12 nov 30

A félig szabad Magyarország

18059.jpgA rendszerváltáskor azt gondoltuk, hogy a szabadság vagy létezik, vagy nem. Manapság szembe kell néznünk azzal, hogy a szabadságnak fokozatai vannak, és Magyarország 2012. november 26-án, a választási regisztráció elfogadásával kevésbé szabad ország lett. A választási eljárásról szóló törvény pedig a politikai gyávaság szimbóluma. A kormány szerint Magyarországon demokrácia, jogállam és sajtószabadság van, az ellenzék egy jelentős része szerint pedig diktatúra épül.A végletes fogalmakban való gondolkodás – bár 1990-ben biztosan nem hittük, hogy a demokrácia még egyszer a mi életünkben ennek fog számítani – hibája, hogy elmossa az árnyalatokat, és nem ad lehetőséget a politikai változások reális értékelésére.

Óriási különbség van az Észak-Koreában, Oroszországban és Ukrajnában működő politikai rendszerek között. Magyarország mindhez képest példás demokrácia, még 2012-ben is. Ugyanakkor a kizárólag a kormány érdekeit képviselő választási regisztráció elfogadásával, a körzethatárok jobboldal számára kedvező átrajzolásával, a kampány korlátozásával, a sajtószabadság ellen intézett támadásokkal a Fidesz kiírta Magyarországot a tisztán demokratikus jogállamok sorából. Nem tartunk ott, ahol Lukasenka Belorusz Köztársasága, de a kormány már dicséretet kapott tőle a demokrácia felszámolásáért. Büszkék lehetnek rá.

 

A választási regisztráció, illetve a választási eljárásról szóló törvény túlzás nélkül mérföldkő a rendszerváltás utáni magyar politika történetében. A regisztráció bevezetése a gyávaság szimbóluma. Egy olyan kétharmaddal rendelkező kormánypárt vezette be, amely fél a választóktól, akik szavazatukkal véleményt mondhatnának a tevékenységéről. Retteg attól, hogy ha elmennek szavazni azok, akiket a regisztráció hivatott kiszűrni a rendszerből, csúfosat buknak. Ha véleményt mondanak a kormányról azok a szegények, akiknek havi ellátását a kormány 28500 forintról 22 ezerre csökkentette, ha elmennek azok a fiatalok, akiknek a tandíj elleni népszavazás után többszázezer forintos tandíjat kéne fizetniük, ha elmennek a munkanélküliek, akiknek Orbán egymillió új munkahelyet ígért, akkor ez bizony tényleg így lenne. Nem tartom bátor magatartásnak azt sem, hogy a  név szerinti szavazáson Orbán Viktor, Kövér László, Navracsics Tibor és Matolcsy György nem tartózkodott az ülésteremben. Közülük az igazságügy miniszterről el tudom képzelni, hogy nem akarta a nevét adni a demokratikus rendet ennyire súlyosan gyengítő törvényhez. De mi történt a többiekkel? Igaz, 2010 óta a Parlament puszta formalitás, mégis illendő lenne a ciklus egyik legvitatottabb törvényjavaslatáról mindenkinek véleményt nyilvánítani. Hiba, hogy több ismert ellenzéki politikus sem vett részt a döntésben.

 

A választási törvény egyoldalú módosítása nem pusztán a hatalmi ambíciók miatt fontos. Demokráciában a választások teremtenek lehetőséget a kormány gazdaság- és társadalompolitikájának a megváltoztatásához vagy megerősítéséhez. Ha a választójogot korlátozzák, az emberek azon jogát korlátozzák, hogy maguk dönthessenek vezetőikről. Ha a Fidesz által írt választási szabályok szerint tartanak választást a Fidesz által ellenőrzött módon (a Nemzeti Választási Iroda összes fontos tisztségviselőjét a Fidesz jelöli kilenc évre), az elfogadhatatlan egyoldalú lépés. Persze egy demokráciában is létezhet regisztráció, sőt, választókörzetekkel való manipuláció is; tőlünk Nyugatra azonban elképzelhetetlen, hogy ezek olyan mértékben torzítsák a rendszert, ami már közelítőleg sem tükrözi a választói többség akaratát. 2014-ben megtörténhet, hogy a választásra jogosultak többsége kormányváltást akar, a Fidesz pedig ennek ellenére marad hatalmon. Ha másképp lesz, a regisztrációt az új parlamenti többségnek első intézkedései között kell eltörölnie.

 

Mit tehetnek ilyen helyzetben a kormányváltást kívánó szavazók és az ellenzék? Előbbiek esetében egyszerű a helyzet: el kell menniük regisztrálni, akkor is, ha a törvény iránt joggal érzik a legmélyebb megvetést. Az utóbbiak előtt – amennyiben az Alkotmánybíróság Sólyom László iránymutatása szerint nem mondja ki az egyébként alkotmánysértő rendelkezés érvénytelenségét – pedig legalább tiszta a kép: most egy olyan pályán kell nyerni, amely a mi kapunk felé dől. Ez nem lesz könnyű, de közel sem lehetetlen.  A Fidesz kormányzása nemcsak végletesen megosztó, de a várakozásokat felülmúlóan népszerűtlen is. Jobb lehetőség nem is kell az ellenzéknek ahhoz, hogy bemutassuk: létezik olyan politika, amelyben demokrácia és jólét, hozzáértés és szabadság megfér egymással. Ha ez sikerül, akkor győzhetünk, másképpen nehezebb lesz.

Az Orbán kormány viszont kiállította a saját bizonyítványát: most már nem meri megmérettetni magát tisztességes versenyben.

Még sok a dolgunk 2014-ig, a kormányváltásig.

Ha tetszik a blog akkor kövessen a Facebookon is!

(Kép: Fortepan)

A bejegyzés trackback címe:

https://fodorgabor.blog.hu/api/trackback/id/tr854938585

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Sofőrök I. 2012.11.30. 14:02:18

" Mindannyian embernek születünk, aztán a szellemi törzsfejlődés folyamatában jelentős hányadunk elsorvasztja eme születési jellemzőét." A következőekben leírt típusok a közlekedési és sebességre vonatkozó szabályok betartása mellett tapasztalt, szubj...

Trackback: Milyen Viki? Aki az országot tönkreteszi! 2012.11.30. 13:03:51

A Népszava címlapon vágott vissza a békemenetes óriásplakátok és buszmatricák miatt. Nem volt nagy kihívás, hiszen a közpénzekkel tömött kormányzati kommunikációs stáb által feladott labda nem szállt túl magasra. Az első képen a Népszava november 26-i ...

Trackback: Novák Előd, kamu-e vagy? 2012.11.30. 13:01:45

Nováknak nincs szakmája. Egy sima érettségivel veszi hülyére a választókat, ezzel terrorizálja a képviselőket, hivatkozik a nem létező jogaira és a képviselők ugyancsak nem létező kötelességeire. Novák Előd a Jobbik alelnöke minden parlamenti képviselő...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szürkegém 2012.11.30. 10:17:20

Igen, talán nem véletlen, hogy nem vettek részt fideszes vezetők a végszavazáson. Persze nem hiszem hogy azért nem, mert nem bírta volna a gyomruk. Inkább pökhendiségből...úgy is megszavazzuk, a munka elvégeztetett.

Lencsés István 2012.11.30. 12:47:59

MAGYARORSZÁG szabad . Aki nem regisztrál , azt nem érdekli MAGYARORSZÁG sorsa .

Wrex 2012.11.30. 13:02:18

Tessék belépni a digitális korszakba: irány az okmányiroda MOST, ügyfélkapus belépést létrehoz MOST, később otthonról kényelmesen regisztrál. Mellesleg használhatja az ügyfélkapu számos más, hasznos lehetőségét is.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.11.30. 13:02:53

Gáborom...

Lukasenko megdícsérte még többek között a franciákat is, és egész Nyugat-Európáról is említést tett demokrácia lebontásának igénye kapcsán.

Azt sem pontosan értem miért a Fidesznek kedvez a regisztráció.
A regisztráció nyilván annak kedvez, aki több bizonytalant tud megszólítani az utolsó percekben.

Ez 2006-ben a kormánypártoknak sikerült jobban. Tehát a regisztráció nekik lett volna káros, ha lett volna.

De ez a mondat felkeltette az érdeklődésemet:
"Jobb lehetőség nem is kell az ellenzéknek ahhoz, hogy bemutassuk: létezik olyan politika, amelyben demokrácia és jólét, hozzáértés és szabadság megfér egymással. "

Ez a többes szám egy személy mit jelent Gáborom ?
Bajnai vagy Kuncze vagy más csapatban láthatunk viszont ?

din viesel (törölt) 2012.11.30. 13:08:37

ezek szerint a nagyvilagban mindenhol csak felig szabadok az emberek,ahol VAN valasztasi regisztracio,kezdve a zusakoktol,ami pedig a demokracia alfaja es omegaja,ugye???

vagy csak a szokasos ballib hiszti???
ujra es ujra...erdemi mondanivalo nics,hat kossunk bele mindenbe,aztan a bertollnokok meg majd nyomjak a mantrat...ehhh...

Mária 2012.11.30. 13:09:22

@Wrex:

Eddig mindezt nem kellett, és mégis demokratikusak voltak a választások.

Akkor most miért is kellett elvenni a választáshoz való alapjogot?

Miért kell elmenni az embereknek bárhová amiatt, hogy az alapjogukat, amit elvettek tőlük, visszakapják?

Nos?

873ujr3rk 2012.11.30. 13:14:45

és nem felemelni a hangunkat, amikor feri náci/terrorveszéllyel riogat, megalapozza a kétharmadot és a jobbik megerősödését ? az mi ?

Mária 2012.11.30. 13:17:12

@din viesel:

Ahol van regisztráció, ott nincs egységes, naprakész központi nyilvántartás. Nálunk van egységes, naprakész központi nyilvántartás.

Akkor miről is beszélsz?

Ahol van regisztráció, ott annak, aki az utolsó választás óta nem költözött sehová, annak nem kell regisztrálnia. Nálunk annak is kell regisztrálnia, aki 2010 óta nem költözött sehová.

Akkor miről is beszélsz?

Ahol van regisztráció, ott nem csak munnaidőben, nem csak a hivatalban lehet regisztrálni, hanem akár a bevásárlóközpontban, vagy a benzinkúton is, akár a választás napján is, 0-24 óra között, sőt, akár postai úton is. Nálunk csak munkanapon, csak munkaidőben, csak a hivatalban, vagy miután személyesen elmentél a hivatalba ügyfélkapu-hozzáférést kérni, az ügyfélkapun át lehet.

Akkor miről is beszélsz?

Nem gondolod, hogy végtelenül megalázó rád nézve a saját tájékozatlanságod?

din viesel (törölt) 2012.11.30. 13:19:44

@Mária: fail...
amerikai valasztojogi torvenyeket olvasgassa draga...
:)
amugy meg el mondja mar Kiskegyed,hogy 2014 marciusaig egyszer sem fog hivatalba menni(barmiert)hogy csinaltasson egy ugyfelkaput,mert meg elhiszem...

vénkujon 2012.11.30. 13:32:56

@din viesel: voltam ügyfélkapuzni. 3 hónappal ezelőtt. elbattyogtam, aztán kaptam egy sorszámot húsz nappal későbbre. letelt a húsz nap. visszamentem. elbaszta a kisasszony. miután rájöttem, a neten kértem sorszámot. kaptam. húsz nappal későbbre.
elmentem. sikerült. összesen 40 napos várakozás, plusz két délelőtt ment a retekbe.
kedves din..szerinted?:D

Artie 2012.11.30. 13:33:10

@din viesel: Fail. Nálad.

Olvasgathatjuk. Választói nyilvántartás akkor sincs ott. Nálunk meg van.

Hogy még mindig vannak, akik ezt a narancsbandát ilyen szinten védik, ez az elkeserítő.

vénkujon 2012.11.30. 13:39:21

@din viesel: azért címzem neked, mert látszólag te vagy most az ügyeletes. mit szólnál ahhoz, ha akkor lennék csak hajlandó adót fizetni, ha előtte regisztráltatnom kellene magam a tetves apeknél?
nem jó ötlet ez? :)
aztán elkezdene nagyon-nagyon fájni a derekam, meg a lábam. meg elkésnék mindíg. nem sikerülne a regisztráció...ejj pedig nagyon akarnék adózni. támogatnád ezt a dolgot is?

Netuddki. 2012.11.30. 13:42:07

@din viesel: Magasról lesz..rom egy ilyen fideszcsicska véleményét. Ha az orbánod mindenhova levelet tudott küldeni közpénzen akkor bizony létezik nyilvántartás is, Úgyhogy ne tetessétek a hülyét fideszbirkák...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.11.30. 13:44:44

A regisztrációs eljárás működésképtelen. Ennyit még az egybitesek is talán felfognak, mégis ideológiai magaslatról támadjuk.

bunkobrendelmatyi.blog.hu/2012/11/28/7_regisztracios_idoszak

lehuto 2012.11.30. 14:01:40

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: "Azt sem pontosan értem miért a Fidesznek kedvez a regisztráció.
A regisztráció nyilván annak kedvez, aki több bizonytalant tud megszólítani az utolsó percekben."

Ecsém, te egy másik dimenzióból szemléled a valóságot? A reg. kimondottan azoknak nem kedvez, akit az utolsó pillanatokban-hetekben lehetne megszólítani; azoknak, akik esetleg vannak annyira csalódottak, hogy végül úgy döntenének, hogy mégis hallatnák a hangukat. Mert ezzel szemben a fityisznek meg ugye, ott van a tudatos vakhitű bázisa, nem? Mondjuk annyi erővel, amennyi érvet ennek a nevetséges procedúrának a létjogosultsága mögé "felsorakoztattak", nyugodtan lehetne minden szart előzetes regisztrációhoz kötni. Akár az adózást is. De hogy-hogy nem, ott működik a nyilvántartás...

Wrex 2012.11.30. 14:01:41

@Mária: Egy pillanat. Azt nem mondtam hogy a törvény jó, azt se hogy nem csökkenti az alapjogot. Ugyanis csökkenti, tehát a törvény nem jó. Viszont egy nagyon egyszerű lépéssel fügét lehet mutatni ennek a bandának, nevezetesen egy ügyfélkapus hozzáférés létrehozásával. Aminek ráadásul járulékos előnyei is vannak. Ezért mondom: nem hisztizni, ügyfélkapuzni. És utána egy isteneset bemutatni a legközelebbi fityisz iroda előtt.

Sanyi az alvégről (törölt) 2012.11.30. 14:04:35

Kedves Fodor Gábor !

Ön elviekben téved !
Ez az ország már félig sem szabad !

Bogyó 2 2012.11.30. 14:05:24

@Lencsés István: Igazad van. Muszáj lesz regisztrálni ahhoz, hogy eltörölhessék ezt a felesleges, manipulatív és fanatikusvakító korlátozást.

Netuddki. 2012.11.30. 14:07:09

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: "Azt sem pontosan értem miért a Fidesznek kedvez a regisztráció"

Csökött agyú fideszes bértrollkám! Nem érdekel kinek kedvez. Nem akarok regisztrálni, max. a szavazóhelyiségben, szavazás előtt. Capisi?
Ha az orbánod ezt nem fogja fel és ennyire ragaszkodik hozzá attól még regisztrálni fogok és e miatt se fogok a fideszre szavazni...

Andal 2012.11.30. 14:08:29

A regisztráció valóban a fidesz gyávaságának a szimbóluma, súlyos visszalépés a demokráciában. Valahogy mégis furcsa, hogy 1997-ben vagy 2006-ban ez a "félig szabad" minősítés nem jutott eszébe a posztolónak, a hatalomban üldögélve más az álláspont.

Bogyó 2 2012.11.30. 14:08:36

@Wrex: Teljesen egyetértek, hogy használhassa. Persze az, aki akarja. Aki meg nem, az meg hadd oldja meg másképpen, ha vannak olyan eszközök, amelyek rendelkezésre állnak és évtizedek óta megszokottak.. Ez a szokás egy szabad országban. De még jobb lenne, ha senkinek se kellene csinálni semmit, hanem csak a választás napján elballagni ahogy eddig is volt.

Bogyó 2 2012.11.30. 14:10:53

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:
"Azt sem pontosan értem miért a Fidesznek kedvez a regisztráció."

Akkor mondj egy érvet, hogy mi szükség rá?
De ne azt, hogy a szocik mindig csak csalással nyernek, mert ezt normális ember a tények alapján úgysem hiszi el.

milyen szép a Vértes, ó 2012.11.30. 14:10:57

Elég szép botrány lesz abból, amikor először-másodszor-ezredszer kiderül, hogy a rendszernek nincs megfelelő kapacitása a felmerülő regisztrálások negyedének elintézésére sem.

A hívők meg büszkén dicsekednek majd, hogy 'a Fidesz megszüntette a regisztrálás komcsi, antidemokratikus gyakorlatát, amit Gyurcsány és Bajnai'. :)

Netuddki. 2012.11.30. 14:11:33

@MCSSFDSZ: "Ez az ország már félig sem szabad !"

Nem is volt, sosem. '90 után ellopták a rendszerváltásunkat (is).

Bizony Gáborom! A választott vezetőink a tőlünk kapott hatalmat a saját és szűkebb haveri körük átlagon felüli életszínvonalának kialakításához és fenntartásához használták fel. Ami bizony bűncselekmény és egyszer felelni kell érte...

Bogyó 2 2012.11.30. 14:15:44

@din viesel: No és te olvastad már az amerikai választójogi törvényeket?

Mondd gyorsan, hogy melyik államban van együttesen lakcímnyilvántartás és csak a választás előtti 14 napig megtehető regisztráció csak személyesen munkaidőben vagy ügyfélkapus rendszerben?

No, csak 1 példát!

És én mondok 10 országot, ahol nincs regisztráció, mégis alapjában véve problémamentes demokrácia és nem nagyon szokás, hogy csalással döntik el a választásokat.!

Bogyó 2 2012.11.30. 14:17:01

@vénkujon: "ejj pedig nagyon akarnék adózni. támogatnád ezt a dolgot is? "

:-)))

din viesel (törölt) 2012.11.30. 14:19:09

@vénkujon: nem vagyok "ugyeletes"szemben jopar,egesz nap a neten logo baller "megmondonick"kel...
felvetettem valamit,amire nincs erdemi valasz,csak a mar hallott ballib acsarkodas,kopkodes...
van mashol is regisztracio,ott elfogadjak,ezert nem demokratak,ugye...
mindegy,veletek nem lehet ertelmesen beszelgetni,mert eszervek nelkul gyulolkodtok...
lasd kovi es gondolom itt lesz a tobbi harcimarci is perceken belul...
es ti beszeltek liberalizmusrol,demokraciarol,akik meg sem probaljatok meghallgatni,ertelmezni a masikat...
ez van...

din viesel (törölt) 2012.11.30. 14:20:15

@Bogyó 2: negy evig eltem bostonban,ugyhogy nem tudom biztos,hogy mirol beszelsz...
mindegy,hagyjuk...

Bogyó 2 2012.11.30. 14:22:04

@kovi1970: Na de várjál, a jegyzőnek fel kell szólítania a polgárokat a regisztrációra. Na, azt akkor honnan fogja tudni, kit, hol?
Erre mondják, hogy helyben lesz népességnyilvántartás, de központi nem. mert milyen rossz az szegény polgároknak. Hát igen! Gratulálok! Mit nem képesek kitalálni még, hogy védjék a védhetetlent?
Eddig is állandóan csak azt hallhattuk az emberektől, hogy kevés a fizetés, nincs munkahely, rossz az időjárás, de mindez hagyján ahhoz képest, hogy nyilvántartják a lakcímüket. Az már totál kiborít mindenkit!

vénkujon 2012.11.30. 14:28:34

@din viesel: hol voltam én itt ballib? leírtam a tapasztalataimat. nem voltak jók, mint láthattad. akkor meg? írd már le ide bazdmeg, hogy hol voltam én ballib?:)

Bogyó 2 2012.11.30. 14:33:10

@din viesel: Miért hagynánk, úgy tűnik te nem érted. Nem a regisztráció antidemokratikus, hanem akkor az, ha az nyilvánvalóan csak plusz nyűgöt jelent. Ott nem antidemokratikus, ahol nincs népességnyilvántartás meg lakcímkártya. Honnan a francból azonosítanák be akkor az embereket a szavazásnál, ha nincs névjegyzékük.? Ők a regisztráció révén állítják össze a választójogosultak nyilvántartását., de nálunk ez rendelkezésre áll, ahogyan eddig is megvolt a népességnyilvántartásban. Van ahol meg évtizedes, évszázados hagyománya van ennek és viszonylag könnyen (időben és térben sokkal szabadabban) megtehetik az emberek. De olyan, hogy egy jól működő rendszert alakítanak így át, csak azért, mert ugyan a legtöbb helyen az van, mint itt is régen, de akad ehhez hasonló, próbáljuk ki alapon, nehezítik a választást, na ilyenre példa normális országokban nem nagyon van.
Az eddig választásoknál soha nem állapították meg azt, hogy ne lett volna demokratikus és más eredmény született volna mint a többség akarata, nemzetközi megfigyelők se láttak lényeges problémát.
Akkor szerinted mire föl az egész, ha nem manipulatív céllal?.

Bogyó 2 2012.11.30. 14:37:42

@lehuto: De egy "demokráciában" pont így van. A kötelességed számonkérik, a jogaidat meg csak akkor kapod meg, ha kétszeresen kéred, hiszen a választás napján se tolják eléd a szavazólapot, még akkor is valamilyen szinten "kéred" a dolgot.
De ez rendben is van, ne legyen kötelező. De egy nyilvántartott országban még pluszban regisztrációt is kérni, na ott csak a fanatikusok meg a birkahitűek hiszik el, hogy semmi hátsó gondolat nincs.

parttalan 2012.11.30. 14:41:51

Vajon Orbánnal társalogva még mindig szívesebben gurulna le a sör a torkon, mint Gyurcsánnyal?

vénkujon 2012.11.30. 14:44:27

@din viesel: visszavonom az "ügyeletest" meg a "bazdmeget" is, és elnézést is kérek, ha reagálsz bogyó2 érveire.

3dom'f'speech 2012.11.30. 14:57:11

gyávaságból nagy szakértő a fodorgabika :)

Mária 2012.11.30. 14:59:01

@Wrex:

Az ügyfélkapu egy korlát, ami az útjában áll annak, hogy az alapjogodat gyakorold.

Ma ez a helyzet:

Elvették az alapjogodat --> ahhoz, hogy visszakapd, regisztrálnod kell.

Milyen jogon vették el az alapjogodat?

Milyen alapon várják el, hogy "visszakérd" azt, ami neked alanyi jogon jár?

Arról nem is beszélve, hogy mérhetetlen önzésről és érzéketlenségről tesz bizonyságot az, aki elbagatellizálja a procedúrát, amit végig kell csinálni SZEMÉLYESEN ahhoz, hogy végül eljuss odáig, hogy beléphess az ügyfélkapun.

Neked nyilván egy bagatell dolog.

Az ország háromnegyedének meg nem az, hanem egy procedúra, amit sokan - különböző okok miatt, amikről nem tehetnek - egészen bizonyosan nem tudnak végigcsinálni.

Wrex 2012.11.30. 15:01:21

@Bogyó 2: Ez tökéletesen igaz.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2012.11.30. 15:08:05

"ha elmennek a munkanélküliek, akiknek Orbán egymillió új munkahelyet ígért"
Gáborom! Miért tudott Orbán egymillió új munkahelyet ígérni??? Csak nem azért mert sikerült összehoznotok egymillió munkanélkülit???

Wrex 2012.11.30. 15:11:30

@Mária: Igen, én végigcsináltam, pontosan az aminek mondod: bagatell. És mivel nem vagyok sem Superman, sem Einstein, sem pedig időmilliomos, ha én meg tudtam csinálni akkor más is meg tudja. És ismét hozzáteszem: nem azt mondom hogy a törvény nem korlátozó! Csak éppen parttalan hőbörgés helyett inkább egy lehetséges megoldást javasoltam.

2llkedő 2012.11.30. 15:20:02

@Wrex: "És ismét hozzáteszem: nem azt mondom hogy a törvény nem korlátozó!"

A kérdés az, hogy miért is kell korlátozni?
Mi az az óriási haszon, ami miatt be kell vezetni?

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2012.11.30. 15:24:30

@félázsiai 2llkedő: Ha olyan a lakcímnyilvántartás is, mint a TB nyilvántartás (volt?), akkor lehet értelme.

trabant 2012.11.30. 15:31:48

"Nem tartom bátor magatartásnak azt sem, hogy a név szerinti szavazáson Orbán Viktor, Kövér László, Navracsics Tibor és Matolcsy György nem tartózkodott az ülésteremben."

Nem jó az eleje. Így korrekt:

A kormányzati felelősség előli megfutamodás újabb példája, hogy a név szerinti szavazáson Orbán Viktor, Kövér László, Navracsics Tibor és Matolcsy György nem tartózkodott az ülésteremben.

(Szégyelljék magukat, mert ezek szerint tudják, milyen alávaló választói korlátozásra és általuk megtervezett csalásra vetemedtek a következő parlamenti választás jogtalan és teljességgel illegális megnyerése érdekében.)

A választási korlátozás megszavazása elől igen, de a felelősség és a felelősségre vonás elől nem menekülhetnek el!

nu pagagyí 2012.11.30. 15:33:56

A választás szabadsága helyett, a választási regisztráció lett szabad. Ez utóbbi szabadság foka vetekszik egy világkörüli út megtételének szabadságával. Azt is szabad mindenkinek, mégis kevesen vállalkoznak rá.

Egy alapjogot korlátoznak indokolatlan mértékben. A választás joga az állampolgárság és életkor függvénye. Ha valaki ennek eleget tesz, akkor nem korlátozható ez a joga. Ha valami miatt mégis szükséges a regisztráció (mondjuk eltörlik a lakcímnyilvántartást), akkor azt kell megoldani, hogy az utolsó pillanatig lehessen regisztrálni.

Persze a fenti eszmefuttatás diktatúrákra nem vonatkozik, ott tetszőlegesen hoznak szabályokat és azt sem tartják be.

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2012.11.30. 15:34:51

Nem értem, hogy minek kellett belenyúlni a választási rendszerbe, ami eleve megbundázott volt, hiszen előválasztásnak lehetett tekinteni a kopogtatócédulák gyűjtését.
Az egész egy cirkusz. Mondja ki nyugodtan a fidesz, hogy visszatérnek a kádári hagyományokhoz, egy párt lesz és csókolom. Akinek nem tetszik, annak kalap-kabát, ott a határ.

Lencsés István 2012.11.30. 15:37:02

@Bogyó 2: Nem lesz eltörölve , mert ez így jó , mert így kiderül hogy kit érdekel az ország sorsa . Politikusoknak nincsenek fanatikusai , teszem hozzá .

Wrex 2012.11.30. 15:39:36

@félázsiai 2llkedő: Vagy dilettánsok, vagy rosszindulatúak. Nem tök mindegy? Ez a törvény pont azon kevesek közé tartozik, aminek a célját (hogy minél kevesebben menjenek szavazni, így a fityesz által jól mobilizálható szavazótábor várhatóan megint többségben lesz) viszonylag egyszerűen keresztül lehet húzni. Ezért nyafi helyett inkább biztatni kell mindenkit, hogy mielőbb menjen ügyfélkaput nyitni, mert később sorállás lesz.

hadri 2012.11.30. 15:41:13

És akkor a külföldi szavazatokról ne is beszéljünk...
Ott lehet levélben, postagalambbal, bárhogy, csak gyüjjön az a szavazat a fideszre.
Remélem átgondolják ezt a "jogukat" a külhoni magyarok, akik nem magyar állampolgárok.

dr yetee 69 2012.11.30. 15:42:12

@Lencsés István: Hülye vagy,fiam,1-es,leülhetsz!

trabant 2012.11.30. 15:42:23

@Wrex:
"Tessék belépni a digitális korszakba: irány az okmányiroda MOST, ügyfélkapus belépést létrehoz MOST, később otthonról kényelmesen regisztrál."

Julis néni, Józsi bácsi havi internet előfizetését átutaltad már?
Pökhendi kommentelőknek külön kormánykedvezmény jár?

Elijah_Baley 2012.11.30. 15:44:50

ezen logika mentén, mivel nekem van ügyfélkapum, akkor én csak fideszre szavazhatok?

sunavadász 2012.11.30. 15:47:52

Basszátok meg a demokráciátokat! Nem kérünk abból a demokráciából, abból,a hazugságból, amivel az idegenszívű maszop-szadesz banda lerabolta ezt az országot!
Majd akkor károgjatok, ha oda kerültök, ahová valók vagytok, rács mögé!
És még pár főrabló örülhet, ha nem fog himbálódzni a szélben!

safranek 2012.11.30. 15:50:28

Nem értem ezeket a más országokkal való példálódzásokat. Vannak országok ahol van ilyen feliratkozás és vannak olyanok ahol nincs. Van olyan ahol van általános, szabad és egyenlő válásztás. Ergo mindenre van példa. Miért pont azokat kell követni ahol van feliratkozás????

nu pagagyí 2012.11.30. 15:52:05

@De gustibusaut bene, aut nihil: Talán az sem véletlen, hogy a Hoffmann-féle suliban nem lesz informatika oktatás. Hülyévé kell tenni a népet, aztán a hülyéket kizárni mindenhonnan.

hadri 2012.11.30. 15:53:13

@sunavadász: "És még pár főrabló örülhet, ha nem fog himbálódzni a szélben!"
Gondolom itt a fidesz frakcióra gondoltál, plusz a holdudvarra.

sunavadász 2012.11.30. 15:54:54

@hadri: Gáborka gazdáira és barátaira gondoltam.

Elijah_Baley 2012.11.30. 15:57:55

@nu pagagyí: háztartástant se tanítanak oszt egy rántottát csak összeütnek az emberek maguktól, ez a számításteknika már nem a beavatottak kommandlájnos világa, intuitív júzerinterfész van, mit köll vagy érdemes ezen tanítani?

pipper 2012.11.30. 15:58:03

Fodor Gábor oktatásügyi miniszter úr
Jól hangzott, talán most is megígérték már neki?
Ezért érdemes volt elárulni a Fideszt választás előtt néhány hónappal. Hogy milyen vastag bőr ük van ezeknek, kezdenek visszaszivárogni. Vagy ennyire nem értenek semmihez, mást nem tudnak, csak pofázni? Meg kellene próbálni dolgozni valahol.

hadri 2012.11.30. 16:01:18

@sunavadász: Mi a bajod velük? Megbántottak?

sunavadász 2012.11.30. 16:05:11

@hadri: Az a bajom, amit az országommal tettek.

hadri 2012.11.30. 16:06:19

@sunavadász: Országoddal? Mit tettek az országoddal?

Wrex 2012.11.30. 16:12:28

@trabant: Julis néni, Józsi bácsi a regisztrációért házhoz hívják a jegyzőt, ha nem tudnak elmenni, egyébként meg elmennek maguk. Négyévente egyszer ilyesmit megtenni továbbra is bagatell.

nu pagagyí 2012.11.30. 16:16:03

@sunavadász: Én úgy látom, hogy az előző ciklusokban a közpénzt az országra és az itt élő emberekre költötték. A mostaniban mire költik? Nincsenek beruházások, leépítik az egészségügyet a felsőoktatást, nem költenek kultúrára, nem garantálnak minimális szociális biztonságot sem, erőszakkal tulajdonították el az emberek magánnyugdíját cserében semmit sem garantálnak öregkorukra. Hozzátehetném, hogy az adósságállomány is nőtt, most 1000-1500 rmilliárddal több az államadósság (a forintárfolyam függvényében), mint amikor a kormányzást átvették. Ha az mnyp-t nem lopták volna el még csúnyább lenne a helyzet.

Az előző ciklus órási eladósító tevékenysége is csak hazugság. A válság előtt 63% volt a GDP arányos államadósság. Az IMF-hitel, amelynek jó része ma is az MNB tartalékait növeli (Matolcsyék célja azt is megkaparintani), az árfolyamromlás és a válság következményeként bekövetkezett 6%-os GDP esés nyomta fel 80%-ra. Az adósság egy része belső adósság volt, történetesen a 3000 milliárdnyi (a GDP 10%-a!)MNYP követelés.

Mielőtt a korábbi csaló-tolvajokról értkeznél, talán világosíts fel, hogy a minden eddiginél nagyobb költségvetésből miért nem látunk semmiféle hasznos tevékenységet. Hol a pénz? Ez a kormány két és fél év alatt felélte az ország jövőjét. Ha sikerül eltakarítani őket, nulláról kell újrakezdeni egy élhető ország felépítését.

Alonee 2012.11.30. 16:42:01

@sunavadász: Mi a csuda, saját országod van? Ez a rettenetes Fodor Gábor meg elrontotta? Ejnye, jó lenne már túllépni a sunavadászaton és realizálni egy ...öööö, hidd el jót tenne.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2012.11.30. 16:46:39

be vannak szarva.

fosnak.

félnek.

felcsutisuttyo 2012.11.30. 16:46:51

aki még ezek után a Fidesz Bandát és a rohadék kis Nemzeti gonosz törpét védi az Magyarország
ellensége!!!!!-és azt azokat el kell pusztítani, mint a kártevő állatot!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ORBÁN AZ ORSZÁG ROSSZINDULATÚ TUMORA----ki kell vágni Magyarországból és kukába vele !!!!!!

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2012.11.30. 17:03:09

"létezik olyan politika, amelyben demokrácia és jólét, hozzáértés és szabadság megfér egymással. "
Örömmel hallom! Ezek csak külföldi tapasztalatok, ügye?

2llkedő 2012.11.30. 17:07:04

@Wrex: "Ezért nyafi helyett inkább biztatni kell mindenkit, hogy mielőbb menjen ügyfélkaput nyitni, mert később sorállás lesz."

Nem ez a kérdés, hogy meg lehet-e oldani, hanem mint írtad, rossz a törvény. Ha rossz egy törvény, akkor azt meg kell szüntetni, ha pedig már a bevezetés előtt látszik, hogy eleve rossz, akkor be sem kell vezetni.

Amíg van rá lehetőség, hogy megváltozzon a törvény, addig küzdeni kell ellene. Ha már nincs más választás, akkor meg kell oldani, hogy mindenki regisztráljon.

Szóval itt az elv és a cél az, ami a problémás.

reszeg tengeresz 2012.11.30. 17:11:58

Te utolso szar liberalis szemetlada fodor! Hogy mersz te pofazni BARMIROL is?!?!?!?!? TI TETTETEK TELJESEN TONKRE AZ ORSZAGOT, AKASZTOFAN KELLETT VOLNA VEGEZNETEK!!!!

felcsutisuttyo 2012.11.30. 17:13:53

@reszeg tengeresz: te tényleg részeg vagy...esetleg tele a szád Orbán szarral?????? :DDD hehhe..menj nyalj tovább.....

reszeg tengeresz 2012.11.30. 17:17:12

@felcsutisuttyo: mindketto budos, es egyiket sem nyalom, de inkabb orban szarjon bele a tatott szamba, minthogy egy ilyen szar szemet libsi fereggel egyaltalan kezet fogjak mint a fodor gabriella!

2llkedő 2012.11.30. 17:21:42

@reszeg tengeresz: "de inkabb orban szarjon bele a tatott szamba,"

Keresd fel, biztos szívesen megteszi.

mojszipupi 2012.11.30. 17:38:05

A fidesz vezetése azért nem vett részt a szavazáson h később ne lehessen őket név szerint felelősségre alapvető állampolgári jogok korlátozása miatt. Fizikailag ők nem nyomtak....micsoda gerinc elvtársak!

Zuzu Petás 2012.11.30. 17:51:43

@Wrex: Azt ugye tudod, hogy az ügyfélkapus regisztrációd 5 évig érvényes, utána, mehetsz megint az okmányirodába meghosszabbítani.

Lencsés István 2012.11.30. 18:07:15

@dr yetee 69: 1 . Az a hülye aki mondja . 2 . Nem vagyok a fiad . 3 . Miért fáj az igaz ? 4 . Ülök .

regress 2012.11.30. 18:19:59

@reszeg tengeresz: szarok én a demokráciádra ,mint fekete gyuri.meg a szádba is,szartolvajok

2012.11.30. 18:41:10

@Wrex:

"Viszont egy nagyon egyszerű lépéssel fügét lehet mutatni ennek a bandának, nevezetesen egy ügyfélkapus hozzáférés létrehozásával."

Nem igazán. Fügét azzal lehet mutatni, ha 1 millió ember elmegy regisztrálni az utolsó héten amikor lehet.....

Wrex 2012.11.30. 18:58:13

@Zuzu Petás: Azt ugye tudod hogy rosszul tudod?

www.nyilvantarto.hu/hu/ugyfelkapu_regisztracio
"Az ügyfélkapu határozatlan ideig érvényes."

Ellentétben a jelszóval:
"a felhasználónak meg kell adnia felhasználói nevét és új, választott jelszavát, amelynek érvényességi ideje maximum két év", de hosszabbítani neten lehet, nem kell bemenni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.30. 19:43:41

@Bogyó 2: north carolina pl
de zt magyarazza el nekem valaki, de komolyan es roviden
hogy ez mitol jo a FIDESZ-nek
a regisztracio
tehat hogy csak ok fognak regisztralni, vagy hogy?

Brix 2012.11.30. 20:48:28

@hagyma: Azért jó a FIDESZNEK a z előzetes regisztráció, mert nekik van a legelkötelezettebb szavazótáboruk. Az a tapasztalat, hogy a baloldaliak kevésbé elkötelezett szavazók és ott van az 50%-ot megközelítő bizonytalanok tábora, ami a legnagyobb kockázatot hordozza. A bizonytalanok, sokszor csak a választás napján döntik el hogy szavazni fognak, és inkább a protest szavazók táborát növelik, mint a regnáló kormányét. Leginkább ennek a bizonytalan tömegnek a kizárását célozza a regisztráció. A kormány két héttel a választás előtt már látni fogja a szavazáson részvevők számát és Kubatov listával egyeztetve már tudni fogja 99% pontossággal a szavazás végeredményét

grani 2012.11.30. 21:00:28

Hát igen, csak félig szabad MO. Ahoz, hogy teljesen szabad legyen, az elit másik felét is ki kellene penderíteni a hatalomból. Addig marad ez: vagy a bal vagy a jobb fele lesz szabad. Egy ilyen elit és értelmiség mellett soha nem lesz teljesen szabad.

trabant 2012.11.30. 21:48:52

Érvek a regisztráció ellen, komment-olló:
"A választójog alapjog, de az egy fontos szabály, hogy mindenkinek csak egy szavazata van egy feltett kérdésre (t.i. hogy kit választ).
Az egyetlen szavazat csak úgy biztosítható, ha minden választónak van egyedi azonosítója, amit a választás alkalmával ellenőrizni kell. Bőséggel van ilyen azonosítónk, de csak egyféle felel meg, amit a választói névjegyzékben tartanak nyilván.
A kormány biztosítani tudja a szükséges adatokat a választói névjegyzék számára, mivel a népességnyilvántartás révén rendelkezésére állnak.
Fentiekből következik, hogy a regisztráció felesleges, kivéve, ha valaki választani akar, és a legutóbbi választás óta bizonyos személyi adataiban változás állt be. Ennél fogva elegendő lenne azokat regisztrálásra felszólítani, akikre az utóbbi eset vonatkozik: akik családi állapotában változás állt be, nevük, címük megváltozott, vagy éppen akkor lettek választásra jogosultak (pl. nagykorúak)...
Nyilvánvaló, hogy ha valaki nem tudja megfelelően igazolni személyazonosságát a választási bizottság előtt, az nem választhat - az az ő baja.
Miért kell néhány ezer ember kedvéért az egész népességgel erőszakoskodni?
A csalás szándékán kívül csak egy oka lehet: KÉPTELENEK A NORMÁLIS VISELKEDÉSRE. Vadak és erőszakosak. Antiszociálisak. NEM DEMOKRATÁK. Különösen Orbán nem."

trabant 2012.11.30. 21:53:54

Másik - alapjogsértésre hivatkozó - érv a regisztráció ellen:
"A regisztrációs törvény Magyarország minden állampolgárát megfosztja választójogától.
Ezt a jogot csak a regisztrációval lehet - aktív közreműködés segítségével - VISSZASZEREZNI.
Egy ilyen jog viszont már csak szerzett jog és nem alapjog, tehát sérült az államopolgárok joga, sérült a demokrácia és az alkotmányosság. (Az igazi)"

Akinek ezek sem elég ütős érvek, ne foglalkozzon közéleti kérdésekkel, mert alkalmatlan a megértésükre.

grani 2012.12.01. 10:28:01

Már maga az a dolog, hogy az állam nyílvántart és adatokat gyűjt rólam, sérti az emberi jogaimat. Csak annyi és olyan adat legyen az államnál, amit én önként megadok és bármikor visszavonhatok. Egy ilyen adat, hogy akarok-e szavazni, vagy kimaradok a játékból. Helyettem az állam ne döntsön.
Arról nem is beszélve, hogy a szavazati jog a mai MO-n nem állampolgári jogon jár. Aki pld. hosszabb-rövidebb időre munkát vállal külföldön, annak meg kell szüntetnie az állandó MO-i lakcímét (külonben adó és tb problémái lesznek) és ezzel a szavazati jogától is megfosztják. Ha pedig nincs állandó lakcímed, mert miért is lenne kötelező állandó lakcímmel rendelezni?, akkor sem szavazhatsz, ha MO-n élsz. Az egész lakcimnyílvántartáshoz kötött szavazás pedig nem más, mint a jobbágyrendszer modern változata.
Ha valaki állampolgár és szavazni akar, akkor regisztráltatja magát. Még mindig könnyebb, mint állandó lakcímet szerezni MO-n, és a NAV zaklatását tűrni.

dr yetee 69 2012.12.01. 18:26:06

@Lencsés István: Az a hülye,aki hülyeségeket irkál,droid!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.12.01. 19:04:31

@grani:

"Arról nem is beszélve, hogy a szavazati jog a mai MO-n nem állampolgári jogon jár. Aki pld. hosszabb-rövidebb időre munkát vállal külföldön, annak meg kell szüntetnie az állandó MO-i lakcímét (külonben adó és tb problémái lesznek) és ezzel a szavazati jogától is megfosztják."
- Ne írj baromságot!!! Nem kell megszüntetni!

"Ha pedig nincs állandó lakcímed, mert miért is lenne kötelező állandó lakcímmel rendelezni?"
- Külhoni magyarok???

Lencsés István 2012.12.01. 21:37:35

@dr yetee 69: Az a hülye aki mondja . Élőben névvel és arccal nem sértegetnél mert fosol , ezért nem vállalod a neved sem te anonim geci .

dr yetee 69 2012.12.04. 19:42:07

@Lencsés István: Ne fárassz tovább,hülyegyerek!

Lencsés István 2012.12.05. 11:42:10

@dr yetee 69: Nem megy az olvasás látom , és ez szomorú . :( A tény f-áraszt ? :D " Tudlak " sajnálni . :D
vissza az oldal tetejére
süti beállítások módosítása