokott lenni, vonta meg a vállát Orbánné Vica, és húzott még egy lapot. A részletes indoklást Anonyma Hungaria levelében találod itt. - ez állt az úgynevezett védőkártyán, amit megmutatott ügyfelének. Ezt gondosan másold le! Még szükséged lesz rá, lehet, hogy hamarabb, mint gondolnád, figyelmeztette ügyfelét. Azért volt ennyi magyaros történelmi megaláztatásban részed, hogy megértsd: Az 'osztatlan közös tulajdon', az 'információs közjavak', az 'ingyenesség' -- ezek a 21. század tulajdonformái. Mediálta az AnyaLény üzenetét a nemzeti jósnő Pali bácsinak. Az elnökséget meg ne bánd, ideje átadnod.

Történelmi tett, ha megérted a jelentőségét a másolásodnak. Olyan szerencse, ami jellemzi a sorsodat és a sportodat. A másolásoddal személyesen és politikailag elismerted az információs közjavakhoz való korlátlan hozzáférés elvét. Ezzel generációd mintegy lemondott szellemi tulajdonjog-díjának behajtásáról, mert a netszülött generációk már rég lemásolták, amire szükségük volt. Generációd jövedelmeinek nagy részét el fogja veszíteni, méltányos és megérdemelt módon. Vonulj vissza hasznosan és jótékonyan.

Komoly hibát követtél el, ezt pedig Geréb Ágnes ellen. Feltétlenül bocsánatot kell kérned az Úrnőtől, ezzel ne késlekedj, mert rossz következményei lehetnek a halogatásnak, mint ahogy eddig is bajt hozott rád.

A Bába munkája, küldetése és hite egyfelől a szentségek körébe tartozik, másfelől a női önrendelkezés jogkörébe kötődik. Személye és szakmája szerint is védett személy. Megbilincselése indokolatlan, koncepciós pere a legnagyobb szégyene az elnökségednek és a magyar politikának. Égető erkölcsi kérdés az ő meghurcolásának jóvátétele, részedről és a 'férfiszakmák' részéről.

Ragaszkodj hozzá, hogy nő legyen az utódod, hiszen mindannyian ismerjük a feleséged, lányaid. Ez sportszerű zárómozzanat volna. Még számtalan lehetőséged van jót cselekedni, élj ezzel. - Zárta a le a jós-analízist az AnyaLény. (Elég haragosnak tűnt, figyelmeztette Orbánné Vicát távoli médiuma, Johanna Pannónia, az AnyaLény HŰ Másolója, mielőtt bontotta a flow-t.)

elofolyoirat.blog.hu/2012/04/04/palfordulat_vagy_schmitt_jellemzo_szerencseje

town 2012.04.04. 14:01:46

@genyamagyar:

Gyurcsány úgy kerül ide, hogy ő is megszólalt plágium ügyben, ahogy az áladjunktus úr. A baglyok.

S. lemondásának egyetlen értelme, ha megkaparják a többi áldoktort, áldiplomást is. Olyan hülye nincs az országban, aki elhiszi hogy ezt csak S.-nek engedték meg, a többi meg vért izzadt.

Akkor jöjjön a többi is, mert elmarad a katarzis.

seagull 2012.04.04. 14:06:23

@irógép: anélkül, hogy védeném a szerzőt: fiúk, nem kéne a saját házatok táján szétnézni, mielőtt pufajkásoztok, D209-eseztek? Ügynöktörvény, csak ennyit mondok. Ennyi képmutató barmot...

Kivlov 2012.04.04. 14:07:50

@seagull:
én meg csak ennyit mondok: minek akart a hülye magyarja rendszerváltást, ha első adandó alkalommal egy pufajkást szavaz meg min.elnöknek?

Hertelendi 2012.04.04. 14:08:23

@town: Mindegy hogy került ide nektek gyurcsányoznotok kell, ez a munkátok. Az más kérdés, hogy még ehhez is hülyék vagytok:)))
Ha valaki kizökkent, már el is vesztettétek a fonalat

Kotkodus 2012.04.04. 14:09:18

@Hertelendi: örökké reménykedni fogok... ha csak egyszer elgondolkodik valaki egy érvemen, már megérte...:)
persze lehet, hogy én tévedek; ezért természetesen mindig szívesen ütköztetem az érveimet... ha van kivel (és mit)... :(

fodorgabor 2012.04.04. 14:11:40

Olvasom, hogy sokan megkérdőjelezitek, van-e erkölcsi alapon megszólalni ebben a kérdésben. Mindenkinek szíve-joga elmondani az egyes politikai döntésekről, politikusokról, közéleti személyiségekről azt, ami a véleménye. De gondolom, ti sem szeretnétek egy olyan országban élni, ahol bárkinek kétségbe vonják a szabad véleménynyilvánításhoz való jogát. Én ilyet soha nem tettem, kérem, tartsuk tiszteletben egymás véleményét. Egy országban élünk és gondolom, hogy mindenki jobbat akar ennek az országnak. Ha csak gyalázkodunk, azzal nem jutunk előrébb.

genyamagyar 2012.04.04. 14:12:55

@town: Én is megszólaltam plágium ügyben, tehát ezért az én diplomámat is meg kell kapargatni? (Mondjuk, nekem mindegy...)

genyamagyar 2012.04.04. 14:14:28

@fodorgabor: "Egy országban élünk és gondolom, hogy mindenki jobbat akar ennek az országnak"

Gábor, Te erről meg vagy győzödve?

Mészáros Laci 2012.04.04. 14:15:28

@dr kíváncsivagyok:

Hát ha Fodor Gábornak elegendő a KDNP színvonal, akkor ám legyen.

town 2012.04.04. 14:19:07

"De gondolom, ti sem szeretnétek egy olyan országban élni, ahol bárkinek kétségbe vonják a szabad véleménynyilvánításhoz való jogát."

Ebben az országban legutoljára Forgács István véleménynyilvánítási jogát vonták kétségbe ("Nem tartozol közénk), és Pesty László filmjét tiltatták be. Kik?

A liberálisok

town 2012.04.04. 14:20:20

@Hertelendi:

"nektek gyurcsányoznotok kell, ez a munkátok. "

Te kis pártmunkás. :-) Magadból indulsz ki.

seagull 2012.04.04. 14:22:48

@Kivlov: ebben én nem is vitatkoznék veled, legfeljebb annyiban, hogy tudtommal képviselőt és pártot választunk, nem miniszterelnököt, ettől függetlenül van igazság abban, amit mondasz. Csak tudod, ez mindkét oldalra igaz, és amikor a Hír TV-ben Pozsgay Imrét látom az egyik leghosszabbnyelvű riporterrel kéjesen pufajkásozni egy műsorban, akkor a gyomrom felfordul. Így csak ismételni tudom magam,: miért is nem akarták/akarják ezt a kérdést 22 év alatt sem lerendezni? És miért elégíti ez ki az ún. antikommunista(ha-ha-ha) párt szavazóit? Mert így nem kell szembenézni a tényekkel és lehet pufajkásozni a másik oldalra? Csak hajrá, de nem kicsit röhejes...

MAti 2012.04.04. 14:41:17

"akik egy olyan országban szeretnénk élni, amit nem a pártpolitikai érdek, hanem a józan ész vezérel."

Szerettünk volna egy ilyen országban élni mi már 2006-ban is... de akkor valami más logika hajtotta még Fodor Gáborékat is. :(

Azt vennétek észre legalább, hogy e helyzetben egyszerűen nincs megszólalási alapja annak, aki 2006-ban a helyén tartotta Gyurcsány Ferencet... egyszerűen az igazság bajnoka címet akkor végleg elvesztette.

Hertelendi 2012.04.04. 14:41:37

@town: Az tetszik, hogy olyan komoly érvrendszerrel rendelkeztek....
Szerintem még az óvodába is felvételizned kellene...

pánpéter 2012.04.04. 14:43:47

@fodorgabor: Gábor! Szerintem megint - mint már annyiszor a politikában is - félreértetted a helyzetet! Van jogod véleményt alkotni, ezt senki nem kérdőjelezi meg! Erkölcsi alapod nincs hozzá! És ez hatalmas különbség!
Mewgint előjött belőled a liberális, és próbálod félremagyarázni a tényszerűséget! Tehát mégegyszer: jogod van hozzá, hoghy véleményt alkoss, erkölcsi alapod viszint nincs!

Hertelendi 2012.04.04. 14:50:43

@pánpéter: Ez szép nagy hülyeség, amit mondasz! Már miért ne lenne erkölcsi alapja véleményt mondani, amikor itt az ostobábbnál ostobább fideszes patkányok egész nap csak böfögnek?
Én nagyon tisztelem Gábort! Mit gondolsz orbán miért üldözte el a fideszből? Úgyanúgy fél tőle, mint Gyurcsánytól!

genyamagyar 2012.04.04. 14:52:38

@MAti: Miért is kellett volna Gyurcsányt 2006-ban eltávolítani?

genyamagyar 2012.04.04. 14:53:45

Az én véleményem az, hogy vannak olyan politikusok, akiknek mindenek felett az ország érdeke áll. Ők a nagyformátumú politikusok. Eddig kevés született belőlük Magyarországon. A következő kategóriába tartoznak azok, akik a döntéseik során az ország érdeke mellett figyelembe veszik a saját érdekeiket is. „Az rendben van, hogy az országnak jó, de jó ez nekem? (családnak, haveroknak, érdekkörömnek.) Jó ez nekem, de vajon jó-e az országnak?” Idetartoznak a volt SZDSZ-esek, az MSZP egy nagyobb része. Aztán vannak, akik nagy ívben tesznek az országra, a politikai hatalmukat kizárólag a saját hatalmuk, egzisztenciájuk és anyagi gyarapodásuk érdekében használják Ide tartozik a Fidesz vezérkara, a KDNP teljes mértékben és a Jobbik vezetői kivétel nélkül.

pánpéter 2012.04.04. 14:55:12

@fodorgabor:
És csak hogy értsd, bár már leírták előttem sokan: akkor lenne meg az erkölcsi alapod a témában nyilatkozni, ha 2006 szeptemberében, az öszödi beszéd után is hangosan követelted volna GY.F. távozását! Akkor lenne meg az erkölcsi alapod hozzá, ha a D209-es ügy kirobbanásakor hangosan követelted volna a kormány távozását! Akkor lenne hozzá erkölcsi alapod, ha 2006. október 23-a után, hangos jogvédőként követelted volna a felelősök megnevezését, és a kormány távozását! Ezen ügyek mindeggyikénél Te liberális politikusként polnt a liberális eszmék alfáját és omegáját (szabadságjog, szabad véleménynyilvánítás joga, demokráciaérzékenység) tagadtad meg! Ezeknél az ügykenél az általad képviselt értékeket tiportad a sárba, ezzel a maradék hitelességetek is oda lett A 3 igenes népszavazásnál még a saját elvbarátaid is kamerák előtt röhögték ki GY.F-et, ennek ellenére tartottátok hatalomban! Ezek a dolgok vezettek oda, hogy a mai Magyarországon senki nem kiváncsi rátok! Nem képviseltek semmit, ezért nem képviselhettek senkit! Csak magatokat, abból meg nem kér a nép! Érted már?

Hertelendi 2012.04.04. 15:03:23

@pánpéter: Nem csak Gábor nem érti, hanem rajta kívül Magyarországon még sok millió ember se érti miről beszélsz. Mindig a Gyurcsányhoz lyukadsz ki. Ennyire nem kéne félned tőle, nem harap. Érdekes, a KDNP zéró értékű politikusai ellen semmi kifogásod, továbbá Orbán család és barátaik milliárdos gyarapodásai ellen sincs averziód. Csak Gyurcsány és D209. Én a helyedben még megvárnám amíg az ügynöklisták nyilvánosak lesznek.

fodorgabor 2012.04.04. 15:04:16

@pánpéter: Pont az általad felvetett kérdésekkel kapcsolatban írtam néhány blogbejegyzéssel ezelőtt: fodorgabor.blog.hu/2012/03/08/a_politikai_hibak_termeszeterol
Sokakkal ellentétben én soha nem tartoztam azok közé az emberek közé, akik tagadták volna azt, hogy követtek el politikai hibákat. Követtem el én is ilyeneket a több mint 20 éves politikai pályafutásom alatt. Igyekeztem mindig is levonni a konzekvenciákat ezekből, kétszer is lemondtam képviselői mandátumomról. Én úgy látom, nem attól kérdőjeleződik meg valakinek az erkölcsi alapja, hogy követ el hibákat - mindannyian követünk el ilyeneket a magunk területén - hanem akkor, ha nem képes ezekkel szembenézni, nem képes ezeket belátni.

Hertelendi 2012.04.04. 15:07:11

A miniszterelnök sajtóosztálya kikéri Gyurcsány diplomamunkáját...hátha talál benne valamit...Nem tudom ez mennyire jogszerű, de ha csalás volt Gyurcsány is tűnjön el! A cseheknél is áll már a botrány!

2012.04.04. 15:07:11

Ha az "én" demokráciámon szerintetek nincs mit megmenteni, okosok, akkor kérlek, hagyjátok is békén azt, ti, mint a 246-an ... :)

gyurcsány főpapagáj meg kézen foghatja ezt a bloggert is, és mehetnek együtt a "hajráorbán"-t kiabálva lengetni, hogy a "megmentése" helyett inkább fennhangon éltessék ezt a kellemesen ólmeleg, fasza kis kleptokráciát, amit a kezdetektől ők is segítettek felépíteni, és szintén jó és méltó kezekbe szíveskedtek által adni, pussz.

2012.04.04. 15:08:45

@troll ellenpólus: Csak az "elmút nyóc év". MEDDIG???? Ha netán (isten ne adja Elvtársak - Hofi- a Fidesz ismét nyerne a választásokon, akkor is erre fog hivatkozni? Eltelt 2 év, és a romboláson kívül nem történt semmi. Még begyszer mondom, hogy mindenki megértse: nem történt semmi! Így most már inkább azlmút tíz évre kellene hivatkozni...

pánpéter 2012.04.04. 15:09:54

@Hertelendi: 3%, hónapok óta. miért kéne tőle félni? :)) kicsit még rúgkapálózik 2014-ig, aztán mivel nem kerül be a parlametbe sem, megy ahova való. Azt neked is látnod kell, hogy Ferenc testvérnek vége.

town 2012.04.04. 15:11:18

@Hertelendi:

" fideszes patkányok egész nap csak böfögnek?"

MSZP prolipárt, és mindig az is marad. :-(
Elég csak ránézni a szimpatizánsaik "vitakultúrájára".

2012.04.04. 15:11:58

@pánpéter: Én nem írnám le a Ferenc testvért, mert ha Orbán és a Fidesz így folytatja az ámokfutását, a végén még lesz Fletónak is esélye...

pánpéter 2012.04.04. 15:13:44

@fodorgabor: sztem mondjuk az politikai hiba, hogy nem sikerült bevezetnetek az 1 kulcsos adót, amit 20 évig hallgattunk az SZDSZ-től. Az is politikai hiba (volt), privatizálni akartátok az egészségügyet! Ezek politikai hibák! D209, 2006. október 23 és az azt követő események, vagy Öszöd elkenése nem politikai hiba, hanem politikai öngyilkosság. Az általad képviselt eszmék alapértékeinek megtagadása nem politikai hiba, hanem a politikai identitás teljes feladása... Szerintem.

Hertelendi 2012.04.04. 15:14:55

@town: és ezt pont te mondod??? olvasd már vissza a kommentjeidet...hülyegyerek...
tényleg patkányok vagytok, jobb ha belenyugszol

Hertelendi 2012.04.04. 15:18:59

@pánpéter: Ha nem félnétek tőle, akkor nem emlegetnétek folyton és csak őt. Nem akadályoznátok meg, hogy frakciójuk legyen...stb...

town 2012.04.04. 15:21:34

@Hertelendi:

"hülyegyerek...
tényleg patkányok vagytok, jobb ha belenyugszol"

Ha úgy vesszük örülök, hogy a liberalizmus-és szólásszabadság nagy atyja (Fodor Gábor) blogjában mutatod meg, hogy milyen párttal- és szimpatizánsaival hált együtt 8 évig. Neki se lehetett könnyű veletek. Égni.

:-)

genyamagyar 2012.04.04. 15:24:09

@pánpéter:

1. 2006, Öszödi beszéd. Olvastad egyáltalán? Fogalmad sincs róla, hogy miröl szólt.

2. 2006 október. Az akkori kormány - élén Gyurcsánnyal - megvédte a várost a csőcseléktől.

3. D209. Az Orbán-kormány mindig is tele volt besúgókkal. Na nem kémelhárítókkal (mint amilyen Meggyesy volt), hanem olyan besúgókkal, akik a szomszédot nyomták fel.

genyamagyar 2012.04.04. 15:27:38

@pánpéter: Nem, a politikai öngyilkosságot akkor követte el az SzDSz, amikor eltávolodott az MSZP-től. Én már akkor szóltam, hogy ebből baj lesz! Az SZDSZ-re addig nagyon sok baloldali liberális szavazott, de miután az SZDSZ eltávolodott az MSZP-től - ezáltal a balosoktól is.

Kármentő 2012.04.04. 15:30:11

Hajrá eszdész! Hajrá emszempé!
Éjjen április 4 !
Fel vörösök...meg minden

88888888 2012.04.04. 15:30:40

@genyamagyar: én itt inkább arra gondoltam, hogy a "balos" (és itt most a balost csak mint "nemfideszes" értelemben használom) hozzászólók, véleményformálók, újságírók között is sztem nagyon sokan vannak olyanok, akik nem vehetők komolyan a véleményeikkel (pl. te sem azzal, hogy: "Gyurcsány egy normális, szociálisan érzékeny, valóban nagyformátumu politikus. ") és ezzel csak gátolják az árkok betemetését.
lehet az a legfőbb gond, hogy működik az oldalakra osztás: nem emberek vitatkoznak/beszélgetnek emberekkel, hanem oldalak küzdenek egymással.

genyamagyar 2012.04.04. 15:36:03

@88888888: Nézd, a riportból ez jött le. Ha más a véleményed: cáfold.

Megjegyzem, Gyurcsányt a bal/liberális oldal kemény kritikával illette. (Azt most hagyjuk, hogy jogosan vagy sem.) Ellenben Orbánt eddig ki kritizálta jobbról?

Oldalak küzdenek egymással? Igen! Mint az FTC - Újpest szurkolói. :)

genyamagyar 2012.04.04. 15:37:18

@Kármentő: Igazad van! Inkább ünnepeljük Orbán mennybemenetelét. Mondjuk április 1.-én.

blacklord 2012.04.04. 15:41:04

Gábor, Gábor. Te mit tettél, mit mondtál nyilvánosan a Gyurcsány-ügy idején? Vagy akkor, amikor Demszky koma az SZDSZ szerintem legnagyobb szégyeneként kitüntette a kirívó jogtiprásokat elkövető rendőrfőnököt 2006-ban? Igen, Schmittnek mennie kellett. De hát Ferinek méginkább kellett volna (én úgy vagyok vele, hogy akkor lemond, aztán ha újra megválasztják, az már rendben van), ti pedig először leszartátok, aztán ugyan felbomlott a dream team, de csak volt azért külső támogatás a 2010-es választásokig. Ugyanúgy, ahogy pont a harciasan anti-kommunista SZDSZ borzasztóan lejáratta magát annó azzal, hogy koalába állt az MSZP-vel. Fura dolog ez a szelektív memória. Szóval akármennyire is sok dologban szimpatikus, amit mondasz/nyilatkoztál, a közéleti tevékenységeddel kapcsolatban rengeteg dologban erős hiányérzetem van (pedig egyike vagy azon kevés (ex?)politikusnak, akit tisztességesnek gondolok amúgy).

Kármentő 2012.04.04. 15:42:48

Bocsi, kimaradt: Hajrá impotensek!
Qrjunk egy nagyot :-)))

2012.04.04. 15:44:39

@genyamagyar:

1) Arról szólt az, hogy elég a jólétből, ideje végre bekeményíteni, megszorítani, agyonadóztatni, csontig és szarrá szívattatni ezt a k. országot. És felvetette magnóra, hogy mindenütt szépen szóljon.

2) Csőcseléktől, amit ő fizetett le, hogy a békés ellenzéket szétcsapathassa. Bezzeg az akkortájt Olaszliszkán hősiesen partizánharcoló szegregáltak, vagy a londoni "éhséglázadó" afroangolok a ti szemetekben dicső szabadságharcosok.

3) Az összes k. kormány szinte csak ügynökből, besúgóból, exbolsi káderből, összekötőből állott idáig, mit vagy úgy oda?

88888888 2012.04.04. 15:45:57

@genyamagyar: a smici riportból meg az jött le (persze már akinek), hogy ő egy tisztességes, igazságtalanul vádolt, anyaszerető...stb. államférfi.
se gyurcsányt se smittpalit ne ítéljük már meg egyetlen interjú alapján. illetve lehet, de amit te ebből levontál az az én tapasztalataimmal nincs köszönőviszonyban (álmeghatódás a nemtudom melyik vonatbalesetnél, gazdasági populizmus ésmégsorolhatnánk...).

kb orbánnal egy szinten pszichopata az arc.

Hertelendi 2012.04.04. 15:50:36

@ekszvájzed: Na ezen már csak röhögni tudok:))) Szánalmas ökör vagy:)))))

dr. mesterséges színezék 2012.04.04. 15:53:37

@Trompf: "Pártok feletti szabadelvű gondolkodó"

Példát vehetne Stumpfról független szakértésben és alkotmánybírálásban.

2012.04.04. 16:02:44

@Hertelendi:

Te meg az, aki engem szánalmas ökörnek lát. Akkor mi van? Te ezt akarod hinni, én meg inkább azt, mert azt érzem igaznak, mögélátóbbnak tartva magamat, gyere, bántsál :)

Hiszed a mantrátokat, én meg nem. Szájrojtozódásig, ujj-csontrakopásig folytatod a belétek nyomorintott, karcosra és nyúlósra koptatott nóták fújását, és szent igazad biztos tudatában alázod azokat, akik nem abban nevelkedtek, ez ám a parádés színvonal, csak gratulálok az értelmes fajtádnak.

Aztán én pl. sose engedném meg magamnak a vitapartner leszánalmasozását, leökrözését, etc. Mert az nem vita, ill. nem érv. És mert becsülöm annyira (bár néha hiába ...)

Mondom én, hogy miattatok nem vagyok már libsi én se, egy jóideje ... :)

Hertelendi 2012.04.04. 16:07:57

@ekszvájzed: Megkövetlek!
De az, hogy Gyurcsány rendelte oda a csőcseléket az butaság...neki nem volt érdeke. Orbánnak viszont igen!

Kármentő 2012.04.04. 16:08:08

Alapiccsunk új LOP STOP szadeszt!

Vagy má mindent hazavittek???

pánpéter 2012.04.04. 16:11:56

@genyamagyar:
1, olvastam hát! bele lehet magyarázni ezt azt, de az egy szimpla beteges hazudozó lebukása volt. ennyi és nem több!
2, Csőcselék? Jóember, én ott voltam azt Astoriánál, ott jól öltözött emberek, békésen emlékeztek a dicső szabadságharc 50. évfordulóján, amit a rendőrök könnygázzal köszöntek meg! Láttam, amikor egy család, 2 karon ülő gyerekkel próbált hazamenni, de mivel minden utca le volt zárva, a gyerekeiket kellett védeniük, a könnygáztól, sírva, zokogva! Elhiszem, hogy neked a proletár diktatúra tetszene, de nekünk meg nagyon nem!
3, ahhoz képest hogy tele volt, eddig csak D209-ről derült ki, mit is csinált!

Kármentő 2012.04.04. 16:13:10

Fodor Gábor ismét a vízen jár!
Sziklából vizet fakaszt.
Vízből bort csinál.
Átírta a 15 parancsolatot.

Nem csalás, nem ámítás! Csak tessék, tessék!

Belvárosi értelmiségieknek féláron.

Hertelendi 2012.04.04. 16:25:11

@pánpéter: Én is ott voltam, csak picit másképp emlékszem:)))
Nyugi, ha nyilvánosak lesznek az ügynöklisták, akkor már nem csak D209-ről fognak beszélni:)
Lehet, hogy Orbánról és barátairól is???:))
Valamiért nem akarják Fideszék, hogy nyilvános legyen. Nem tudod miért?

Démonmac1 2012.04.04. 16:26:31

@pánpéter: "Kifent tőr és gázálarc egy embernél
A Balaton utca-Balassi utca sarkán egy embert előállítottak a rendőrök közbiztonságra különösen veszélyes eszközzel kapcsolatos szabálysértés miatt - közölte a rendőrség. Az előállítottnál egy kifent tőr, valamint gázálarc volt. Ezzel négyre emelkedett az október 23-án előállított emberek száma. (Index/MTI)
Ez igaz, hogy nem az astoria, de okt 23. án ha valaki békésen tüntetni indul, akkor miért vannak nála ezek az eszközök?:)

pánpéter 2012.04.04. 16:33:50

@Hertelendi: lehet... ha... akkor majd... tele van a mondandód feltételes móddal. gondolod, hogy ha lenne ott valami, 20 év alatt nem derült volna ki, miközben 8 évig a komcsik kezében volt a hatalom? ennyire ne legyél naív...
de nem ez a poszt témája, persze erről is szívesen beszélgetek ezen a blogon, ha Fodor Gábor ír egy bejegyzést a témában. :)

2012.04.04. 16:36:09

@Hertelendi:

Valóban, egyértelműen Orbán rendelte oda a csőcseléket, nyilván, és csakis azért, hogy Hertelendi nick és vele együtt érző társai ezer évig boldogan csőcselékezhessenek és söpredékezhessenek egy nagyot, amikor csak a nemballiberális oldal az eszükbe jut, s köphessék mindezt azok, vagy hozzátartozóik arcába, akik nemcsőcselékként és nemsöpredékként véletlenül épp el találtak tángáltatni akkor.

Hertelendi 2012.04.04. 16:38:02

@Démonmac1: Jaj te! Ez már okoskodás!
Azért volt nála, mert munkából igyekezett haza és addig minden alkalommal Gyurcsány kilőtte a szemét és gondolta most megbosszulja.
Most már érted?:)

papageno 2012.04.04. 16:44:19

@Kutchek: Én tovább mennék. Nem gondoltál arra, hogy az egész ügy hogyan és miért indult?
Kinek, miért és hogy jutott eszébe egy húsz évvel ezelőtti disszertációt előkeresni, forrásait felkutatni?
Nem lehet, hogy az elnök nem váltotta be a megszavazóinak reményeit, és kezdett terhes lenni nekik, a helyesírásával, ostoba megnyilatkozásaival?
Kellett találni valami ürügyet, -nem okot-, amivel meg lehet tőle szabadulni. Ez a doktori ügy jó választás volt. Nem egy bűncselekménnyel vádolták meg, csupán egy kis csalással. Alig többel, mintha kiderítették volna, hogy puskázott az érettségin.
Az ő akkori beosztásában egy kamu doktori, nem lehetett egyedi eset. Valószínűleg nem is neki kellett érte kuncsorogni és bizonyára kapott segítséget mind a téma megválasztásában, mind a kidolgozásban. Azt sem tartom elképzelhetetlennek, hogy ő maga nem is tudta pontosan, hogy hogyan jött össze a mű. Ebből következtetek, hogy valaki(k) tudták, és akadt egy közülük, aki feltárta a titkot.
Aztán bedobták a csalit és az ellenzék ráharapott.
A többit már az idő intézte. Ők meg csak vártak. Színlelték, hogy mellette vannak. Aztán, szokás szerint, az ország érdekére való hivatkozással, "fájdalommal beletörődtek" a megváltoztathatatlanba.
Mi szól a teóriám mellett? Nézzük kik nyertek az egész ügyön!
Az ellenzék rövid távon érezheti úgy, hogy megnyert egy nem túl jelentős csatát. De mert változatlanul nincs beleszólásuk az új elnök megválasztásába, annak megtörténte után kiderül majd, sokat próbáltak markolni és nem fogtak semmit.
Mit nyert a kormány oldal?
- Megszabadult, időben és viszonylag elegánsan a számára terhessé vált Schmittől.
- Két évvel kitolta az általa most megválasztásra kerülő elnök regnálását, ami egy ma még nem túl valószínű 2014-es vereség esetén, fontos lehet.
- Egy számukra nehéz három hónapban, sikerült olyan témát dobni gumicsontként a közvéleménynek, amivel elterelték a figyelmet a kudarcaikról, megszorításaikról, be nem tartott ígéreteikről.
- És ha ügyesen kezelik a végjátékot, és erre már megindult a verbális harc, megerősödhetnek azzal, hogy lám, a mi embereink egy régi kis botlás után is vállalják, az ország érdekében, a következményeket, amire a másik oldal csak ellenkező példákat mutatott.
Nem biztos, hogy így történt, de nem is lehet kizárni.
Valószínűleg soha nem tudjuk meg az igazat.

2012.04.04. 16:52:02

Off: Itt tartunk ...

A fodorgabcsi ír egy szösszenést zsenge, harmatos kicsi lelkéből, smitt-ügyben, a rogyadozva pusztuló demokráciáért sírva. Eztán meg nem telik bele 10-15 hozzászólamlás, és mikor nem a herceget kérdjük, hogy hová adta el arany pikkelyeit, meg a gyémánt szemeit :), gyurcsányozunk, söpredékezünk, szemkilövetőzünk egymáson, mint két talicska aprómajom, akiket felszólítottak egymás ánuszon abuzálására ... Ez az, aminek még a fodorgabcsi is örül, mert még nem szólt be ... :)

... Sosem lesz vége ?!? (Hobo)

... On.

masszív 2012.04.04. 16:58:18

@Trompf: Lehet hogy gyurcsány adócsaló de a fidesz orbánostúl csányisanyistúl hazaáruló rabló álszent hazug szemétláda.

2012.04.04. 17:06:22

@papageno:

No, ez pl. egy igen okos meglátás.

De ez sem zárja ki azt, hogy itt évtizedek óta mindenkiről megvan minden, s többnyire nem is az állami intézmények kevéssé biztos lakatjai alatt, hanem a magánvillák széfjeiben, az originált Csontváry- ill, Munkácsy (stb, kinek mi a pártja által szabatott ízlése) festmények mögé rejtve. Ahogy az maffiózóéknál szokás.

Aztán, ha itt az idő, üt az óra, kitellik a becsülés, sokat akar a szar(ka), kiderül egy-két delikvensről ezmegaz. Volt már ilyen fityiszéknél: lásd Torgyán pubi, és az ő összes maradék kisgazdája.

Mások meg, szintén a nemes politikusok dicső fajában sokan ezért kussolnak, gazsulálnak, állnak ki ezért-azért, vagy épp ellen, avagy lépnek elő, vagy lépnek le csöndben, mert elég csak megszellőztetni feléjük az ezmegazt, s így a kecske-káposzta páros nem az ellopás, hanem a kölcsönös jó közérzet relációba lép :)

Bajkál 2012.04.04. 17:10:01

Fodor Gábor azon politikusok közé tartozik, akik visszaadtak parlamenti mandátumot, az ezzel járó juttatással együtt.
Ő egyébként kétszer is, egyszer meg Heves megyei közgyűlési mandátumot is, ami szintén lóvéval járt.
Kérem sorolni a többieket is. (Nem lesz sok név,szerintem rajta kívül Boross P., Gegesy és Kaufer Virág.)

Az "erkölcsi alap" a megszólalásra talán lehet ez, másoknál is.

Guillaume sous guillotine 2012.04.04. 17:10:48

Demokrácia: Mszp Szdsz kormány
Diktatúra: MDF-KDNP-FKgP, Fidesz-Kdnp, Jobbik.

ilyen egyszerű

papageno 2012.04.04. 17:19:14

Volt még egy baj Pállal. Ahogy mondják, a suszter maradjon a kaptafánál. Ezt nem tartotta be. Ő egy sikeres sportoló volt, ami abban az időben, a vitathatatlanul sok munkán kívül, a köznapi ember számára elérhetetlen előnyöket, és életszínvonalat jelentett. Ezt át tudta menteni a pályafutása utáni időkre is. Érthetetlen, hogy miért kellett neki a politikába belekeveredni. Nem volt neki való. Nem tud olyan gátlástalanul hazudni, mint mostani tétova nyilatkozatai is mutatták, ahogy hazudnak, kisujjukból kirázva régi, és mai politikusok.

Measurer 2012.04.04. 17:26:06

@Trompf: a leköszönt köztársasági elnök abban a tekintetben nem volt rossz választás, hogy a sportteljesítménye , sportvezetői múltja révén alkalmas volt egyfajta nemzeti egység megtestesítésére.
A politikai arénában azonban ez kevésnek bizonyult.
A kedves blogíró, ha nem is politológus (az inkább dr. G.Fodor Gábor PhD oevre-je), egyszerű politikusként jóindulatúan közelíti meg a továbblépés kérdését.

szabodenesnk · http://szabodenesnk.hu 2012.04.04. 17:30:58

@Trompf: Ez a Gyurcsány féle adócsalás, "amit mindenki tud" az a baj, hogy igazából nem tudja senki. Arra viszont jó, hogy lebegtetni lehessen Gyurcsány nevét, mint a bűn megtestesítőjét. Ugyanis, ha egy ügy elévül, akkor nem vizsgálható. Márpedig a bűnöst csak a bíróság nevezheti meg jogerős ítéletével. A többi csak felvetés. A jobboldali médiáktól megszokhattuk, hogy Gyurcsány neve e vezető hírek között szerepel, mint az ország legnagyobb gonosztevője. Nem védeni akarom Gyurcsányt, hiszen neki is megvan a maga keresztje. De adócsalónak kikiáltani jogerős ítélet nélkül, több, mint tudatlanság. Ez szándékos befolyásolása a köznépnek. schmitt plagi pálról, az arra illetékes grémium hozott ítéletet. Tehát elkövette a plagizálást és a szerzői jogok megsértését. Stumpf Úr, Gyurcsányról melyig hivatalos szerv nyilvánította ki, hogy adócsaló? Várom megtisztelő válaszát erre! (az esetleges hibák miatt elnézést, de telefonról írok)

2012.04.04. 17:45:13

@Lizarazu:

Persze, neked. Négy láb jó, két láb rossz.

Amit velünk megosztottál, azt naponta hányszor kell(ett) fennhangon elimádkoznotok, a spéci suliban, minden óra előtt egyszer, vagy csak az első becsengetés után?

Tényleg, létezik-e valóban ember ezen a földön, a vallásos szekták agymosottjain kívül, aki ezen a szinten képes mozogni és megnyilvánulni?

G Hardy 2012.04.04. 17:46:22

Ki az a Fodor Gábor?

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.04.04. 17:47:06

@szabodenesnk: Nézd..
Aki másról másolja a dolgozatát az plagizál.
Ez a szó jelentése.
Aki pedig saját házát kiadja saját cégének, a cég a lakást felújítja, uszodát épít vele, és az ÁFA-t visszaigényli az kimeríti az adócsalás vétségét.
Ez speciel az APEH homepage-jén fenn is volt precedensként, egész addig amíg az ominózus MN cikk meg nem jelent mely bizonyította, hogy Gyurcsány szórul szóra ezt tette:
mno.hu/migr/adosunk-a-miniszterelnok-565496

Emiatt Gyurcsány be is perelte az MN-t és ez azon kevés per közé tartozott, melyet az MN nyert meg.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.04.04. 17:51:50

@Trompf: Ezt már többször hivatkoztam ezután is fogom..
Köszönet érte:

trompf.blog.hu/2012/04/02/lemondani_vagy_lovetni

Különösen az adócsalós, közokirathamisítós részért.. Akár én is írhattam volna.. :)

2012.04.04. 17:57:13

@szabodenesnk:

Erre részben én is felelhetnék kissé. Mert ilyen egyszerű. Semmi nem zárhat ki adócsalást az elvileg "felelős" személyek esetében.

Amíg ugyanis parlamenti képviselő, vagy bármilyen befolyásos pozícióban álló politikus tetszése szerint nyilatkozhat vagyonáról és jövedelméről úgy, hogy papír szerint híd alatt lakik, kartonban, és téglákon álló fél Trabanttal jár, addig nincs értelme elvitatni az országos méretű gigamutyi létezését, valamint nevezett 'úriember' vastagon érintettségét, temészetesen a többiekkel békés egyetértésben, és összedolgozásban.

Miért is ne lehetne tehát minden további nélkül adócsaló az, aki amúgy is azt csinálhat itt, az idők végezetéig, amit akar, akár kormányon van, akár nincs? És főleg mint párját ritkító rossz ripacs és paprikajancsi, miért érdemesült ki nála komolyabbnak tűnő emberek kritika nélküli védelmére?

dr. Bubó 2012.04.04. 18:10:08

elolvasni nem fogom egy bukott politikus marhaságait...

de azért pár kérdésem lenne Fodor Gáborhoz...

előre bocsátom hogy MINDEN magyar politikust utálok és lenézek... gerinctelenek és alkalmatlanok, 100% ban... összességében hitvány maffiabanda...

ugyanakkor ebből a mezőnyben kirívóan naív jóindulúnak tünsz. általánosságban kérdem...

1) hogyan tud az emberek szemébe nézni egy olyan politkus aki sok éven át az ország érdekének "nevében", a saját önző érdekeit, taposását és a kassza közelségét és megszerzését hajszolja... totál elvesztitek a kapcsolatot a normalitással?

2) szerinted az erkölcsi válság, amit túlnyomórészt a politikusok hitványságának köszönhetünk az hogyan fog "meg"oldódni? szerinted megússzátok?

3) a külföldi diplomáciában mozgó hazai politikusok, akik totál dilettánsak sose veszik észre hogy mennyivel más színvonal és kaliber egy igazi külföldi nemzetközi politikus?

4) vajon ez a kontraszelektált feudális urambátyám rendszer, ami nélkül sehol nem lennétek és a versenygazdaságban max utca seprést bíznának rátok (én azt sem mert a seprőt is ellopnátok) az paktummal folytatása a coclista pártállamnak? ezt csak az érdekesség kedvééért kérdem. tudatos? a saját érdeketekben tudatosan tartjátok feudális középkori sötétéségben az országot?

5) a gazdaságban ez a dilettantizmus amivel az országot irányítjátok az nyilván államcsődöz vezet. semmi lelkiismeret furdalásod nincs hogy meghalnak emberek? vagy "csak" szavazók veszítesz? enyni?

6) sose ambícionáljátok hogy alkotó építő munkát végezzetek? sose éreztétek meg az alkotás örömét? (vö snitt pálesz doktorija)

7) összességében hogy nem érzi egy politikus hogy ha csak kivesz a rendszerből (értsd: közpénzt herdál és LOP), az nem jó. viszont ha alkotó tevékeny hatékony jogalkotó munkát végezne akkor a megérdemelt "díját" venné fel... nem is kéne lopni...

egyelőre ennyi... azért én remélem, hogy nem ússzátok meg a hitványságotokat!

dr. Bubó 2012.04.04. 18:18:46

@pánpéter: +1 aki a rendszerváltás így elb@szta, az ne szóljon én is így látom... erkölcsi alap zéró...

Fodor G rendszerváltó? igen! azóta a politikában lopja a napot? igen!

most közel vagyunk a diktatúrához és az álamcsődhöz? igen!

akkor? miről beszél? menne el dolgozni... javaslom valami karitatív munkát vezeklésnek... pl ételosztás vagy ilyesmi... ahol simán szembeköpködhetik pár évvig élőben...

dr. Bubó 2012.04.04. 18:21:01

@fodorgabor: csak amikor hibákból áll a poltikai tevékenysége minden magyar politikusnak... az már nem tolerálható... az ROSSZ MINŐSÉGŰ MUNKA:.. a versenygazdaságban egy napot nem tudnál dolgozni...

csak ebben a hitvány emberszabásúakból épített feudális állami piramisban...

szabodenesnk · http://szabodenesnk.hu 2012.04.04. 18:24:33

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Az adócsalás, hivatalból üldözendő cselekmény. Vannak esetek, amelyek nem etikusnak, de nem is törvénysértő. Ilyen a Szárhegy esete is. "ne mi kapjuk a legtöbbet". Jogilag nem kifogásolható, hiszen minden állampolgár igényelhet. Csak nem jut. Amiről Te írsz, az egy magánjogi szerződés. Abba pedig csak abban az esetben avatkozhat bele más, ha törvényt sért. Ilyen volt a Josipkajaibrahim esete is. Nem jogsértő, ha a cégemet adóssággal együtt eladom. Viszont a cél nyilvánvaló, mégsem bizonyítható. Egy demokráciában pedig a jog számít. Az erkölcsi következményeket pedig a közösség alakítja. (Gyurcsány bukott, az MSZP-vél együtt)

szabodenesnk · http://szabodenesnk.hu 2012.04.04. 18:29:03

@ekszvájzed: Amit írsz, abban sok igazság van. Éppen ez a baj, hogy a rendszer nem, csak az elit változik. (Pareto:elitelmélet).
A gazemberség, a mindenek felett állás nem pártfüggő. Csak a mi elvtársunk jó elvtárs, a másiké rossz. (a négy láb jó, a két láb rossz) Orwell.

atti.atti 2012.04.04. 18:32:57

Azért az érdekes mikor egy volt szdsz-es oktat felelősségről, erkölcsről és normákról miközben az szdsz-es bandánál nagyobb gazemberek és erkölcsi hullák nincsenek!

A szocik és a Fidesz együtt véve is különb mint a szadesz!

Hozzátéve Schmitt Pálnak sikerült az ami eddig egy balliberálisnak soha: LEMONDOTT....
Mikor hatalmon voltatok miért nem voltatok ilyen erkölcsösek? Most nagyon megmondjátok mind a tutit!

Hertelendi 2012.04.04. 19:10:46

@atti.atti: Nyugodj bele, Orbánod egyedül lepipálja mocskosságban, gazemberségben nem csak az SZDSZ-t, hanem az összes pártot együttvéve.

Attilajukkaja 2012.04.04. 19:12:09

"Ideje elkezdeni keresni az utakat egymás felé. "
Jesszusom! Milyen szeo szavak. Kar, hogy semmi nincs mogottuk.
Pedig mar megerdemelnenk!
Vagy tolunk varod az eslo lepest?

2012.04.04. 19:57:49

@Hertelendi:

Szerintem meg nincs semmi különbség, bárhogy tolod az anyagot, tiszteletreméltó hitvitázó társam ... :)

Egyik szar nem üti a másikat, hanem szépen egybefoly, és együtt bűzölög, ahogy kell, latyakosan, cuppanva, és rothad csendben, tovább, egy egész országot rothasztva magával.

Prepare to be assimilated. Resistance is futile ...

no atom 2012.04.04. 23:31:42

@atti.atti: "A szocik és a Fidesz együtt véve is különb mint a szadesz!"

biztos olyan szimpatikus és becsületes emberekre gondolsz, mint hagyó, puch, ,simicska, nyerges, stb.

2012.04.05. 17:42:02

No, ha még érdekel valakit, ma meg itt az újabb jó kis ittapiros-holapiros játék, ezúttal Pécsett, a híres gyufafej barátunk dogájával vicces, mi?

gbrfrg · http://gfarago.vitae.hu 2012.04.06. 13:15:41

MPK-tól plagizáltam:
1. Magyarország a hazugságok országa;
2. A (x)kormány által vezetett ország, ha nem is diktatúra még, de már nem is demokrácia;
3. Olyan ország, amelyben veszély fenyegeti a szabadságot.
Vagyis:
Elindultunk - odaértünk - nem ott vagyunk!

[http://www.meltanyossag.hu/files/meltany/imce/doc/pd_hat_ev_utan_ugyanott_120403.pdf]
vissza az oldal tetejére
süti beállítások módosítása