12 ápr 13

A hozományvadász

orban_eu.jpgAz oly gyakran emlegetett kifejezetten Magyarországra jellemző problémák közül számos leírható a hazánkban húzódó, hosszú múltra visszatekintő törésvonalakkal. Kelet- és Nyugat-Magyarország, főváros és vidék, meggazdagodók és elszegényedők, jobb- és baloldal, nyugatias és keleties gondolkodás mind-mind olyan töréseket mutatnak, amelyeken keresztül jobban érthető, mi is történik az országban. Mindez nem új keletű, a kettős társadalomszerkezet, két Magyarország gondolata egyidős  a modern Magyarországgal. A törésvonal, amiről írni szeretnék, korántsem ilyen történelmi, ugyanakkor a demokratikus politikára legveszélyesebb: az, amelyik a hatalom és a társadalom között húzódik. Ha az ország vezetői elveszítik realitásérzékelésüket, annak a következményei messzire hatóak lesznek. Ismerve az újkori magyar történelmet, sajnos azt is tudjuk, ennek levét nem csak a vezetők, hanem a választók is megisszák, a következmények mindannyiunkat érintenek. Az elmúlt hetek sajtóját olvasva, politikai eseményeit figyelve meggyőződésem, hogy a kormány gondolkodása a félidőhöz érve a józan ész helyett végletesen beszűkült, a miniszterelnök valóságképe messzemenően eltávolodott az állampolgárok által megélt realitástól. Persze a jó hír az, hogy a beszűkült tudatú politikusokat előbb-utóbb leváltja a nép. Kérdés, hogy kire.

A miniszterelnök elmúlt hetekben adott két interjúja, mindkettő a maga módján, tökéletesen példázza a fentieket. Mire felocsúdtunk a Washington Postnak adott interjú okozta megdöbbenésből (mert máshogy nehéz leírni az olvasó benyomását), a húsvéti Új Embernek adott kozmológiai eszmefuttatás sokkját is át kellett élnünk.

Azt írja a Washington Post például, hogy Orbán Viktor szerint az ország virágzik, ezt bizonyítja a Mercedes-gyár megjelenése is. Bár a sor folytatható lenne, hiszen Felcsút minden lakójára két ülőhely is jut majd az ország legjobb stadionjában, mégis a választók megsértése virágzásról beszélni egy olyan országban, ahol két év alatt sincs érdemi előrelépés a gazdasági konszolidáció, költségvetési biztonság, a stabilan növekvő foglalkoztatottság vagy akár a befektetői bizalom helyreállítása ügyében.

Ha már itt tartunk: szintén a Washington Postból tudhatjuk meg, hogy Orbán Viktor szerint nem lehet tudni, melyek a Magyarországnak nyújtandó IMF hitel feltételei. Bár lassan nincs ember hazánkban, aki ne ismerné a hitelfeltételeket, a miniszterelnököt maga a Külügyminisztérium államtitkára igazította helyre. A szándék érthető: a volt eurofil miniszterelnök, aki annak idején az Európai Integrációs Ügyek bizottságának elnöke is volt, saját kudarcaiért rendre az Uniót teszi felelőssé. Drámaian rímelnek minderre az Európai Bizottság szóvivőjének szavai: Nincs bizalom Magyarországgal szemben. Szomorú bizonyítvány a miniszterelnök tájékozottságáról, hogy lassan mindenki jobban tudja nála, mik az EU és az IMF feltételei.  

Orbán Viktor Magyarországán a gazdaságpolitika és az adónemek kiszámíthatósága egyébként is leginkább az időjárás-jelentésekéhez hasonlítható, bár racionalitásuk meg sem közelíti utóbbiakét. A legújabb, tranzakciós adónak becézett sarcról már ma látszik, hogy sem a várt bevételt nem lesz képes hozni, sem a kormány kompetenciájába vetett hitet nem erősíti. Ne legyen félreértés: nincs olyan, hogy Matolcsy György gazdaságpolitikája/ mint ahogy Pokorni Zoltántól tudjuk helyesen, nincs olyan, hogy Hoffman Rózsa oktatáspolitikája/, mindezek a lépések a miniszterelnök koncepciótlanságáról árulkodnak.

De az ünnepek alkalmat adtak arra, hogy ne csak aktuálpolitikai kérdésekben, hanem értékrendjét illetően is bepillantást nyerhessünk a miniszterelnök gondolkodásába. Innen tudjuk, hogy Orbán Viktor szerint a melegházasság akadálya, hogy Magyarország keresztény ország, „ez történelmi tény”. Igaz, az igazi tények azt is mutatják, hogy az Unióban mindössze néhány országban nagyobb a vallástalanok aránya, és igaz az is, hogy a melegházasságnak nem akadálya a vallásosság sem Portugáliban, sem Spanyolországban, mindezek nem homályosítják el a miniszterelnök tekintetét. Mi más, mint a keresztény értékrend vezetné a magyar rendőrséget, amikor betiltja a magyar meleg közösség éves felvonulását?

Orbán szerint Európa ma szenved, mert elvesztette gyökereit. A felvilágosodás – a francia forradalom, az emberi jogok, a liberális demokrácia - Európája azt jelenti, hogy a hit, a vallás és a teremtés rendjét a vallástalanság és a tudományos világfelfogás, az istentelen kozmosz felé terelik. A liberális demokrácia, az emberi jogok és a felvilágosodás sem jöttek volna létre a kereszténység nélkül. A modern Európa szerves fejlődés eredményeként alakult azzá, ami és árnyat vet rá a miniszterelnök által képviselt fundamentalizmus. Ha a családellenes és istentelen Európa esetleg most az egyházügyi törvényt szeretné megvizsgálni, a válasz tulajdonképpen már készen áll: mi egy másik kozmoszban létezünk.

Orbán Viktor Magyarországán a rendszerváltás – illetve, ahogyan annak idején ő mondta: rendszerváltoztatás -  első magyar miniszterelnöke, Antall József mindössze lábjegyzetként szerepelne a történelemben, a kormány Antall 80. születésnapját szemérmes hallgatással ünnepli. Persze értjük a csend okát, hiszen az első demokratikus miniszterelnök személye kétszeresen is kényelmetlen mai utódának: mementóként szolgál arra, mit jelent a tisztességes konzervatív kormányzás, ráadásul liberális múltjára emlékezeti a Fideszt. Ha már itt tartunk, Orbán Viktor Magyarországán Antall rendszerváltó társát, a 90 éves Göncz Árpádot sem köszöntötte a kormány születésnapján nyilvánosan. Ebben legalább következetes, a rendszerváltó nagy államférfiak kiretusálásával Orbán történelmi tablóján már tényleg csak ő maga áll egy végletesen megosztó politikusként. Maga választ köztársasági elnököt, akit határidőre megnevez frakciójának, ahol a döntését természetesen elfogadják.

Orbán Viktor reményteli hozományvadászként bánik Európával: nem érdekli az öreg hölgy szépsége, sem értékei, egyedül a pénzére vágyik, és háta mögött vidáman ócsárolja is. Nem fog tudni túljárni Európa eszén, de ennek levét mi mindannyian fogjuk meginni.

Európa ma nem erre tart. Az önkény a gazdaságban, a jogalkotásban, a joggyakorlásban és a hétköznapi politikai kultúrában messze áll világi és keresztény vezetői által vallott közös eszméitől. Ez tényleg egy másik kozmosz.

(fotó innen)

A bejegyzés trackback címe:

https://fodorgabor.blog.hu/api/trackback/id/tr754405647

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Viktor, rúgjatok csak bele Magyarországba! 2012.04.13. 13:42:44

Mi a köztársasági elnök szerepe? Hogyan lehet porig alázni Magyarország lakosait? Maradt-e egy csöppnyi jóérzés is a FIDESZ vezetőibe?  Áder vagy Kövér lesz az köztársasági elnök? Sok kérdés, ráadásul szomorú kérdések. Azonban az utolsó talán nem ...

Trackback: Lehet-e malacunk Matolcsyval? 2012.04.13. 12:53:22

El a kezekkel Matolcsytól! Még, hogy nem hiteles a gazdaságpolitikája! Az Elvarázsolt Kastély birtokába jutott információk a legkétkedőbb balliberálisoknak is bebizonyítják, hogy a közgazdaságtan parafenoménja igenis feltámasztja a halottnak hitt magya...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2012.04.13. 11:31:32

Kedves Gábor!

Nagyon örülök, hogy írod ezt a blogot. Nagyon fontos!

Éljen a szabad demokratikus európai liberális Magyar Köztársaság!

Éljenek a 89-es rendszerváltók!

(Tudom, közhelyesen hangzik, de) el fog jönni az igazság pillanata!

CSENDES 2012.04.13. 11:41:48

Szerintem nem csak a cím a zseniális.
Ma már persze meghaladottá vált ez a friss cikk is, hisz OV a királyi rádióban kinyilatkoztatta, hogy politikai zsarolásnak tekinti az EU bizonyos feltételeit. Ezzel egyben elárulta, hogy tudja ő is mik a feltételek. De nem számít, hiszen ő még soha nem hazudott, csak hazugságra kényszeríti "kamunikátorait".

campobaszo 2012.04.13. 12:37:17

Ha Orbán nem emlékezik Antallra,attól még Antall nem kormányzott tisztességes konzervatívként.Az ügynökmúlt politikai zsarolásra való használata,a közmédia megszállása az azóta is velünk élő antalli örökség.

"Ha az ország vezetői elveszítik realitásérzékelésüket..." Erről meg annyit,hogy sajnos ezt 4-6 éve ugyanígy le lehetett volna írni,le kellett volna írni.Akkor talán ma is lenne valódi liberális alternatíva.

troll ellenpólus · http://trollhitvallas.blog.hu/ 2012.04.13. 12:41:34

Van ebben az országban egy kormányunk, amely rendíthetetlenül kiáll a nemzeti érdekeink mellett, és amely elképesztő erőfeszítéseket tesz a szerző és elvtársai által csődbe vitt gazdaság beindítására, a szétvert társadalmi struktúrák újraépítésére, az erős és gazdag Magyarország megteremtésére. És van ebben az országban egy liberálbolsevista, posztkommunista, legfeljebb nevében magyar, hitehagyott renegátokból álló érdekcsoport, amely belföldön és külföldön mindent megtesz a nemzeti kormány megdöntésére, a sziszifuszi országépítő munka szabotálására, az általuk ezerszer kirabolt, becsapott, elárult magyar nép gyarmati sorba züllesztésére.

Azokat az egyszerű, dolgos, hazaszerető magyar embereket gyilkoljátok nap mint nap szavakkal és tettekkel, akiknek a kemény munkájából a hatalmatok és a mérhetetlen sok pénzetek származik. Szerző és bűntársai, mekkora erőfeszítéssel vagytok képesek reggel belenézni a tükörbe?

peti6 2012.04.13. 12:43:42

Gábor! Tudom, kellemetle érzés neked , hogy a volt szobatársad magasan jobb képességekkel bír nálad, így meg is lehet érteni az ilyen írásaidat.
Én azonban a helyedben mélyen hallgatnék, mert ugyebár te próbáltál bizonyítani az SZDSZ-ben, és ez olyan jól sikerült, hogy ki is ejtetted a parlamentből /persz többed magaddal/..

atila68 (törölt) 2012.04.13. 12:50:47

Az "orbánfóbiát" a Gréczy-Gyurcsány tengely kopirájtolja.
Hogy Európa hova tart abba inkább nem akarok komolyabban belegondolni, mert lelkiismeretfurdalásom lesz amiért apa vagyok.

Vombatus Ursinus 2012.04.13. 12:55:10

@peti6: Konkrétan a poszthoz nem tudsz hozzászólni, vagy el se olvastad?

2012.04.13. 12:58:04

@atila68:
Ez rossz szöveg! :)
Ilyen alapon te az Orbán-Vona (vagy lájt verzióban) a Szanyi-Schiffer tengelyt kopirájtolod.

Wagem 2012.04.13. 12:59:39

Tudod Gábor minek isszuk mi most a levét??Amit elbasztatok nyolc év alatt.Kábíthatod a hülyéket itt,de mi nem felejtünk.
Gyalázat az amit ezzel az országgal műveltetek a szemét bolsikkal együtt.Nem szégyelled magad?Vagy a volt pártodat?Hol vannak a nagy libsik?M Bálint,H Gábor,Tetű Iván D Gábor?
Ez utóbbi szétverte Budapestet.Erre vagytok büszkék?Van képetek kritizálni.
"megisszuk a levét" ki?? Te??
Ebből a bandából te voltál az akit valamilyen szinten el tudtam viselni.
Nos amióta itt osztod az észt,ez a maradék illúzióm is elszállt.

sisifux 2012.04.13. 13:03:42

@troll ellenpólus:
"Van ebben az országban egy kormányunk,..."

Ezt nem vitatja senki. De, sokan szeretnék, ha inkább nem lenne.:-) Azért mindenesetre kíváncsi vagyok, Orbán hány millió magyar miniszterelnökének tekint magát lélekben. Mindenesetre 15 millióénak nem tekintheti magát. 2,5 millióénak ?

sisifux 2012.04.13. 13:08:25

@peti6:
"Tudom, kellemetle érzés neked , hogy a volt szobatársad magasan jobb képességekkel bír nálad,..."

Nem mellékesen, ez csak a te értékítéleted, amit semmi sem támaszt alá. De, nem is ez a lényeg.
Mi a jobb, egy zseniális csaló, vagy egy tisztességes, de nem zseniális prédikátor ?

EsteeSatmary 2012.04.13. 13:11:08

"Európa elveszti gyökereit.." az a gondom hogy én lassan csak gyökereket látok, sehol szár, vagy törzs, lomb, termés?! MAgyaruL: jó gondolatok eredményes kivitelezés és fejlesztés, fejlesztés, fejlesztés!!!!!!- ez hiányzik, nem az adóprés és hülyités.

Wagem 2012.04.13. 13:13:19

@lane: Lesz az idén köcsög vonulás?? :-)
Gáborod,meg a bukott haverjai biztosan pártolják majd,lila boával a nyakukban,és kecses tangával a szolizott seggükön.:-)
Báár közülük nem mindenkinek kell szolizni.
Többikük alapból feka..

2012.04.13. 13:15:10

@wagem: Hé haver, lejárt már az elmúltnyolcévezés ideje, ugyanis a haverjaid két éve irányítják? Az országot. Ez már az ő teljesítményük. Sikerült teljes nemzetközi elszigeteltségbe vezetni hazánkat és a nemlétező unortodox gazdaságpolitikával a csőd szélére sodorn. Erre büszke lehetsz.

nápolyi maszti 2012.04.13. 13:23:29

Furának tartom, amikor egy higgadt hangú, elemző írásra átkozódó fröcsögések válaszolnak. És árulkodónak is -- nyilván hiányoznak az ellenérvek. A gondom ezzel az írással, hogy semmilyen új elemet, megállapítást nem tartalmaz, evidenciákat rögzít. Oké, képtelen helyzet, hogy a miniszterelnökünk gátlástalanul összebeszél mindenféle zagyvaságokat , tényleg botrány, hogy óvodás módon próbálja átverni a világot, és persze, hogy minden sumákságának, balfogásának mi isszuk meg a levét. Az ember végigolvassa az írást helyeslően bólint, és annyi -- egy politikustól, akit ráadásul mélységesen tisztelek, ennél most már többet, nem is tudom, megoldási ötleteket, "előremutatást" várnék!!! Vagy tényleg csak ez marad, a tehetetlen fortyogás, füstölgés?

no atom 2012.04.13. 13:25:02

@wagem: ha nem tudsz érdemben a témához hozzászólni, és helyette személyeskedsz, minősítgetsz, akkor inkább menj a jobbik, vagy a fidesz honlapjaira és ott fejtsd ki a véleményed, hidd el, még tapsolni is fognak hozzá.

Wagem 2012.04.13. 13:29:11

@ró: Nemzetközi elszigetelődés?Ezt köszönd a hazaáruló tabajdi"patrióta",göncz "kispatkány "..stb szoci EU-s bandának.

TetraB 2012.04.13. 13:29:35

akiken az ország sorsa múlik (tömegek), nem olvasnak blogot. aki olvas, az vagy amúgy is egyetért, vagy már eldöntötte, hogy azért se fog egyetérteni. itt már nincs kit észre téríteni. a probléma megoldása a felelős felvilágosítás, mert az ember olyan faj, hogy egyetemi diploma nélkül, az számára alapfogalmakat többé-kevésbé elmagyarázva tudna értékes véleményt formálni és döntést hozni. most ez nem így történik.

Wagem 2012.04.13. 13:33:25

@no atom: Érdemben??Mihez??Igyátok csak a szavait ennek a hazug prófétának.Erre vagytok alkalmasak.
Csak...
Számomra az a csoda,h ez a fickó még talpon maradt.
De kinek??
Nektek.
Vagytok vagy 200-an.bár lehet túlbecsültem :-)

Vombatus Ursinus 2012.04.13. 13:36:53

@wagem: Jól elvagy magaddal. Húzzál már az ostoba fröcsögéseddel innen...

P23 2012.04.13. 13:37:03

@van-itt-ész: legfeljebb a fiókodban, de nem a fejedben.

@peti6: "volt szobatársad magasan jobb képességekkel bír nálad"

Az eszelősségben mindenképpen.

Ébresztő magyar, elég volt, ne tűrd a diktatúrát! 2012.04.13. 13:39:27

Ezt adta a bóvlista fideszes kormány a magyar népnek:
- szégyen a bóvliba sorolás miatt
- csaló, hazug fideszes köztársasági elnök
- sose látott forint romlás
- üzemanyagárak történelmi csúcson
- szomszédaink és a világ utál bennünket
- látványosan fogy a magyar
- rengeteg a bedőlt cég
- pesszimizmus, elégedetlenség, tüntetések
- "sikeres" országmegosztás,
- magánnyugdíjak lenyúlása
- óriási munkanélküliség,
- hitelből vett MOL részvényeken több száz milliárdos bukás
- egészségügy, oktatás...padlóra küldése
- rokkantnyugdíjasok megalázása
- az eddig ellenzett tandíj bevezetése
- utcák, terek, reptér, Magyarország kamu átnevezése,
--stb...stb....stb!

Miért veszel állampapírt, államkötvény, ha a fidesz mindent megtehet mi a garancia a pénzedre, hogy azt nem veszik el?

Deres · http://textura.blog.hu 2012.04.13. 13:44:32

Jó hasonlat a hozományvadász.

2012.04.13. 13:45:16

@wagem: jobboldali politikusok sora ítéli el Magyarországot! Nem állnak szóba Orbánnal. Európa szégyenpadjára kerültünk.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.04.13. 13:52:27

@Esztergom a hős város, hajrá Tétényi Éva!:
- szégyen a bóvliba sorolás miatt
A bóvli jelentése, hogy nem sok esély van arra visszafizetjük az államadósságot. Az államadósság ejlenelgei mértékét leginkább pedig az MSZP-SZDSZ kormány duzzasztotta ilyen mértékűre.

- sose látott forint romlás
235-ről 275-ig az MSZP-SZDSZ alatt romlottz a forint. 275-290-ig a Fidesz alatt. százaléksoan az MSZP-SZDSZ kormány többet rontott.

- üzemanyagárak történelmi csúcson
Az MSZP-SZDSZ kormány latt a környező országok tekintetében nálunk volt a legdrágább az üzemanyag. Ma ez nincs így. Ez a piaci ár.

- látványosan fogy a magyar
Kb ratkó korszak óta. Statisztikailag pedig az MSZP-SZDSZ alatt fogyott a legjobban.

- rengeteg a bedőlt cég
Nem több, mint az MSZP-SZDSZ alatt.

- óriási munkanélküliség,
Javaslom az Eurostat adatainak tanulmányozását. Az MSZP-SZDSZ alatt a munkanélküliségi ráta majd duplájára nőtt. A Fidesz alatt javult a munkanélküliségi ráta.

tisztakéz · http://netes.8x.hu/ 2012.04.13. 13:54:48

Ezek a dolgok az MSZP kormány alatt is fennáltak!! SZép örökség????

RepLa 2012.04.13. 13:59:16

@nápolyi maszti:
Kedves Gábor!
Csatlakoznom kell az előttem szóló véleményéhez. Mert persze mindazon túl, hogy tökéletesen egyetértek mindazzal, amit higgadtan és józanul összefoglaltál, és még jó érzés is tudnom, hogy nem vagyok egyedül akkor, mikor teljes értetlenséggel és kétségbeeséssel szemlélem ezen - szerintem megborult - ember és társai ámokfutását, de én is egyre jobban érzem azt a sürgető érzést, hogy valami megoldásfélét is jó lenne hallanom. Valami társadalmi, gazdasági koncepciót, hogy merre van az előre, ami mellé a szerintem nyitott és értelmes emberek odaállhatnak. Mert addig csak kullogunk az események után Te is, én is, mindannyian. Miközben a jövőnk és jelenünk után gyerekeink jövője is odavész.

Disintegrator Rising · http://disintegrator.blog.hu/ 2012.04.13. 14:01:57

volt 8 évetek bizonyítani gabika. nem most kellene pofázni. talán nem kellett volna a szemkilövető maszop picsáját nyalni liberális létetekre, akkor nem itt tartanál hogy bukott politikusként egy szar indexes blogban tudod csak kifejteni a véleményedet. egyébként is mindenki tudja hogy csak irigy vagy viktorra :) szánalom.

nápolyi maszti 2012.04.13. 14:02:10

@Trompf:
Hozzászólás esetleg a szerző állításaihoz is? (A statisztikai adatokkal való nevetséges, és a a jelen téma szempontjából abszolút indifferens bűvészkedés helyett.)

Vombatus Ursinus 2012.04.13. 14:03:31

@Trompf: A bóvli jelentése az, hogy kockázatos a befektetés
A fidesz alatt döntött rekordot a forint
a 450 forintos üzemanyagár a szar forintnak is köszönhető
azért van (talán) kevesebb munkanélküli, mert kikerültek a rendszerből. Egyszerűen nincsenek.

Disintegrator Rising · http://disintegrator.blog.hu/ 2012.04.13. 14:05:00

@RepLa: "nem vagyok egyedül akkor, mikor teljes értetlenséggel és kétségbeeséssel szemlélem ezen - szerintem megborult - ember és társai ámokfutását, de én is egyre jobban érzem azt a sürgető érzést, hogy valami megoldásfélét is jó lenne hallanom"

na akkor azt képzeld el nekünk milyen jó volt nézni a szemkilövető uralkodását és az ország szétlopását.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.04.13. 14:06:09

Tisztelt Fodor Úr!

2010-ben a választók elzavarták Önöket a magyar politikai életből. Önök megbuktak. Ön egy bukott politikus. Miért nem látja ezt be? Miben reménykedik? Miért nem követi Horn Gábor példáját? Ön valaha egy rokonszenves politikus volt, Horn Gábor meg - mondjuk úgy - kevésbé. Azt is megérjük, hogy ez megfordul?

Miért nem keres valami más elfoglaltságot? A politikán kívül - ami nem látja, hogy Magának nem megy? - van még sok más értelmes dolog az életben. Aki egy dologban megbukik, másban még lehet eredményes. Megírhatná a doktoriját, taníthatna egyetemen, lehetne ügyvéd, üzletember, bármi.

Az Ön döntése, persze. A 2014-ben leadott szavazatunk pedig a mi döntésünk lesz, választóké. Csak aztán ne csodálkozzon.

Üdvözlettel,
H.Hartland

Miremi (törölt) 2012.04.13. 14:07:51

Tetszett ez a blogbejegyzés :)

Ami hirtelen eszembe jut, anno, még a rendszerváltáskori alkotmányozáskor, nem pont Orbán Viktor huszárkodott az ügyben, hogy az alkotmánynak nem lehet pereambuluma, de legalább is, nem tartalmaz ideológiai vetítést?

Több mindenhez lennének szavaim, most csak egy témát kiragadok. Szerintem szánalmas Orbán Viktor keresztényesdije.Tényleg egy másik dimenzióban élhet. Maximálisan tisztelem a hívő embereket, addig, míg tiszteletben tartják mások vallástalanságát. A vallás és a politika a felvilágosodás kora előtt még jól össze tudott fonódni, kész világképeket tudtak az emberek szájába adni. Azóta sokat fordult a világ, felvilágosodtak az emberek.

Orbán Viktor viszont nagy tévedésben van. Nem csak a mai fiatalok jelentős része nem hívő, hanem 90 éves nénik sem. 90 évéhez közeledő néni reflektált nekem a TV műsorokról húsvétkor, "most mond, ki az a hülye, aki elhiszi, hogy Jézus Szűz Máriától született, meg feltámadt. Miért még mindig ebbe a mesébe kapaszkodnak?"

Kiemelem ismét, nem 15 éves, hanem 90 éves aki így vélekedik!

Orbán Viktor nem látja át, hogy Európában a felvilágosodással együtt meghonosodott az, hogy az emberek nem istentől várják a segítséget, hanem a saját sorsukat veszik kézbe. A hit gyakorlás pedig magánügy.

Néhány éve nagyon meglepődtem, mikor azt olvastam, hogy Magyarország elsőként Európában keresztény fundamentalista állammá válhat, még inkább kiszorul a felvilágosult euópai értékrendből, teljesen a perifériára száműzi magát. Nos, akkor hihetetlennek tűnt, ma sajnos valóság...

A kereszténységhez visszatérve. Tudomásom szerint sokáig csak felnőtteket kereszteltek meg, mert fontos volt, hogy valóban fogadja el a tanokat a delikvens. Nem tudom már mely században, de a magas gyerekhalandóság miatt a szülők kérelmezték, hogy a gyerekeket keresztelhessék meg. Ez meg a mai napig így maradt.

Szerintem a lakosságon belül, nagyon sok olyan van, aki papíron keresztény, de valójában nem hívő.

Szerintem ideális az lenne, ha betiltanák a csecsmők megkeresztelhetőségét, az illető, majd felnőve saját maga döntse el, hogy akar-e vagy sem keresztelkedni. Addig meg ha azokat is keresztényeknek számolják, akik meg vannak keresztelve, de nem ők kérték, akkor az nem más, mint szimpla hazugság a hívők számát illetően.

J.László 2012.04.13. 14:08:06

Te jó ég! Fodor? Már kezdtem azt hinni, hogy ezeket lehúzta a vécén a magyar nép. Ha az ablakon se lehet, akkor a kéményen át jönnek vissza?

RepLa 2012.04.13. 14:08:29

@wagem: Mikor ilyen embert látok/olvasok, mint Te, komolyan megrendül a hitem, van-e értelme bárminek. Ne vedd a lelkedre, de nekem a XXI. században félelmetes ez a sötétség. Én érzem magam rosszul tőled.

Disintegrator Rising · http://disintegrator.blog.hu/ 2012.04.13. 14:10:17

@J.László: lol, ja, úgy tűnik :)) alig várom hogy a gyurcsány is az indexen blogoljon :))

tamimaci 2012.04.13. 14:10:30

Ez egy jo hasonlat, asszociál "...a vén europát, a gyönyörü nöt...".
Persze nem fog túljárni, ez most már látszik. De facto ki van mondva: orbánnal meg se állapodnak. Ezt hösünk is tudja, de nem baj, ha legalább probálkozik... :)
S közben gyüjti a gyuanyagot az ujabb ellenség ellen, a ballib gyarmatositok ellen!
Mért nem vesszük észer, hgoy ma-holnap NEM leszünk tagjai az Unionak, még akkor sem, ha az szegény egyáltalán talpon marad.

Disintegrator Rising · http://disintegrator.blog.hu/ 2012.04.13. 14:11:08

@ró: "Hé haver, lejárt már az elmúltnyolcévezés ideje, ugyanis a haverjaid két éve irányítják"

ezért fog majd csak 6 év múlva lejárni a 8 év haver.

RepLa 2012.04.13. 14:14:38

@Disintegrator Rising: Komolyan, ez a Gyurcsány fóbia már-már beteges nálatok. Ha hiszed, ha nem, anno sem voltam boldog tőle, mára pedig kimondottan zavar, hogy nem veszi észre, többet árt a jelenlétével. Miattatok, a gyűlöletetek miatt. Persze ha csak feleannyira objektíven látnátok szeretett vezéreteket, mint amennyire én felesleges és lejárt lemeznek látom Gyurcsányt, már beszélgethetnénk. Félek, ez a felismerés jobboldalon sokkal nehezebb. De mondd, ha tévedek, legyen jó napom.

Miremi (törölt) 2012.04.13. 14:18:15

Nekem kifejezetten tetszik, ha politikusok blogolni kezdenek. Ma olvastam egy LMP képviselő blogját is. Blogban, sokkal több mindent ki tudnak fejteni, megismerheti gondolkodásmódjukat az ember. Ha nem mennek alpári stílusba át a kommentek, akkor talán lesz energiája a képviselőnek is olvasni, akkor talán a képviselők, plitikusdok, stb. is közelebb kerülhetnek a lakosság gondolkodásmódjához, problémáihoz, stb.

Mondom mindezeket úgy, hogy nem vagyok sem jobb, sem bal oldali beállítottságú, csak a politikából kiábrándult emberek közé sorolom magam, akiknek nem tetszik a mostani kormány, de nem tetszettek az előzőek sem...

Disintegrator Rising · http://disintegrator.blog.hu/ 2012.04.13. 14:18:43

@RepLa: egyszerűen tesztelhetjük mennyire vagy oda érte. hol a helye gyurcsánynak? erre válaszolj.

RepLa 2012.04.13. 14:20:49

@Disintegrator Rising: "na akkor azt képzeld el nekünk milyen jó volt nézni a szemkilövető uralkodását és az ország szétlopását."
Bár mélységesen fel vagyok háborodva mindazon, ami manapság történik, én mégsem megyek ki kövekkel dobálódzni, kocsikat felgyújtani, tankot elkötni, és még sorolhatnám. Hogy csak a zsebtömés ment, miközben az ország sodródott, ezzel viszont egyetértek. De ugye nem azt akarod mondani, hogy uralkodás és szétlopás téren most jobb a helyzet?! Mert ha már csak azt látnád, ezek semmivel sem jobbak, már megint azt mondom, beszélgethetnénk.

Vombatus Ursinus 2012.04.13. 14:22:49

@Holger Hartland: Fodor Gábor nem politizál, hanem blogot ír. Tudod, éppúgy, mint még több tízezren. Véleménye van, megosztja, aztán vagy egyetértesz vele, vagy nem.

Miután jól látszik, hogy te sem olvastad a posztot, hanem Fodor személyét tárgyalod, el nem múló kíváncsisággal kérdezem, hogy mi a fenének írsz ide?

dbeata 2012.04.13. 14:25:54

Hát, igen. OV-nak már kicsit régen elgurult a gyógyszere, és mélyen az ágy alá gurulhatott. Elképesztő, hogy ebben az országban ennyi hülye birka van, akik eltűrnek mindent ennek az elmebeteg, bolondokházába való kis-Napóleonnak.

Nesztek, fideszbirkák, ez való nektek, egyétek:
www.youtube.com/watch?v=DFOpO0IpcHw

De rólam és a pénztárcámról szakadjatok már le egyszer s mindenkorra!!!!!!!

RepLa 2012.04.13. 14:26:25

@Disintegrator Rising: Hol a helye Gyurcsánynak? Még egyszer elmondom: kurvára nem érdekel Gyurcsány. Sosem szavaztam rá, sosem hittem benne, sosem volt senkim, szóval nem érdekel, sőt, bosszant, ha meglátom, ha szerepel, ha fontoskodik, mert azt látom, hogy útban van. Mindegy miért, de mindenkinek jobb lenne, ha visszavonulna. Ennyi.

sztd 2012.04.13. 14:30:16

Nos, nem állítom az azóta történtek fényében, hogy az MSZP-SZDSZ kormány ne lett volna tisztában a realitásokkal.
Kádár módra eladósították, és eladósították az országot (az államot az önkormányzatot és az embereket is), hogy ezzel IMF-függővé váljon. Mivel ehhez EU is kell, ezért az EU politikai nyomást is gyakorolhat, hogy legyen olyan a rendszer, mint az SZDSZ elképzelése szerint lenne.

Ha végül kitörünk az adósságcsapdából, akkor is még bármikor jöhet egy új kormány eladósítani. Akkor is ki kell törni, kerül amibe kerül. Az EU által ránkerőltetendő rendszer ugyanis nem életképes. Persze lehet, hogy az Orbáni sem lesz az, de puding próbája az evés.
A túléléshez kell a próbálkozás szabadsága.

J.László 2012.04.13. 14:38:50

@RepLa:
Ha egy fegyveres testület tagja politikai pártokat emlegetve gyepálja a jónépet, annak valakik begőzölték a valószínűleg nem különösebben cizellált gondolkodású agyát. Ez az ő részéről nem bűncselekmény. A felbujtói részéről az. Ha egy fegyveres testület tagja megtapossa a hazája zászlaját, az bűncselekmény, az ő részéről is. Azok a bírók úgyszintén bűncselekményt követtek el, akik rendkívüli állapot kihirdetése híján gyakorlatilag statáriális eljárásokban ítéltek el több tucat embert, tízperces tárgyalások után. A Magyar Rádió igazgatóját is meg lehetne piszkálni, amiért a szavát sem emelte fel, amikor a vezetése alatt álló intézmény épületének udvarán verték a rendőrök a
befogott tüntetőket.
Ha egy kormányfő elhazudja a választásokat, abból mindenhol balhé lesz. Teljesen természetes, hogy balhé lett belőle Magyarországon is.

Vombatus Ursinus 2012.04.13. 14:40:10

@sztd: "Persze lehet, hogy az Orbáni sem lesz az, de puding próbája az evés.
A túléléshez kell a próbálkozás szabadsága."

Otthon, a kis családjával próbálkozzon, ne egy egész országot vigyen a süllyesztőbe! Mi van, ha nem jön be? Széttárja a kezét, vagy még mindig Gyurcsányra mutogat? Te örülnél egy államcsődnek?

Vombatus Ursinus 2012.04.13. 14:43:16

@J.László:

Ha egy kormányfő elhazudja a választásokat, abból mindenhol balhé lesz. Teljesen természetes, hogy balhé lett belőle Magyarországon is.

Senki nem hazudott el semmit, maga a Pintér által felügyelt OVB mondta ki. Urban legend. Magyarországon nem történt semmi, Budapesten voltak csetapaték, sehol máshol...

nu pagagyí 2012.04.13. 14:48:06

Az egykori Orbán kormány tevékenyen részt vett a jogharmonizációban, hogy egyáltalán EU-tagok legyünk. Akkor még tudták, mik az EU elvárásai a jogrenddel kapcsolatban. Érdekes, hogy mára sikerült elfelejteniük.

Miremi (törölt) 2012.04.13. 14:48:53

Érdekesnek tartom csendben figyelni a kommenteket. Némiképp off. Nekem az még a "bajom", hogy hazánkban, vannak, akik pillanatok alatt beskatulyázzák a másikat valamilyen eszme, vagy politikai párt mögé, és ez kommentekben is nyomon követhető (szinte bárhol). Arra gondolok, ha pl. egy kommentelő megfogalmaz egy aktuális rendszer kritikát, kifejezi, mi nem tetszik neki, akkor jön egy más valaki, aki kifejti, hogy de bezzeg az elmúlt 8 év, stb. , és a másikat rögtön "ellenzékinek" tartja.

Nem lehetne ettől elvonatkoztatni? Mármint nem a vélemény kifejtésétől, hiszen lehet elmúlt nyolcévezni is, stb., ott is volt épp elé gprobléma. Csak a másik fél azonnali beskatulyázásától. Írtam korábban, én sem jobb, sem bal oldali nem vagyok, csak szimplán egy politikából kiábrándult.

Meglátásom szerint (lehet tévedek), túl hamar ítélkeznek másokról általánosan véve többen. Pedig azt hiszem, szép számmal vannak politikából kibrándult emberek is, akik nincsenek elvakulva se egyik, se más párttól, egyszerűen csak nem tetszik az aktuális módi.

Nekem teljesen mindegy, hogy a következő miniszterelnök mely párt szineiből kerül ki, csak értsen is ahhoz, ami a dolga lenne.

A társadalmi szakadékot ne növelje még inkább, ne alkalmazza az "oszd meg és uralkodj" elvet, hozzon olyan gazdasági, politikai intézkedéseket, amik a versenyképességet, foglalkoztatást valóban növelhetik, és nem a felvilágosult európai értékektől próbál kiszakítani, ne perifériára szalassza az országot.

Az európai, nyugati civilizációs értékrendek legyenek fontosak, demokrácia, emberi jogok tiszteletben tartása (munkában is), független bíróság, szabad gondolkodás és véleménynyílvánítás (ebbe bele kell férjen az is, ha kínai vezető jön, akkor nem feltétlen üdvözlő transzparenssel fogadja mindenki, ne másítsák meg az meberek véleményét. Mielőtt félre érthető lennék, felőlem jöhet ide Kína is, - ha betartja az európában szokásos értékeket, a kínai kapcsolatokkal is hazsnot lehet húzni. De ne táncoljunk a kommunista eszmék felé).

Nagyon sok mindent tudnék írni, de túl off lenne, és már most is kusza. Elnézést kérek.

J.László 2012.04.13. 14:50:18

@Vombatus Ursinus:
Hadd ne kelljen az akkori kormányfő igen sokszor idézett szavait idéznem. Arról beszélek, akit már a saját egykori elvtársai is (pl. Szanyi) is bírálnak. Többek között a 2006-os dobása miatt. Gyurcsány tette amolyan vízválasztó volt 2006-ban. Bebizonyosodott, hogy a kemény demokráciában is meg lehet tenni azt, amit a puha diktatúrában. Hogy 2006. október 23-án nem voltak halottak, az a szerencse műve nem másé. Én már felnőtt emberként éltem meg 1990-et. Soha nem gondoltam volna, hogy egy demokratikus kormány ráront a saját népére. Ezt 2006-ig a kommunista rendszerről feltételeztem.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.04.13. 14:51:25

@Vombatus Ursinus: Ha egy közönséges választópolgár nicknévvel blogot ír, az blogolás. Ha egy politikus ír blogot, és nem nicknévvel, hanem igazival, az politizálás. A poszt nem érdekel. Az érdekel, hogy Fodor Gábor miben reménykedik. Mellékesen az is érdekelt, hogy akad-e olyan fontoskodó majom, aki beszól nekem, amiért megkérdezem FG-től, hogy miben reménykedik, és igen, akad. :)

Wagem 2012.04.13. 14:53:31

@Vombatus Ursinus: Ostoba a kurva anyád labanc.Válogasd már meg azt a kibaszott liberális szavaidat buzi.

nu pagagyí 2012.04.13. 14:53:48

@J.László: Tisztábban látnánk, ha tudnánk kik bújtották fel a csőcseléket. Nem hiszem, hogy halvány fogalmuk lett volna bármiről is, ami a kocsmán kívül történik. Szerintem azt sem tudták milyen kormány van és ki a miniszterelnök.

Miremi (törölt) 2012.04.13. 14:54:00

@nu pagagyí:

"Akkor még tudták, mik az EU elvárásai a jogrenddel kapcsolatban. Érdekes, hogy mára sikerült elfelejteniük"

Érdekes az is, hogy a "Brüsszel nem diktál" szavakkal harsogta tele OV a kozmoszát a nem is távoli múltban. Ám nem világos pontosan mi is volt ezzel az igazi célja. Mert ha mezei állampolgárként is tudom, hogy az európai jog felette áll a tagállam saját jogának, pontosabban, laikusan fogalmazva, az európai úniós jogrenddel ellentétes jogot a tagország nem hozhat, azzal összhangban kell lennie a tagországok saját jogának is, - akkor nagyon meglepődnék, hogy OV ezt ne tudná. Ennyire nem lehet hülye, így csak rettenetesen elszomorít, ha totálisan hülyének nézi a polgárokat...

Vombatus Ursinus 2012.04.13. 14:59:04

@Holger Hartland:

"A poszt nem érdekel."

Ja, így könnyű...:)

J.László 2012.04.13. 14:59:08

@nu pagagyí:
Rosszul mondod. A csőcselék Gyurcsány kormánya volt. Ők bujtották fel a másik csőcseléket, a rendőrséget. Akik ötezer rohamrendőrt vezényeltek minden buzifesztiválra, miközben mind Budapesten, mind vidéken lényegében nem volt közbiztonság.

Vombatus Ursinus 2012.04.13. 15:02:02

@wagem:

Az eddigi hozzászólásaid alapján nem nehéz eldönteni, hogy egy ócska troll vagy. Mindegy, etessenek mások, én nem pazarolok rád több karaktert.

nu pagagyí 2012.04.13. 15:02:42

@sztd: Pontosítanék. A jelentősebb önkormányzatokat 2006-tól a Fidesz vezette és onnantól kezdődött az eladósításuk.

A Fidesz kormány nem üres kasszát kapott, bármennyire is rinyál. Megvolt még az IMF hitel el nem költött része (kb. 5 ezer milliárd Euró, vagy 1500 milliárd forint mai áron) és az ellopott magánpénztári megtakarításokat sem ő gyűjtötte össze. Utóbbi a GDP 11%-ának felel meg.
Szóval, ha nagyon akarta volna egy csapásra kb. 15-16%-al csökkenthették volna az adósságot, ehelyett elköltötték a pénzt, az adósság meg nőtt.

nu pagagyí 2012.04.13. 15:05:32

@J.László: Miattatok nem volt közbiztonság.

Wagem 2012.04.13. 15:08:35

@Miremi: Már bocsánat."európai,nyugati civilizációs értékrend?"Már akkor itt voltunk amikor egyesek még nem.
Az az értékrend,hogy a volt szoci országokat csak valamiféle piacnak tekintik?
Felhasználva a liberálisokat?
Ott ütnek vágnak bennünket ahol csak tudnak,mert féltve érzik a piacaikat?
Az Olaszok,Franciák pl.úgy rendezik a cigány kérdést,hogy ha ezt mi tennénk,akkor meg is nézhetnénk.
Az MNB. függetlensége??
Nyilván azért ,mert szemet vetettek az ott lévő kb.40 milliárd euróra.
Ez fáj a nagyon civilizált nyugatnak.
Nincs itt erkölcs.
Csak a pénz....!
Ez az ő értékük.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.04.13. 15:10:30

@Holger Hartland: Úgy látom nem csak a poszt nem érdekel, hanem a többiek véleménye sem.
Csak így tovább.

Wagem 2012.04.13. 15:10:47

@Vombatus Ursinus: A karakter a valagadban van.
Jó mélyen.
Lehet több karakter is.

nu pagagyí 2012.04.13. 15:12:35

@Miremi: Azt hiába várja, hogy Brüsszel helyette megírja a törvényeket. Az már valóban beavatkozás lenne. Az elvárások világosak, amit a hatalomkoncentráció és a kontroll kiiktatása végett belepakoltak a törvényekbe, azokat operálják ki. Biztosítsák a polgári jogokat és működjön a hatalommegosztás.

igenember 2012.04.13. 15:16:27

Rendkívül jó cikk. Nem lehet ennél jobban leírni, amit most Orbán csinál.

bruhahahahihihi 2012.04.13. 15:16:37

NE VÁRJUK A 2014 es választást, mert a Nemzeti Fidesz Banditák választási törvényével és a " hálás" "bér-választókkal" akiket "lefizettünk" a kettős államosítással, és a a választáshoz a" busszal szállított szavazók" és a csaló " bejelentett ideiglenes" lakosokkal NEM LEHET TISZTA ÉS Csalás mentes választást nyerni a Fidesz Banditák ellen.
Különben is ez már "Hűbéri Diktatúra" . éés a Diktatúrát NEM LEHET DEMOKRATIKUS ÚTON LEVÁLTANI.
A DIKTATÚRÁT CSAK MEGDÖNTENI LEHET.

Itt az ideje ELSÖPÖRNI A A NEMZETI KIS GONOSZ TÖRPE ÉS BANDÁJÁT, de sürgősen ÉS ELKAPNI A GRABANCUKAT ÉS ELSZÁMOLTATNI...és MINDENT ( és mindenkit)VISSZAVONNI, MEGSZÜNTETNI AKIT "tákolmány és bebetonozás címen'"
megtettek.
Fütyülni a 2/3 a dos a Fidesz tákolta törvényeire és Fidesz alap-és egyéb törvényekre. Visszaállítani mindent a Nép nevében!!!!!!
ÉBRESZTŐŐŐŐ EMBEREK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pártól függetlenül a Fidesz banditák ellen!

2012.04.13. 15:22:44

@peti6: hát ha a "jó képesség" a diktátori erőpolitika és az ostoba primitív erőszakosság, akkor tényleg orbán nyert.

Miremi (törölt) 2012.04.13. 15:23:14

"Maga választ köztársasági elnököt, akit határidőre megnevez frakciójának, ahol a döntését természetesen elfogadják."

Schmitt előtti köztársasági elnökök döntései lehettek szimpatikusak, vagy sem, ám köztiszteletben álló személyek voltak. Szerintem az ő korukban még senki sem gondolta, hogy lesz egy olyan köztársasági elnök, akit annyira tiszteleben tart a nép, hogy kiérdemli a Nemzet tolla, Skiccpali, stb jelzőket.

Tulajdonképpen ha nem az ország sorsa forogna rajta, és közvetlen nem a mi bőrünkre menne a vásár, akkor ezt a politikai bohóckodás korszakát kifejezetten viccesnek is lehetne tartani. Hát mi lenne nélkülünk, Plagi bá mellett Viki király, Lézer Jani, Kiflicsücsök Gabika nélkül?

Nagyon kíváncsian váom, ki lesz az új Nemzet tolla II. Mert ötletei lehetnek a királynak, hogy ki legyen, de a legfőbb közjogi méltóság poszt udvari bohóc szintre degradálása után, roppant érdekel, hogy ki lesz az, aki arcán olyan vastag abőr, hogy nem sül le, ha képét adja ehhez az újabb paprikajancsi pozícióhoz.
Mert Schmittre még lehet azt mondani, volt annyira naív, hogy nem tudta mi vár rá, nem gondolta volna, hogy Nemzet tollaként fogják csúfolni. No de ki lesz az a következő figura, aki mindezek tükrében beköltözik a Sándor palotába?

Mert az egyértelmű, hogy csak olyan ülhet ott, akit a király kinevez. No de, ki az, aki ezek után önként és dalolva elvállalná a király kinevezését? Vagy mivel lesz zsarolható, mivel sakkban tartható a király által, hogy odaüljön?

Wagem 2012.04.13. 15:25:42

@bruhahahahihihi: Te barom!!Te párttól független vagy??
A pártod a meleg párt.Ott rázd a picsádat.

okossan 2012.04.13. 15:30:11

@wagem: Tételesen melyik intézkedéssel volt bajod az emmúttnyóccévben?

J.László 2012.04.13. 15:31:31

@bruhahahahihihi:
Ezeket a szamárságokat melyik bandita párt agyalta beléd?

okossan 2012.04.13. 15:31:56

@Trompf: Állítólag a 260 és 280 közötti árfolyam a legjobb a magyar gazdaságnak.

embersport 2012.04.13. 15:32:20

@wagem:
Pedig írtó sötét vagy

Miremi (törölt) 2012.04.13. 15:35:20

@nu pagagyí:

Szerintem a király egy nagy játékos. Pontosan tisztában van vele, hogy mik az európai játékszabályok, ám arra apellál, hogy a nép egy része nem lát át a szitán, így ő nyugodtan játsza a hülyét.

Orbán olyan átlátszó, mint a nappali ablakom függöny nélkül. Ám, sajnos azt még nem látom át, mire föl a félrevezetés taktikája, ebből miért gondolja úgy, hogy előnyt kovácsolhat, -akár magának, akár az országnak?

A kínai barátai is tuttira tudják, hogy Orbán bóvli...

Ráadásul, nem csak arról van szó, hogy újjat húz Brüsszellel. Korábban olvastam valahol, hogy az IMF-ben az USA, Kanada, Ausztrália és Japán mindig tömbben, egyetértésben szavaz. Azaz, ha fikuszt szándékozna mutatni "Európa" mellett az USA-nak is, akkor hazánk akár jól a földre ülhetne. Csak sajnos annak a levét mi, a lakosság írdatlanul meginnánk...

Miért akar kiszakadni Orbán abból a kultúrkörből, (poltikai, gazdasági értelemben is), ahova manapság tartozik az ország? Miért teszi kockára azt is, hogy elszigetelődünk másoktól? Ez neki is sz@r lenne, mert hazai politikai "hatalmának" is azonnal lőttek akkor. Na mind1, kis ember vagyok én ehhez... Addig jó, míg a határok nincsenek lezárva...

okossan 2012.04.13. 15:38:03

@Holger Hartland: Na látja, attól mert valaki jobboldali, még nem biztos, hogy vadbarom. Kritikus ugyan a hozzáállása, de legalább viszonylag európai módon reagált.Nagy dolog manapság!

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.04.13. 15:38:52

Amikor az ember ezeknek a liberális politikusoknak az írásait olvassa, azt hinné, hogy a Korrektség Szobrát róluk mintázták meg, és hajlamos hinni nekik, besétálni a csapdájukba, mint ahogy sok választópolgár megtette 1990-ben, 1994-ben, részben 1998-ban is, 2002-ben és 2006-ban.
Csak ugye, amikor - csakis - koalícióban a fenti 5-ből 4 esetben ezek a drágalátos liberális politikusok uralomra jutottak, a "Lop Stop!" táblákat földre dobták, arccal lefelé fordították, sőt, saját orcájukat is eltakarták, csak ne lássák azt a mérhetetlen korrupciót, országrablást, elszegényedést, a bűnözés növekedését, amely regnálásuk idején bekövetkezett.
A szép szavak, és az utánuk, mögöttük belopakodó hideg zuhany.
Ezt végig lehet játszani párszor, de egy idő után - a hideg zuhany alatt - még a melegek sem hisznek nekik.

Wagem 2012.04.13. 15:43:57

@embersport: Jaja..te meg a nagyon világos.Értelek.

town 2012.04.13. 15:48:41

@bruhahahahihihi:

"Fütyülni a 2/3 a dos a Fidesz tákolta törvényeire és Fidesz alap-és egyéb törvényekre. Visszaállítani mindent a Nép nevében!!!!!!"

Majd megunjátok, és hazamentek. (Böszme)

town 2012.04.13. 15:51:34

@Kara kán:

Nem csak eltakarták az arcukat, hanem még azt is mondták hogy:

"A békákat se kérdezik meg a mocsár lecsapolása előtt"

Wagem 2012.04.13. 15:59:07

@kamionsofőr: Pl.
A sehol sincs 23 milliárd eurós kölcsön.
vagy,hogy az ovikban a fiúk ne csak vonattal játszhassanak,inkább babázzanak.
-fordítva is így.
-2006!!
Október.
-2005 népszavazás.K L.25 millió munkavállaló lepi el az országot.
-Kórházak magán kézbe adása.
-4-es Metró
MÁV CARGÓ.
-Hunvald,Demszky,Bajnai,Veres,a hibbant,Lendvai,Göncz K,Verók,Tabajdi,Molnárné,a 100 millás koca,
-meg a többi börtönérett rabló..etc..etc..

Wagem 2012.04.13. 16:01:42

@orbán FUCKtor: Veresegyházán.Az asszonykórus..tudod??

town 2012.04.13. 16:02:19

@Holger Hartland:

Vagy nyithatna cukrászdát Bécsben. :-)

Flúgatlan 2012.04.13. 16:05:47

@wagem: "Tudod Gábor minek isszuk mi most a levét??Amit elbasztatok nyolc év alatt"

+1

netnepper 2012.04.13. 16:07:32

Szó sincs itt semmiféle beszűkült tudatú Orbán Viktorról. Nagyon is tudja, hogy mit csinál.
Végrehajtja a megbízatását, azaz a magyar társadalom teljes kifosztását!
Mindez abból áll, hogy gyorsan el kell játszani egy a választások után meghirdetett mű szabadságharcot, amit rövidesen szépen el is kell veszíteni. A következésképpen nemzetközi büntető padra ültethető magyar társadalommal pedig el lehet hitetni, hogy az aljas EU és az IMF miatt kell egyre több sarcot kivetni, magán nyugdíj pénzeket eltüntetni és egyre több társadalmi csoportot ellehetetleníteni.
Az összehangolt trükk bejött, főleg a 2/3 által biztosított teljhatalommal megerősítve.
A Fidesz ilyen arányú győzelme is arról tanúskodik, hogy a magyar társadalomnak nem működik az egészséges veszélyérzete.
Más országokban nem véletlenül ritka a 2/3-s választási győzelem. Ott már megtanulták, hogy teljhatalmat nem szabad adni senkinek.
Fodor Gábor is ennek a Nagy Átverés Show-nak a része. Zagyvál itt mindenfélét, holott az általa leírt ködösítés is csak arra való, hogy a szomorú valóságról elterelje a figyelmet.
Lényegében, a magyarok számára megalkottak egy saját kis világválságot és ennek az ürügyén kormányzati támogatással szabad rablásba kezdtek!

G Hardy 2012.04.13. 16:08:33

@bruhahahahihihi: Mostmár biztos, hogy orvosi segitségre szorulsz. Persze, amiota Fodorék bezárták a Lipotmezöt, nem is csoda, hogy szabadon szaladgálsz....

Wagem 2012.04.13. 16:13:48

@RepLa: Nem a száj szagodat érzed??Pudvásak a fogaid Gizi.
Ott a hiba.

G Hardy 2012.04.13. 16:14:54

Ha valamittöl hányingerem van, akkor az az ilyen politikusoktol mint amilyen FG is. Aktiv idejében semmi hasznosat, tartosat nem hozott létre az országért, de miután a választok elküldték öket a fenébe, azota osztja a észt. Korruptabb és mohobb társaságot mint az SZDSZ életemben nem láttam.
Inkább szégyelnie kellene magát és csöndben meghuzodnia. Majdnem azt mondtam, hogy örüljön, hogy él....

J.László 2012.04.13. 16:15:48

@netnepper:
Rég láttam vagy hallottam már ilyen ostoba összeesküvés elméletet. Pláne, hogy ez a szerencsétlen hülye Fodor is bele van keverve.

okossan 2012.04.13. 16:17:22

@wagem: Melyik kórházat adták magánkézbe?

J.László 2012.04.13. 16:20:03

@kamionsofőr:
Elmeséljem az egri kórház magánprivatizációját? MSZP.

G Hardy 2012.04.13. 16:23:10

@nu pagagyí: Az IMF hitel el nem költött része 5 ezer milliárd EUR ? Itt komoly szakemberek beszélnek..... Akár az "autopályát olcson épitö" Csillag is mondhatta volna...

fvipera 2012.04.13. 16:25:03

a cím szellemes, a többi evidencia. a "mi isszuk meg a levét" pedig eufemizmus. mert a valóság az, hogy csúnyán rá fogunk baszni. ez alatt államcsődöt értek annak minden velejárójával. és minden jól megy, akkor ezt a bravúrt orbán úgy mutatja majd be, hogy közben a rest of the word kb. rendben van.

orbán elsőrangú intrikus, de nem valami jó stratéga és végképp nem államférfi. más szavakkal: tehetségtelen, harmadosztályú focista

Hertelendi 2012.04.13. 16:28:20

@G Hardy: Te és orbántól nincs hányingered?
Nem láttál még korruptabb társaságot? Nézz rá az orbán kormányra és a haverokra. De csak titokban tedd, nehogy észrevegye a büdöslábu cigánygyerek

Gerardus A. Lodewijk 2012.04.13. 16:29:51

A szerző megállapításai nagyrészt helytállóak, logikusak és sajnos igazak.

Ez azonban nem változtat azon, hogy annak idején éppen ő és pártja tartották hatalmon azt az embert, akinek tulajdonképpen köszönhetjük a 2010-es választás eredményét. Ha legkésőbb 2007 januárjában rendkívüli országgyűlési választást tartottak volna, azt természetesen a ma kétharmados párt nyerte volna meg, de garantáltan kevesebb, mint 2/3-dal (vagyis pl. nem hozhattak volna saját ostoba szeszélyeik alapján új alkotmányt), ráadásul az akkori szabályok szerint legkésőbb 2010 májusáig tartott volna a mandátumuk. Vagyis a szerző elsősorban magát és pártját hibáztathatja az akkori rövidlátásukért.

Persze ma már értelmetlen azzal foglalkozni, mi lett volna, ha. Hasznosabb lenne azt eldönteni, mi legyan most, vagy a következő választáson (ha lesz még olyan esemény, amely nem csak névleg választás).

Wagem 2012.04.13. 16:33:35

@kamionsofőr: Meg is bukott,Valami egri.
Nem tudom a nevét,de az államnak több milliárdos károkat okozott.
Utána nézek,nagy botrány volt.

szürkegém 2012.04.13. 16:33:50

Hibát mindenki követ el! Ezt egyébként Fodor G. többször el is ismerte. Kritizálni azonban kell. Nem varrjunk mindent az Ő fejére. Talán Gábor tehet a legkevesebbet azért hogy szar az ország.

dr kíváncsivagyok 2012.04.13. 16:36:57

@wagem: "Tudod Gábor minek isszuk mi most a levét??Amit elbasztatok nyolc év alatt.Kábíthatod a hülyéket itt,de mi nem felejtünk.
Gyalázat az amit ezzel az országgal műveltetek a szemét bolsikkal együtt.Nem szégyelled magad?"

Ember,... ( ha némileg sántít is a jelző...) már nem sikk nyócévezni ! Inkább "kétévezzünk " kicsit,..avagy mit tettetek ezzel az országgal 2 év alatt ?! Fideszgyíkok...

Wagem 2012.04.13. 16:37:01

@fvipera: Szerinted..!!Azért még is bele tudott tojni ebbe a szar EU-s pocsolyába.

dr kíváncsivagyok 2012.04.13. 16:40:58

@Trompf: "- sose látott forint romlás
235-ről 275-ig az MSZP-SZDSZ alatt romlottz a forint. 275-290-ig a Fidesz alatt. százaléksoan az MSZP-SZDSZ kormány többet rontott.

Most "nyócéverrél " ...kretén 8 év alatt romlott18 % - ot aztán másfél év alatt ugyanannyit !

dr kíváncsivagyok 2012.04.13. 16:42:35

@dr kíváncsivagyok: Helyesbítek : 235 - 268 volt 2010 - ig ...másfél évi Fidesz kormány alatt volt 318 is ! Hazug Fideszgyíkok....

Wagem 2012.04.13. 16:43:32

@dr kíváncsivagyok: @wagem: Miért??Szerinted mi a baj azzal,hogy megadóztatja a multikat,bankokat,becserkészi a kamu rokkantakat,próbál rendet tenni??
De akkor ne említsünk nyóc évet.
Gondolj csak 2009-2010-re.
Katasztrófa.
Ezt próbálja helyre tenni.
Emléxel a "nagy"előd a libás mondatára..??
"Sokaknak nagyon fájni fog"
Jól mondta.csak azt nem tette hozzá,h majd a köv.kormánynak kell elvégezni a piszkos munkát.

town 2012.04.13. 16:44:50

@dr kíváncsivagyok:

"már nem sikk nyócévezni !"

Nem baj, mert ti azt a 8 évet is végig Orbánoztátok, a kormány is és a szimpatizánsai is. Pedig Orbán ellenzékben volt. :-)

Ti a kormánykritika műfaját is mindig akkor gyakoroljátok, ha Orbán van.

town 2012.04.13. 16:46:38

@Hertelendi:

A tolerancia papjának a blogjában is cigányoztok. Szép!

Hertelendi 2012.04.13. 16:53:42

@town: Ha egyszer cigány...
Ha zsidó lenne azt mondanám.
Én ismerek becsületes cigányt is, persze orbán messze nem az!

szürkegém 2012.04.13. 16:54:03

@Gerardus A. Lodewijk:
Nagyjából igazad van. De az egész garnitúrából Fodor Gábort terheli a legkevesebb felelősség. Ő sose volt egy szocipárti.

Netuddki. 2012.04.13. 17:06:13

Az antall meg a "tisztességes konzervatív kormányzás"?

Én úgy emlékszem antall "teccettek volna forradalmat csinálni" jóska alatt kezdték az ország szétlopását? Ettől még maga antall lehetett tisztességes de mint tudjuk mindig a fejétől bűzlik a hal...

Netuddki. 2012.04.13. 17:07:36

@kovi1970: És igen! A csurkáról persze megemlékeztek...

Napkutya 2012.04.13. 17:12:48

Hozomány vadász?

Nos, ez az a nász, ahol, ha nem sikerül az apóst, az anyóst, sőt, az egész családot elhantolni, (nem valószínű) -akkor, igen rövid idő alatt, a gatyáját sem tudhatja majd magának az új ember..

Utána?

A hatvanhatodik hitelező "nagybácsi" alfeléből is csapágylehúzóval kell majd kiszedni a nyelvét, hogy ne csukják az adósok börtönébe.

Persze, ez a mostani kormány embereit nem érinti majd.

Csak a maradék magyar lakosságot.
Őket viszont évtizedekig...

Patreides · patreides.blog.hu 2012.04.13. 17:15:41

Remélhetőleg azért nem Antall József kormányzása jelenti a tisztességes konzervatív kormányzást.
Amit a földkérdéssel műveltek, amit a médiában tettek, és az, ahogy - főleg a koalíciós partnere, az FKGP egyes úrhatnám kövületei révén - megpróbálták visszahozni Magyarországra a félfeudális "uram-bátyám kérlek alássan" stílust, az szerintem nyugatról nézve semmiképpen nem minősülne tisztességes konzervatív kormányzásnak.
Bár az kétségtelen, hogy OV mostani ámokfutásához képest maga volt a tisztesség és a racionalitás.

J.László 2012.04.13. 17:18:51

@town:
A libsiknek feláll a faszuk a zsidóktól, közben úgy cigányoznak, mint a jégeső. Ezt szeretem bennük. Ezt a szigorú következetességet.

layo 2012.04.13. 17:20:06

@Holger Hartland:

Figyelj, kisfasz ! Jobban tennéd, ha átértékelnéd a gondolataidat, de ez nem fog menni... Vigyázz,ebből még jobbik lesz a végén. Ha nem vetted volna észre, a fideszed csúnyán átbaszta a választóit " azemútnyócév" alatt. Te mégis hol a fszban élsz? A szemednek hiszel vagy a Zorbánviktornak ? Idióta

J.László 2012.04.13. 17:21:23

@J.László:
"uram-bátyám kérlek alássan"
A csá-csumi Hiller haver mennyivel jobb?

nu pagagyí 2012.04.13. 17:22:05

@G Hardy: 5 milliárd euro helyesen, a forint stimmel.

J.László 2012.04.13. 17:23:07

@Patreides:
"uram-bátyám kérlek alássan"
A csá-csumi Hiller haver mennyivel jobb?

J.László 2012.04.13. 17:24:18

@layo:
Ez a lenyűgöző szürkeállományos érvelés. Ez előtt fejet kell hajtani.

nu pagagyí 2012.04.13. 17:25:25

@Kara kán: A korruptak nem cserélődtek le, ugyanazokat a pofákat láthatod a mézesbödönnél, csak most már törvény is védi őket.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.04.13. 17:26:11

@layo: Jé, egy troll. Most megtudjuk, Fodor Gábor vajon moderálja-e a blogját.

nu pagagyí 2012.04.13. 17:31:49

@wagem: A szemednek higgy, ne a szivednek. Nézz szét ezen a romhalmazon és próbáld elkapni Gyuri tekintetét, nem lesz könnyű!

kvadrillio 2012.04.13. 17:32:14

Orbán Viktor intézkedéseivel, ötleteivel A FALTÖRŐ KOS, A MAGYAR NÉP TŰRÉSHATÁRÁN, azt feszegeti rebellisként, és közben laposakat tekint körbe-körbe, hogy elég szorosan veszi-e őt körbe a Terrorelhárító Központ.

..saz Unió országvezetői próbálják utánozni.....

fordp01 2012.04.13. 17:36:04

Trompf:
"- üzemanyagárak történelmi csúcson
Az MSZP-SZDSZ kormány latt a környező országok tekintetében nálunk volt a legdrágább az üzemanyag. Ma ez nincs így. Ez a piaci ár."

esetleg azt is vedd figyelembe, ha már a környező országok vidám tekintetét hozod fel, hogy náluk mekkora fizetések társulnak ehhez a "piaci ár"-hoz... ha ilyen jól értesz a statisztikához, azt a fogalmat is ismerned kell(ene), hogy "vásárlóerő".

rockjano 2012.04.13. 17:36:36

Kedves Gábor

Nagyon köszönjük a remek posztot nagyon egyetértek.

A legnagyobb tragédia egyébként a gazdaság állapota amely soha-soha nem látott mélységekbe csúszott az elmúlt két évben.

Én egy olyan kisvállalkozás vagyok amely sok magyar kis és közepes vállalkozásnak dolgozik és elképesztő milyen állapotok uralkodnak a gazdaságban, sorra mennek tönkre a cégek, munka konjuktúra sehol, a töredékét keresi az ember akár csak a 2-3 évvel ezelöttinek is pedig már akkor is nagyon rossz volt a helyzet.

Teljes gazdasági csőd felé robog az ország és a sok süket nem látja amíg a falnak nem csapódunk.

nu pagagyí 2012.04.13. 17:38:07

@Patreides: Antallt megvédeném utólag, mert akkor nem szerettem a fellengzős dumáját. Ő is koalícióban kormányzott, nem tudott mindent úgy csinálni, amit az elvei diktáltak. Szerintem becsületes politikus volt, amikor kellett szólt, például Csurka szárnypróbálgatásánál. Az ellenzék véleményét is figyelembe vette, nem telepedett rá mindenre. A betegsége akadályozta a munkájában, így a ciklus végefelé Boross primitívsége kezdett dominálni.

nu pagagyí 2012.04.13. 17:41:19

@J.László: A különbség az, hogy jogod van valamihez (csá-csumi), vagy ismerős kell ahhoz, hogy elérj valamit (uram-bátyám).

Wagem 2012.04.13. 17:44:18

@nu pagagyí: Ezt tudom...de a jószándékot ne vitassuk el.
Hibázik rengeteget,de az örökölt romhalmazon nehéz javítani.

layo 2012.04.13. 17:46:18

@Holger Hartland: @J.László: Áh, dehogyis, nem kell fejet hajtani, ez különben sem a te stílusod. Érvelni?? Már vagy 4 éve nem teszek ilyet még a hozzám közelebb álló, hozzád hasonlókkal sem. Nincs értelme, ha érted, mire gondolok...

J.László 2012.04.13. 17:49:03

@nu pagagyí:
Odamész egy MSZP-s hűbérúrhoz, hogy csá-csumi? Azt megnézném magamnak.

J.László 2012.04.13. 17:51:38

@layo:
Újabb kiválasztottal állunk szemben. Képzelem, milyenek a nem kiválasztottak.

Wagem 2012.04.13. 17:54:36

@nu pagagyí: Meg a libsi csürhe aknamunkája,kiknek "jeles"képviselője itt bloggerkedik.
Csak azért mert valamilyen szinten próbálta érvényesíteni a Nemzeti érdekeket.
Ez nem tetszett pl. F.G-nek,és bűntársainak.
Hallott már valaki magyar liberális politikustól olyan szót,hogy Hazám??
A szocikról nem is beszélek..

Napkutya 2012.04.13. 17:55:09

Valójában, számomra érthetetlen, mi tartja még a hitet (igen a hitet, mert ésszel, ez nem indokolható) a FIDESZ szavazóiban.

Jó esetben, 3-400 ezer ember kivételével, MINDENKI fizet, mint a köles.

A "kedvezményezettek" is, csak maximum kevésbé érzik meg, mint azok akiknek a fizetés 10-18% százalékával több megy most a lecsóba.

450-es benzin, hatvanas tojás? Ezek, azért hamar odaérnek a konyha közelébe.

A 300 forintos vizit díjnál, kitört a népharag. Most, a 430-as utalási díjaknál mindenki sunnyog, pedig GYAKRABBAN utal, vagy fizet csekken, mint ahogy orvoshoz jár.

Nem hinném, hogy a FIDESZ szavazói nem vennék észre, mennyire átk.rták őket a palánkon.

Kedves Gábor

Ha erre van valami jó magyarázatod, nos, szívesen meghallgatnánk egy páran....

Wagem 2012.04.13. 18:11:41

@Napkutya: Ha visszagondolsz a ott nem a 300-as napidíj volt a lényeg,hanem az egészségügy magánkézbe adása.
Ami azt jelentette volna,hogy az alapellátásban részesülsz,a többiért meg keményen fizetned kellett volna.Vagy a biztosítód.
Nyilván a Kókadt ,és hasonszőrű társai lettek volna az új tulajok.
Ezt akarták tenni a közösségi közlekedéssel is.

netnepper 2012.04.13. 18:12:19

@J.László: Hát igen...
Te valószínűleg az a típus vagy, aki szerint a világ dolgai csak úgy önmaguktól működnek, egy-egy ország kizsebelése pedig csak egy teljesen spontán folyamat része.
Na, ...hát ez utóbbi a legvalószínűtlenebb verzió.
Hozom akkor a rossz hírt, bizony mindig pontosan megtervezett és végrehajtott műveletekről van szó.
Az általad szerencsétlennek titulált Fodor pedig - most szólok, mert szerintem eddig nem vetted észre - a hazai politikai garnitúra része, ráadásul pontosan annak a garnitúrának a prominense, amelyről ma talán már a csecsemők is tudják, hogy milyen szerepet vállalt az országunk gazdasági kizsigerelésében. Te persze nyugodtan hidd azt, hogy egyszerűen csak nem volt szerencsénk.

El Visco Stello (törölt) 2012.04.13. 18:22:35

A Nép magától nem megy el népszavazni. Ahhoz kell egy pali, aki azt mondja, hogy menj és ikszeld be ezt és ezt. Továbbá szükséges, hogy az a bizonyos pali elég szuggesztív legyen. Nem kell hitelesnek lennie, csak annak kell látszania.

szürkegém 2012.04.13. 18:29:04

Azért nem veszik észre, mert nagyon jó a propagandájuk. Amiről nem akarnak beszélni azt agyon hallgatják! 2 hete egy kurva szó sem esik a rögzített árfolyamú törlesztésről. Vagy ez nem tűnt fel senkinek?

Blogger Géza 2012.04.13. 18:48:43

"Bár lassan nincs ember hazánkban, aki ne ismerné a hitelfeltételeket, "

Ezzel szemben:

"Az Európai Bizottság szerdán úgy pontosította az IMF-hitelkeretről szóló hivatalos tárgyalások előfeltételeit, hogy lényegében nem pontosította azokat. Egyes elemzők a legutóbbi brüsszeli fejleményeket úgy értékelték, hogy a Bizottság is készen áll az időhúzásra.

...

Azt eddig is tudtuk, hogy az Európai Bizottság feltételekhez köti az IMF-hitelről szóló hivatalos tárgyalások megkezdését (ezek az előfeltételek és ezek rendezését az IMF is megvárja), azonban az elmúlt időszakban, de főként a legutóbbi kijelentések alapján nem világos, hogy mit is vár el konkrétan az EU/IMF-páros. "

www.portfolio.hu/gazdasag/imf-ugy_brusszel_huzza_az_idot.165608.html

Általános hablaty folyik, és FG olyan buta, hogy ezt nem látja át... Piti zsarolóként húzzák az időt, és igyekeznek minél több kárt okozni ezzel Magyarországnak.

finalNmbr 2012.04.13. 18:55:38

Kedves Gábor. Ti mi a faszér nem ültök már börtönben?

Guillaume sous guillotine 2012.04.13. 19:01:06

Neked Gábor akkor lenne jogod kritizálni ha jobban csináltátok volna. DE NEM CSINÁLTÁTOK JOBBAN SŐT 8 ÉV ALATT MINDEN MOZDÍTHATÓT ELADTATOK. MILLIÁRDOK TŰNTEK EL.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2012.04.13. 19:14:21

az ország eladósításának levét már isszuk egy ideje, és még inni fogjuk

hajrámatyar...

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2012.04.13. 19:15:35

amúgy az imf hitel mire lett elköltve? nem akar erről írni valamelyik blogger vagy újságíró?
tudom hogy tabu téma...

CSENDES 2012.04.13. 19:22:59

Megkérdezte már bárki, hogy mit keres Oszkó a Wizzairben?

CSENDES 2012.04.13. 19:30:52

Avagy kitört a hétvége, s a bértollnokoknak (trolloknak) is jár a szabadidő?

no atom 2012.04.13. 19:36:30

@Lizarazu: ne vedd már el a jogot a véleménynyilvánítástól.
Fodor maradt az egyik leghitelesebb figura, kétszer is visszaadta a mandátumát. mondj még ilyet.
"milliárdok tűntek el" azért nem ártana megkérdezned a Simicskát meg a Nyergest, h vajon mennyi landolt a zsebükben?

kela-bá 2012.04.13. 19:40:49

@Kara kán:
Jól mondja ! De nyugi hazánknál nagyobb gondban van az EU, előbb-utóbb összeomlik, irja Soros György egy másik honlapon. Meg más hozzáértők (?) is ezt mondják. www.vntv.hu Aztán egy BENJAMIN FULFORD nevű bloggoló is érdekes dolgokat ir az illuminátusokró, meg a cabalról. ( Mik ezek , én nem tudom)
Az ÉBRESZTŐFILM is érdekes. Szerintem nem a mi vezetőink "ludasak" a világ válságban, de értünk azaz az egész országért többet tehettek volna és tehetnének, bármelyik oldalon "ténykednek" !
További szép napot !

MarbleC 2012.04.13. 19:42:09

Orbán Viktor*=bukott miniszterelnök=Gyurcsány Ferenc

Egy kutya számomra mind a kettő. A kommenteken sírni tudnék.

Foglalkozzatok inkább közvetlen környezetetek boldogulásával ne ezekkel a népnyúzókkal. Talán akkor túlélitek a mostani ámokfutást is.

* gyengébbek kedvéért 2002

CSENDES 2012.04.13. 19:44:54

És valaki azt is megemlítené, hogy OV a kormánya átalakítási gondjait miért egy megyei hírlappal osztja meg, holott reggel igét hirdetett a királyi rádióban?

Dr.Bio74 2012.04.13. 19:52:29

Fityiszre szavaztam. Még mindig nem bánom. Azt akartam, hogy hatalomra kerüljenek, hogy ne aljas módon a háttérből rendezgessék a szálakat, hanem kénytelenek legyenek színt vallani, hogy kiderüljön végre minden megmozdulásukat a hatalom iránti sóvárgás motiválta, és egy cseppet sem érdekli őket az ország népének véleménye, akarata. Azt szerettem volna, ha felejteni képtelen agresszivitásukkal legyilkolnak néhány hozzájuk teljesen hasonló ellenpártit, akiknek pofátlansága már szintén az eget mardosta.
Mind a kettő megtörtént. A baj az, hogy az ország jelentős része keresi a 2014 -es váltóerőt, csak nem találja. Pedig nagyon kellene, hogy időben kerüljön valaki, vagy valakik, minden pololdalról.

orbán FUCKtor 2012.04.13. 20:00:34

@wagem: budai gyuszi mit keres a fideszben?

rohadjmegARCgeci 2012.04.13. 20:10:23

@Dr.Bio74: Majd összeházasítjuk az lmp-t meg a szocikat.vagy a papokat valamelyikkel,mit bánom én,csak ezek húzzanak már el a tetves picsába!

szerintem Fodor Gabi sem hisz már semmiben,simán csak várja hogy ketyegjen az idő.

Arra lennék kíváncsi,hogy ő mint politikus,vajon mennyire látja a véres valóságot,vajon mennyire van képben a nép valós helyzetével?
Na én erre lennék kíváncsi.

Csetepaté márki 2012.04.13. 20:11:52

"Orbán Viktor reményteli hozományvadászként bánik Európával: nem érdekli az öreg hölgy szépsége, sem értékei, egyedül a pénzére vágyik, és háta mögött vidáman ócsárolja is."

Azért lenne ehhez néhány megjegyzésem. Először is az uniós tendencia az, hogy egyre több és egyre fontosabb kérdésben döntenek olyan emberek és bizottságok, akiket senki nem választott meg és szó szerint semmiféle felelősségük nincs. Ez lenne a nagy demokrácia? A parlamenti választás tétje, hogy ki mondja mint miniszterelnök a beszédet a nemzeti ünnepen.Hatáskör semmi, döntés helyett majd bejelent. Majd dönt az EU.
Volt valamiféle következménye, hogy eurozónás tagok úsznak az adósságban, csődbe mennek? Elnöki, pénzügyi biztosi, pénzügyi bizottsági szinten?
Az égvilágon semmi, mindenki a helyén.

Jól látszott a "demokratikus" döntési mechanizmus tavaly év végén az eurókrízisnél: Merkel meg Sárközy bemegy egy szobába, az asztal túloldalán ülnek a "befektetők". Ők döntenek 90%-ban, Merkelék 10%-ban, a többi ország 0%. Aztán kijönnek egy papírral, hogy "Itt tessék aláírni". A görögök adósságát rálőcsölik Európára, a "befektetők" meg talicskázzák ki a pénzt a másik ajtón.. Ez a nagy EU demokriácia? Röhögnöm kell.

Szóval a modat helyesen:
"A "befektetők"(EU segédlettel) reményteli hozományvadászként bánnak Magyarországgal: nem érdekli a szépsége, sem értékei, egyedül a pénzére vágyik, és nem a háta mögött vidáman ócsárolja is."

rohadjmegARCgeci 2012.04.13. 20:15:18

@Dr.Bio74: Én nem szavaztam rájuk,pont amiatt ami végül bekövetkezett.Amikor láttam hogy az agresszív jobbik meg a szintén agresszív szocik is elég nagy számban bekerültek,na akkor viszont úgy voltam vele,hogy a fityisznek talán még sem lesz ilyen agresszív ellenzékkel olyan könnyű dolga.Azt hittem.De sem a jobbik sem a szocik nem ugranak ki,nem ugatnak eléggé nem tiltakoznak eléggé,nincs olyan látványos kirohanásuk mint az lmp-seknek pl az ülő néma ülősztrájk meg hasonlók.
Szóval csalódtam a két fiatal agresszorban,azt hittem Vityának sokkal nehezebb lesz két ilyen vérebbel az oldalán és nekem meg szórakoztatóak lesznek a hírek ha azt olvasom,hogy Meseházi Vitya fejéhez vágott egy narancsot vagy hasonlók.

orbán FUCKtor 2012.04.13. 20:21:15

@Dr. Furia: megélhetési politikus mind, jobbra és balra is!

Dr.Bio74 2012.04.13. 20:25:37

@Dr. Furia:
Elkerülhetetlen volt a történet.
Fityesz oldalon az összes agresszív kismalac, kinek nem fáj a jobbikot támogatni csak menjen rá az ellenre. Nem számít, hogy mindent amit hazaárulásnak felróttak, most hazamentésként eladnak.
Mindegy. Elkerülhetetlen volt és most itt van. Ezt én így fogadom el. Kilötykölik a szart ami most már szent fejükre is visszahull, és nemsokára már nem segít az "emút nyócévezés", mert azok az egyszerű lelkek akiket megtudtak vezetni most rágják a kerítést és nem értik miért megy szálka a nyelvükbe. Várják a hasvakarós mindenünk meglesz mert nem népnyúz a kormány érát, és kapnak adót, adót és adót a nyakukba.
Nemsokára kevés lesz a droid sereg, akiket tán még meg is értenék. Nemsokára váltunk, vagy tanulunk tovább.

kela-bá 2012.04.13. 20:50:26

@bruhahahahihihi:
" Ébresztő emberek ! " Igaza lehet.
Ime : "Ébresztőfilm " ezt nézze meg
További szép estét !

Patreides · patreides.blog.hu 2012.04.13. 21:06:02

@J.László: Mégis mi köze van "Hiller havernak" Antall József konzervatív kormányzásához?

Patreides · patreides.blog.hu 2012.04.13. 21:06:55

@nu pagagyí: Antallt megvédheted, de itt a kormányzásáról volt szó.

Vombatus Ursinus 2012.04.13. 21:33:58

@CSENDES: "És valaki azt is megemlítené, hogy OV a kormánya átalakítási gondjait miért egy megyei hírlappal osztja meg, holott reggel igét hirdetett a királyi rádióban?"

Nem merte tőle megkérdezni a szpíker.

NA YA! 2012.04.13. 21:49:59

Ovi ellen csak egy ellenszer van, az saját maga, illetve az életművének a ki(be)teljesülése, mégpedig az, hogy lenullázza kicsiny országunkat. Akkor majd nagyot csalódik bennünk és csak tovább áll! Szal katarzis nélkül nem fogjuk megúszni, hát ja! :x(

Wagem 2012.04.13. 22:01:51

@orbán FUCKtor: Hát ezt sztem tőle kellene megkérdezni.
De nem értem a kérdést..bocs..:-)

Wagem 2012.04.13. 22:04:27

@Dr.Bio74: Tanuljatok tovább.
Ez a helyes út..

sanyix 2012.04.13. 22:34:16

@Dr. Furia: ő mint politikus, és gazdag ember (mert összelopta az előző években, na meg a képviselői fizetés is elég a gazdagsághoz), pont leszarja a népet.

hírfaló · http://www.hirfalo.hu 2012.04.13. 23:00:51

Ha ezt Fodor Gábor mondja, akkor biztosan úgy is van. Szánalmas :(

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.04.13. 23:02:18

@netnepper:

Na, végre valaki, aki nem csak nézi, de látja is, mi folyik itt. Végre valaki, aki nem dől be az "oszd meg és uralkodj" sunyi kis álarcának. Végre valaki, aki észreveszi, hogy a sztori nem jobb- és baloldalról, hanem a karvalytőke kiszolgálásáról szól: cserébe némi hatalomért, morzsacsipegetésrt.
Csak egy a baj: mindez, még a morzsák is, a mi, és gyerekeink élete - lenne.

Mert a kérdés ez:
hol a pénz, fiúk? Hova tűnik Európa egyik legmagasabb ÁFA és egyéb más sarca? Hol van a fejlődés, az előremutató út, az egészséges társadalom, a tudás, a munka becsülete és megfizetése? Hol van az az ország, amire '89 óta 10 millió ember vágyik.
Sehol.

Helyette posvány van és leépülés, piszkos városok, leharcolt, reményvesztett emberek, jövőtlen fiatalok vannak csak.
Szép, mondhatom...

Ez a sztori messze nem Orbánról, a pökhendi Lázárról, Gyurcsányról, Skicc Paliról, Antallról, vagy a jovális úriember Medgyessyről szól.

*****

Egyébként pedig, Kedves Fodor Gábor:

Maga egy irtó szimpi fickó - mindig is kedveltem. Írása nagyon jó: logikusan felépített, stílusos, velős, de nem bántó. Kerek egész, egy értelmes ember józan helyzetelemzése.

De.

Most vagy nem tudja pontosan, mi is folyik a háttérben és nem akar sötétben tapogatózni, vagy pedig nem akarja tudni, nem szeretné a valót olvasóközönsége elé tárni.

Ön bemutatja a lakkot - jól. De mi lesz a mögötte lévő festékkel?

Mondjuk, bizonyos fokig meg is értem.

Iszonyú döbbent arcokkal lenne tele az ország, ha végre megtudnák a zemberek, hogy mi is folyik fejük fölött, hogy mi is az a mozgatórugó, ami odáig vezetett, hogy egy felmérés szerint mára minden hatodik munkaképes ember legszívesebben itt hagyná ezt a csóringer kis országot egy jobb élet reményében.

Ez végtelenül szomorú és mindennél többet mond arról, hol is tartunk 22 éves kis demokráciánkkal.
Sehol.

Wagem 2012.04.13. 23:11:10

F.G.Aki a pártotokban értékelhető,vállalható politikus volt az Tőlgyessy Péter .
Gyorsan ki is nyírtátok tetű Iván tevékeny közreműködésével.
Reméljük soha a büdös életben ebben az országban nem lesztek tényezők.
De azért nyomd az okosságot itt az Indexen,ez a te pályád.Teheted,a média törvény megengedi.

2012.04.14. 00:49:18

"de ennek levét mi mindannyian fogjuk meginni."

Gábor gábor, mindazonáltal, hogy orbán viktorról kevés jó mondható el, úgy beszélsz, mintha ti jobban csináltátok volna. Amit ma iszunk, azt sokkal inkább nektek köszönhetjük, persze tudom, az idő sok mindent megszépít. De azért nem mindenki hülye ebben az országban. Bár majdnem.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.04.14. 01:27:05

@wagem: A masiknak azert meg kene adni a tiszteletet. Ennyire becsulod a honfitarsadat, hogy csurhezed? Csak azert mert nem ert veled egyet? Istenem, de jo hogy eljottem.
Pokol, konder, lucifer, meg a magyarok....

Wagem 2012.04.14. 04:03:03

@tildy:): Aha..most néger fasszal vigasztalod magad?Vagy Dubaizol?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.04.14. 05:07:08

@wagem: Tudod leteznek olyan nok, akik nem a testukbol, hanem az eszukbol elnek meg :P

De segitek, eleg konnyen megtudhatod, mivel foglalkozom:P

kirsten 2012.04.14. 06:46:06

@Kara kán: Tudod téged már a Varánusz blognál is olvastalak pászor. Egy kissé el vagy tájolódva a lopással, csalással kapcsolatban. Ugyanis orbán és haverjai listáján annyi lopás és csalás szerepel amennyit a liberálisok 100 év alatt sem tudnának behozmi. Kezdd a simicska hosszú bájtok éjszakájával, a fidesz székház eladással, az orbán-pintérsanyabácsi titkos olajüuzleteivel aminek az összes terhelő bizonyítéka sanya bácsinűl van. Persze ezzel kordában tudja tartani orbánt, mert bármelyik kétes ügyben a lánya neve felmerül az ügy már el is halt. Ti állítólagos konzervatívok nagyon szemellenzősek vagytok. Nem látjátok, vagy nem is akarjátok látni hogy a magyar politikai életben hazugabb, arrogánsabb és gyávasága miatt szánalmasabb alak mint orbán nem volt.
Remélem a haza érdekében minél hamarabb el fog tűnni, mert rendkívül kártékony.

kirsten 2012.04.14. 06:49:33

@Jankove: Hát te azok közé tartozol, ha nem látod hogy ezalatt a két év alatt mennyi kárt okozott az embereknek ez a dilettáns, akarnok orbán és csapata.

igényes 2012.04.14. 07:00:58

Kedves Fodor Gábor!

Neked is van egy felelősséged, mindenképpen vissza kell, hogy térj a politikába. Az első lépéseket megtetted, és hidd el sokan bíznak is benned!

Tessék elkezdeni erőteljesebb érvelésekkel harcolni.

Nagyon nagy a gond, tehát szükség van rád.
Találkoztunk néhány éve Kecskeméten a reptéren, és néhány hónapja az állatkereskedésnél.

igényes 2012.04.14. 07:29:13

@kirsten:

Nagyon sok dolog bosszant engem is, főleg a sok-sok hazugság. Itt van az Orbán Viktor és itt vannak a társai felelős beosztásokban gerinc nélkül.

Nem nagy dolog a Fidesz körökben a hazugság, csalás pártolása.

Orbán Viktor, azt mondja életrajzaiban, hogy kerek egy tanulmányi év erejéig Oxfordban tanult.

Az Internet világában nem szabadna hazudni ilyen nagyot, hiszen a keresőprogram kimutatja, hogy ez egy óriási hazugság.

Orbán nyert egy protekciós ösztöndíjat és pénzt vett fel, de még csak nem is halgatta az előadásokat, hiszen Magyarországon tartózkodott.

A médiumok nem veszik a fáradtságot, hogy rákérdezzenek, valós-e Orbán önéletrajza, van esetleg papírja az Oxfordi napjairól?

buddha 2012.04.14. 07:31:58

szerintem vezessünk áramot Orbán mellbimbajába ,és közben fogja meg a kezét Lézerjani

bebe tv 2012.04.14. 07:38:22

@J.László: Ez nem összeesküvés elmélet, ez maga a színtiszta összeesküvés valóság. Ha nyomon akarnád követni, hogy mely körök a finanszírozói, akkor magadtól is rá jöhetnél, ha akarnál.
Rába államosítása, majd a későbbi borítékolt átjátszása az Ikarus-nak, Közgép 32 milliárd kölcsönnel történő kistafírozása, Erzsébet-kártya CBA részére történő kitalálása és még sorolhatnám.
Matolcsy újabb világmegmentő álma az öt kulcsos ÁFA-ról. Mi ez ha nem a kisemberek nehezen megkeresett jövedelmének tudatos elszedése.
Majd idővel ha te is elég tapasztalatot szerzel, majd nálad is leesik a tantusz.

igényes 2012.04.14. 07:46:25

@buddha:

Komolyabban lenne szükséges felfogni az Orbán jelenséget!

Orbán egy oligarchiák (nem egy) által irányított nemzeti tragédia, egy giroszkóp sajnos!

Tanulmányoztam labdarúgó tehetségét, melyben mélyen csalódtam, semmi önzetlenség, semmi csapatmunka, de a foci szeretete benne van.

Orbánt a haszonélvezők tanulmányozták, egy a kulcs hozzá: Viktor te vagy a legjobb! Ezt az embert, ha elismerik kenyérre lehet kenni és adakozik bőven az adófizetők pénzéből.

Ébresztő magyar, elég volt, ne tűrd a diktatúrát! 2012.04.14. 08:35:27

Ezt adta a bóvlista fideszes kormány a magyar népnek:
- szégyen a bóvliba sorolás miatt
- csaló, hazug fideszes köztársasági elnök
- sose látott forint romlás
- üzemanyagárak történelmi csúcson
- szomszédaink és a világ utál bennünket
- látványosan fogy a magyar
- rengeteg a bedőlt cég
- pesszimizmus, elégedetlenség, tüntetések
- "sikeres" országmegosztás,
- magánnyugdíjak lenyúlása
- óriási munkanélküliség,
- hitelből vett MOL részvényeken több száz milliárdos bukás
- egészségügy, oktatás...padlóra küldése
- rokkantnyugdíjasok megalázása
- az eddig ellenzett tandíj bevezetése
- utcák, terek, reptér, Magyarország kamu átnevezése,
--stb...stb....stb!

Miért veszel állampapírt, államkötvény, ha a fidesz mindent megtehet mi a garancia a pénzedre, hogy azt nem veszik el?

Wagem 2012.04.14. 08:52:18

@K Áder János ősfideszes a "nemzeti egység" embere?: Gyakorlatilag amit itt felsoroltál,az az előző hibbant kormány műve,vagy következménye.
Malév??
Gondolj csak az off shore vezérre Oszkóra.
Nem cáfollak tovább értelmetlen.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.04.14. 09:02:02

@kirsten:
nem hiszek neked.
Ha pontos mérleget készítenénk a lopásokról, a maszop-szadesz párost be lehetne jegyezni a Guiness rekordok könyvébe. Kb. 200 milliárd dollárról van szó.
Hozzájuk képest a fityiszesek amatőr tyúktolvajok.

genyamagyar 2012.04.14. 09:22:00

@wagem: Tessék csak, cáfold tételesen! Ja hogy nem megy, kis hazudós...

genyamagyar 2012.04.14. 09:32:00

@Kara kán: "Kb. 200 milliárd dollárról van szó."

Ha ha ha! Az általad leírt összeg 40 ezer milliárd Ft.

leírom: 40 000 000 000 000 Ft.

Magyarország két évi GDP-je!

Ebből elítélték Zuschlag Jánost a 70 milliójával.

Hol a többi zsé? .

Havi mennyiért vagy ostoba?

genyamagyar 2012.04.14. 09:36:19

@igényes: Nézd, Fodor ott hibázott, hogy elkezdett távolodni az MSZP-től. Elhitte - megjegyzem naívan - hogy az SZDSZ-nek önállóan van tábora. Nincs. Az SZDSZ-re a liberális balosok szavaztak. Amikor az SZDSZ eltávolodott a baloldaltól, elvesztette a táborát. Fodornak akkor érdemes visszajönni, ha szövetségre lép a baloldallal és együtt takarítják el ezt a mocskot, amit Orbán csinál(t).

orbán FUCKtor 2012.04.14. 11:14:49

@wagem: úgy látom, kened-vágod a dolgokat, azért kérdeztem!

Wagem 2012.04.14. 12:18:05

@tildy:): Szerintem atomtudós vagy.Másra nem is merek gondolni..:-)
Vagy szőke..

Wagem 2012.04.14. 12:22:56

@genyamagyar: A mocsok a lábad között van .
Genya vagy,de nem magyar.

Wagem 2012.04.14. 12:27:42

@genyamagyar: Nem baszom el az értékes hétvégémet azzal,h cáfoljak neked valamit.
Már csak azért sem,mert sötét vagy.
Úgy sem értenél semmit.
Inkább készülj a ratyi bulira ,ott a helyed. :-)
Ez a csúnya kormány még ezt is engedélyezi nektek.
SZÉGYEN...!!

tisztakéz · http://netes.8x.hu/ 2012.04.14. 12:43:39

Úgy vélem igen eldurvult a hangnem, sajnos ez jellemző a mai Magyar politikai közéletre. Pedig sajnos ez csak a szélsőségeket erősíti!!!

2012.04.14. 19:30:29

Kedves Gábor,
" ... Írása nagyon jó: logikusan felépített, stílusos, velős, de nem bántó. Kerek egész, egy értelmes ember józan helyzetelemzése. ... "
Ezt a véleményt fentebbről kölcsönzöm, mert akár én is írhattam volna. (kösz @Elhárított királycsel /ex-Zébácsi/)
Hellyel-közzel a blogbejegyzés tartalmával is egyet tudok érteni, vagy legalább is el tudom fogadni. Azzal is tisztában vagyok, hogy mondandójának nem a legfontosabb, leghangsúlyosabb része az, ami miatt "tollat ragadtam" ... de elég régen zavar az ügy: a magyar meleg közösség éves felvonulása.
Nekem nem tetszik. Tudomásul veszem a másságot, igyekszem nem piszkálni, nem bántani, nem élcelődni rajta. De azt gondolom, hogy a nemi identitás kérdése elsősorban magánügy. Nem szerencsés nagy lármával az utcára vinni, még akkor sem, ha a cél úgymond "nemes". Ezek a harsány színekkel és hangokkal tarkított rendezvények inkább ellenszenvet, mint toleranciát válthatnak/váltanak ki. Lássuk be: tapasztaltunk már ízléstelen jeleneteket (demonstrálók és ún. ellendemonstrálók részéről egyaránt), ami jó kis cirkusz ... de minek? A homoszexualitás (függetlenül bármiféle morális értékítélettől), pusztán a természet ill. biológia törvényei szerint, végül is egyfajta "rendellenesség". Nem azt mondom, hogy takargatni kell, de karnevált sem kellene rendezni "neki".
Elnézést, hogy eltértem az eredeti témától!
További minden jót kívánok!

sztd 2012.04.15. 23:21:56

Bocs a késői válaszokért.

@Vombatus Ursinus:
Nos, arra kapott megbízást (helyesen vagy helytelenül), hogy az országgal kísérletezzen. Nem örülnék az államcsődnek, de a lassú de biztos lecsúszás biztosan oda vezet, szóval az irányon változtatni kell(ett).

@nu pagagyí:
Az önkormányzatok 2002-től kezdtek el adósodni, a folyamat oka pedig az volt, hogy az állam egyre több feladatot tolt át, a hozzájuk kapcsolódó forrásokat viszont csak részben utalta. A különbözet egy ideig (néhány helyen tovább) kigazdálkodható volt, de egy idő után eladósodáshoz vezetett.
Az államnak nem csak a kimutatott adóssága volt, hanem a kifizetetlen számlák is (pl. a kórházaknak már több hónapos lemaradásuk volt). Ezen kívül több kifizetés csak júniusig vagy szeptemberig volt benne a decemberig tartó költségvetésben.
Nem gondolom, hogy a Fidesznek nem voltak felelőtlen húzásai (az is közéjük tartozik, hogy idáig mérgesedett a viszony, az EU-val ahelyett, hogy már egy éve megállapodtak volna), de a próbálkoznia akkor is kell, ha más perspektívában akar gondolkozni, mint a lassú de biztos lecsúszás.

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.04.15. 23:44:19

@wagem: @Kara kán:

Pardon, hogy belevakkantok, de lenne itt két dolog.

Első.
Azt kellene végre belátni, hogy a lenini út járhatatlan - a zemberfia manapság ehhez kap bőven támogatást, nem értem, miért olyan nehéz ezt végre elfogadni (én ezt már 8 évesen abszolváltam, magamtól).

A felismerés maga nem gátolt meg abban, hogy kiváló kisdobos, meg úttörő legyek (tanulmányi-, sport- és közösségi sikerek), de volt annyi eszem, hogy a 80-as évek közepén nemet mondjak a helyi KISZ erők felkérésére, miszerint legyek a KISZ oszlopos tagja ("nagy jövő várna rád a szervezetben", "rád hallgatnának a többiek", "meg kell újítani az eszmét", etc.).
Aha, na persze.

Az elmúlt néhány év miniszterelnökeit ismerve lehet, hogy hibáztam, mikor nemet mondtam? A mi Ferink és Vityánk ugyanis KISZ funkcik voltak - és asszem Áder is, aki most KE lesz (ez meg kész vicc, de ez más ügy).

Ezzel meg is érkeztünk a második témához.

A Fidesz és az Mszp egy tőről fakad, egy csecs neveltjei. Különbség köztük? Leginkább a módszer, semmi több.
Valós, kivitelezhető programja egyiknek sincs, soha nem is volt: megélhetési alapon működnek, képviselőik zöme csak töltelék, döntéseik egyetlen mozgatórugója a kampányukat finanszírozó (érdek)csoportok kiszolgálása és a hatalom megtartása.
Az államadósság? A HUF/CHF árfolyam? A hazai reál-átlagbér, az ÁFA , SZJA szintje, a nyugdíj-zéria? Ugyan, ezek nem számítanak! Egyiknek sem!
Mindkét párt jelentős komcsi csökevény, nézeteim szerint nem sok keresnivalójuk lenne egy valódi demokráciában.

Mégis, százezrek szavaznak rájuk, isszák Gyurcsány és/vagy Orbán szavait. Döbbenet a öbön.

Na, amíg ezek a birka-szavazók köztünk vannak, addig nem lesz itt jó világ.

Ugye, ti nem tartoztok e halmazba?

Ennek az országnak égető szüksége lenne legalább egy-egy jó balos, konzervatív, liberális és kereszténydemokrata pártra.

Mert ezekből perpill erős hiány van.

Ne haragudjatok, de érzek némi retardáltságot azokban, akik a mai politikai tér bármelyik szereplőjének tapsolni tudnak.

Szégyen, hogy 22 év alatt idáig jutottunk - sokkal több volt (van) ebben az országban.
Tényleg kér érte. Kár értünk.

Durendal 2012.04.16. 22:31:38

offtopic
Politikai témájú kutatásomhoz kérem, hogy ha ráérsz, töltsd ki a tesztet az alábbi linken.

varjak-varosa.hu/support/kutatas.php

Terjedelme két oldalnyi kérdés, kb 2 percet vesz igénybe. A részvétel természetesen anonim.
vissza az oldal tetejére
süti beállítások módosítása