Németország szövetségi elnökét tegnap óta Joachim Gaucknak hívják. Gauck a kelet-német állampárti múlt megismerhetőségének elkötelezett harcosa, a Stasi-akták kutathatóvá tételének úttörője, akinek személyében nem csak a pártok tudtak megállapodni, hanem a társadalom nagy többsége is üdvözli megválasztását. Németország közel van Magyarországhoz – a térképeken. Mert mindeközben a magyar Országgyűlés elnöke arról beszél a máig megismerhetetlen állambiztonsági iratok kapcsán, hogy a kérdés gumicsont. Gumicsont-e, hogy velünk él a múlt? Gumicsont-e, hogy felnő egy új generáció, akik számára természetes, hogy a politikai elit megvezeti a társadalmat? Gumicsont-e, hogy a pártok álszentsége miatt a hazugság atmoszférája veszi körbe a politikát?
12 már 19
Titkok gondos őrzői – Orbán vagy Kádár?
Amikor az úgynevezett ügynökügyről szóló, lassan több mint két évtizedes vita újra és újra felmerül a közbeszédben, rendszerint eszembe jut egy kép. A rendszerváltás idején a Nemzetbiztonsági Bizottság tagjaként az elsők között juthattam információkhoz az előző rendszer által kezelt aktákról. Az akkori esküm nem évül el, ezért természetesen keveset írhatok arról, mit tapasztaltunk annak idején. De a látványt soha nem felejtem el: a levéltár, ahova egyszer elvittek minket, leginkább egy autószerelő műhelyre emlékeztetett, az elengedhetetlen meztelen nős poszterekkel a falon és az összes többi kellékkel, természetesen egy dohos pincehelyiségben. Ez mindenről árulkodott, csak megátalkodott professzionalizmusról nem.
Néhány évvel korábban a másik oldalt is volt szerencsém megtapasztalni. Egyetemistaként aktív résztvevője voltam a szamizdat folyóiratok terjesztésének. Az egész terjesztés nagyon professzionálisan volt megszervezve. A terjesztési láncnak mindenki csak egy-egy résztvevőjét ismerte, hogy lebukás esetén ne dőljön be az egész hálózat. Emlékszem, hogy ráztunk le civil ruhás követőket a metróban egy Vezér úti konspirált lakásba menet. Vagy mikor az egyik balaton felvidéki illegális nyomdából hoztam el az elkészült folyóiratokat: csak a címet tudtam, majd a nyomdában megadtak egy másik címet, ahova el kellett vinnem az újságokat. Sok-sok emberrel találkoztam egy-egy pillanatra, akik közül sokaknak ma sem tudom a nevét. Ez az illegális hálózat a hivatalos Hálózathoz képest sokkal professzionálisabbnak tűnt később számomra, amikor már némi rálátásunk lehetett a késő-kádári titkosszolgálat működésére.
Eltelt több mint két évtized és a vita azóta is folyik arról, hogy teljes körűen nyilvánosságra kell-e hozni a pártállam ügynökeinek névsorát. Én mindig a teljes nyilvánosság pártján voltam és elleneztem minden önkényes büntetést. Az indokok nagyon egyszerűek. Egyrészt az állampolgároknak joguk van tudni, hogy egy diktatórikus rendszer mindenféle törvényes felhatalmazás nélkül, hogyan gyűjtött információkat magánéletükről, munkájukról, hogyan használta fel ezeket úgy, hogy sokszor észre sem vették. Ez nem múlt, hanem a jelen, mert rengeteg máig ható következménnyel járt ez a kéretlen beavatkozás. És az sem múlt, hanem a jelen, hogy a politikai hogyan használja ki zsarolásra, sakkban tartásra azt, hogy a közvélemény nem lát tisztán az ügynökkérdésben.
Az ügynökkérdés történetét az elmúlt 22 évben végigkísérte a politikai manipuláció. A rendszerváltás után egyike lehettem azon keveseknek, akiknek volt szerencséjük látni az azóta elhíresült ügynöklistát, amit Németh Miklós adott át Antall Józsefnek. Minden ellenkező híresztelés ellenére ez a lista ugyanúgy a politikai manipuláció része volt, mint szinte minden azóta is ebben a kérdésben. A lista azon kívül, hogy manipulációs célokat szolgált, ráadásul összecsapott, slampos és rendezetlen munka volt. Valószínűleg nagy gyorsasággal, politikai megrendelésre készítették. Több név is nyilvánvalóan lejárató szándékkal került fel a listára. Ezt onnan is tudtam, mert közülük többeket személyesen is jól ismertem és láttam, hogy sem a születési idejük, sem az édesanyjuk neve nem stimmelt a listán. Elképzelni sem merem, hogy az elmúlt 20 évben hány ilyen lista keringhetett, milyen döntéseket befolyásolhatott és befolyásol mind a mai napig.
Az Országgyűlés honlapján hozzáférhető, hányféleképpen, hányszor és milyen intenzitással küzdöttek a liberálisok a parlamentben az ügynökakták nyilvánosságáért. Kitartóak voltunk, de soha nem jutottunk el addig, hogy az ügynökkérdés valódi koalíciós szakítópróba legyen. A mindenkori kormány és ellenzéke is mindig azt mérlegelte, hogy vajon nekem vagy neki okoz-e nagyobb kárt a nyilvánosság, miközben az országnak okozza mind a mai napig. De a Fidesz helyzete ennél egyszerűbb: nincs koalíciós partner, akivel egyeztetnie kellene, nincs szakértő, aki ne támogatná, nincs állampárti múlt, ami a lelkiismeretét terhelhetné. Ezért a Fidesz viselkedése egyetlen dologról árulkodik, arról, hogyan viszonyul a kormánypárt a Kádár-rendszerhez. Ha a Fidesz viszonya a jövőben is cinkos marad, önnön megalakulását és eredeti értelmét csúfolja meg. Ismerjük a mai Fideszt, tudjuk, hogy képesek cinikus és álszent módon politizálni, ha érdekük úgy kívánja, tudjuk, hogy pillanatnyi előnyökért saját identitásukba vágó kérdésekben is hajlandóak megforgatni azt a bizonyos köpönyeget. De mi itt az érdek, mi a pillanatnyi előny, amiért ellenzik a múlt feltárását?
Minél messzebb távolodunk az időben az inkriminált korszaktól, annál gyakrabban hangzik el az az érv, hogy minek bolygatni a múltat. Azt azonban világosan kell látni, hogy ez nem a múlt, hanem nagyon is a jelen. Ideje volt már, hogy két év után az LMP folytassa a liberálisok küzdelmét a nyilvánosság megteremtéséért, ami most éppen a Fideszen bukott meg. Lázár János megszólalását pedig a témában elképesztőnek és normális országban megengedhetetlennek tartom. A politikus családjának múltjára való mutogatás a politika legmocskosabb trükkje, ami senkihez sem méltó, legyen akár kormányon, akár ellenzékben, és amit minden demokratikus szereplőnek el kell utasítania. De ne legyenek illúzióink, a minősíthetetlen beszéd mögött egyértelmű politikai szándékok húzódnak: a Fidesz – szemben húsz évvel ezelőtti önmagával - sem érdekelt az elmúlt rendszerrel való szembenézésben: túl sok a személyi, és lássuk be: gyakran tartalmi átfedés ahhoz, hogy a teljesen nyilvánvalóan tisztességes utat válasszák. Technikai akadálya a nyilvánosságnak ma már nincsen, az úgynevezett mágnesszalagokon biztonságban vannak és alaposan feltárhatók a megfigyelők adatai. Megfelelő civil kontroll mellett nem lehetne többé manipulálni, nem lehetne a politikai játszmák részévé tenni az ügynökkérdést.
Hogy miért jut eszembe minderről az a húsz évvel ezelőtti pincehelyiség? Hosszú utat tett meg a politika két évtized alatt, mégis, szégyenszemre a demokratikus politikai elit egy része mintha jobb őrizője lenne az előző rendszer titkainak, mint a Kádár-rezsim maga volt. Egy erős, öntudatos és nyitott társadalomnak őszintén tisztában kell lennie a múlttal, különben csak a komplexusok és elhallgatások indulata irányítja tetteit. Hogy Orbán vagy Kádár-e a titkok jobb őrizője, annak eldöntése most a Fideszen múlik.
53 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://fodorgabor.blog.hu/api/trackback/id/tr454324927
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Letette a hivatali esküt Joachim Gauck 2012.03.23. 12:33:02
Hitet tett a demokrácia, a szabadság, a társadalmi igazságosság és az európai integráció mellett, és harcot hirdetett a szélsőségek ellen programadó beszédében Joachim Gauck, az új német államfő. Gauck szerint Németországban már elég sok demokrata él ahho…
Trackback: Orbán Viktor elégedett 2012.03.19. 14:04:28
Orbán Viktor a Videoton-Debrecen focimeccsen kísérte végig kedvenc csapata bukását. Az eredményről még nem sok fogalma lehetett, amikor a mém alapjául szolgáló fényképet készítette a HVG újságírója. A miniszterelnöknek már régen kijárt a saját mém, lássuk…
Trackback: Miért kell... 2012.03.19. 13:25:07
Már egy ideje hol több, hol kevesebb nyilvánossággal, de folyik a vita, még inkább a huzakodás, hogy akkor legyenek az ügynökakták nyilvánosak, vagy sem. Nagyon érdekes látni, hogy ebben a kérdésben hogyan zárnak össze pártérdekeken és irányultságon át...
Trackback: Diszlájkoltam Orbán Viktort 2012.03.19. 11:27:08
Két nagy tömeg uralta március 15-ét? A fenét kettő, hanem három, és a legnagyobb azoké, akik egyik oldalból sem kérnek. Ők a távolmaradásukkal demonstráltak.2011 februárjában még megpróbáltam párbeszédet kiépíteni a két oldal között, de mára már tele a...
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Tilikov (törölt) 2012.03.19. 09:05:45
Érdekes látni a fideszes politikusokat, amikor a saját baráti médiájukban kérdezik őket az ügynökügyről, és mindegyik nagy levegővel és sóhajjal kezdi el a mondókát, és mindegyik mást és mást hoz fel, de a lényeg mindnél egyezik: az hogy végül mindig nyitva marad a kérdés.
Semjén amúgy szeretné a nyilvánosságot, de szerinte ez csak az értelmiséget érinti és a nagy néptömegeket hidegen hagyja, Lázár szintén szeretné, de amúgy jelentéktelen, és nem éri el a társadalom ingerküszöbét.
Mások szerint veszélybe kerülne az ország, mások szerint pedig az ügynököcskék addig nem érdemelnek figyelmet, amíg az ún. nagykutyák nincsenek terítéken, megint mások pedig azt mondják, hogy a balliberálisok úgyis megsemmisítették a maguk aktáit, a többit meg akkor nehogy már.
Én meg csak egy kávét és egy krémest kérek, és lássuk mi dagad és sül ki a látványpékségben :)
Semjén amúgy szeretné a nyilvánosságot, de szerinte ez csak az értelmiséget érinti és a nagy néptömegeket hidegen hagyja, Lázár szintén szeretné, de amúgy jelentéktelen, és nem éri el a társadalom ingerküszöbét.
Mások szerint veszélybe kerülne az ország, mások szerint pedig az ügynököcskék addig nem érdemelnek figyelmet, amíg az ún. nagykutyák nincsenek terítéken, megint mások pedig azt mondják, hogy a balliberálisok úgyis megsemmisítették a maguk aktáit, a többit meg akkor nehogy már.
Én meg csak egy kávét és egy krémest kérek, és lássuk mi dagad és sül ki a látványpékségben :)
ró 2012.03.19. 10:38:44
Vérlázító nyilatkozat!!!
"Szerintem ez egy értelmiségi belügy, (...) az embereknek kisebb gondjuk is nagyobb annál, minthogy ezzel foglalkozzanak" - mondta Kövér László.
"Szerintem ez egy értelmiségi belügy, (...) az embereknek kisebb gondjuk is nagyobb annál, minthogy ezzel foglalkozzanak" - mondta Kövér László.
no atom 2012.03.19. 10:56:13
A fidesz programja a teljes nyilvánosságot hírdette, majd úgy 2000 körül ez radikálisan megváltozott! Fideszes pletykák szerint a köpönyegforgatás Kövér nemzetbiztonsági minisztersége idejére tehető.
Most pedig az antikommonista(?) fidesz álszent és cinikus magatartást tanúsít. Tavaly év végén hoznak egy törvényt a múlt feltárása érdekében, hogy a kommunista rendszer bűneit és az abban résztvevőket elítéljék. +ehhez szimbolikus ügyként nyomják a Biszku kampánytl, közben a MÚLT FELTÁRÁSA érdekében a közvélemény előtt is a legfontosabb dolgot, pedig elsunnyogják!!!! Emiatt kell szólni!!!hiteltelenség és cinizmus!!!
Most pedig az antikommonista(?) fidesz álszent és cinikus magatartást tanúsít. Tavaly év végén hoznak egy törvényt a múlt feltárása érdekében, hogy a kommunista rendszer bűneit és az abban résztvevőket elítéljék. +ehhez szimbolikus ügyként nyomják a Biszku kampánytl, közben a MÚLT FELTÁRÁSA érdekében a közvélemény előtt is a legfontosabb dolgot, pedig elsunnyogják!!!! Emiatt kell szólni!!!hiteltelenség és cinizmus!!!
Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2012.03.19. 11:25:19
Tudom, hogy a kuruc lapot nem illik ide idézni, de hát ezt nem is ők nyomozták ki, csak valakik úgy látták, hogy éppen az a postaláda a legmegfelelőbb. Lehet, hogy Schmitt elvtárs után OVi polgárhitelvtársnak is KONYEC, illetve, hogy is van vatikániul FINIS :-) kuruc.info/r/9/93098/
barli 2012.03.19. 11:39:56
Azért két dolgot hizzátennék:
1. A németeknél azért lehetett kirúgni/kirúgatni minden egyes titkosügynököt/kémet/besúgót, mert ott a céget átvette egy másik sokkal nagyobb cég saját emberekkel (Nyugatnémetország). Nálunk ha mindenkit kirúgtak volna az azért elég kockázatos lett volna. Ja, meg nálunk nem volt rendszerváltás. Ami kicsi meg volt, valszeg annak fejében volt, hogy nyugtuk lesz az elvtársaknak.
2. Fodor Gábornak meg volt egykét éve/lehetösége a nyilvánosságra hozatalhoz. Most már kicsit fura erröl beszélnie...
1. A németeknél azért lehetett kirúgni/kirúgatni minden egyes titkosügynököt/kémet/besúgót, mert ott a céget átvette egy másik sokkal nagyobb cég saját emberekkel (Nyugatnémetország). Nálunk ha mindenkit kirúgtak volna az azért elég kockázatos lett volna. Ja, meg nálunk nem volt rendszerváltás. Ami kicsi meg volt, valszeg annak fejében volt, hogy nyugtuk lesz az elvtársaknak.
2. Fodor Gábornak meg volt egykét éve/lehetösége a nyilvánosságra hozatalhoz. Most már kicsit fura erröl beszélnie...
Kutchek (törölt) 2012.03.19. 12:06:19
@ró: Nem pusztán az "értelmiség" belügye, hogy
-a privatizációnál kik, miért kerültek kedvezőbb helyzetbe
-az azóta letelt 22 évben kik milyen poltikai pozícióba kerültek
-egykori "kolegák" összekacsintva hogyan szereztek előnyt állami megrendeléseken
-hány "nem bennfentes" cég, cégvezető szerzett anyagi előnyt tisztességes versenytársak kárára
-kik korrumpáltak, fenyegettek meg kivülállókat
Számomra teljesen lényegtelen, hogy pl.: 1982-ben ki milyen jelentést írt a szomszédjáról, padtársáról. Schmitt Pali doktorijánál már kevés dolog lehet cikibb.
Az már érdekesebb, hogy az akkor kialakult kapcsolati háló, milyen károkat okozott az országnak.
-a privatizációnál kik, miért kerültek kedvezőbb helyzetbe
-az azóta letelt 22 évben kik milyen poltikai pozícióba kerültek
-egykori "kolegák" összekacsintva hogyan szereztek előnyt állami megrendeléseken
-hány "nem bennfentes" cég, cégvezető szerzett anyagi előnyt tisztességes versenytársak kárára
-kik korrumpáltak, fenyegettek meg kivülállókat
Számomra teljesen lényegtelen, hogy pl.: 1982-ben ki milyen jelentést írt a szomszédjáról, padtársáról. Schmitt Pali doktorijánál már kevés dolog lehet cikibb.
Az már érdekesebb, hogy az akkor kialakult kapcsolati háló, milyen károkat okozott az országnak.
Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2012.03.19. 12:10:33
@barli:
1. 22 évvel ezelőtti párthatalmi kommunista szolgálatban levő ügynökök olyan fontos munkát végeznek manapság a Hazának, hogy ne lehessen nyilvánosságra hozni az ügynökaktákat? Ez nálad komoly érv lenne?
2. Azt nem gondolja senki, hogy a szocik mellett ki lehetett volna kényszeríteni a feltárást.
+1 Főleg úgy, hogy a Kisgazdák és a MDF is tele volt ügynökökkel, (akik most a Fideszt 'erősítik').
El kell fogadni, a kormánypárt kétharmada benne volt. Ha nem akarjuk, hogy a következő választásnál is így legyen követelni kell a nyilvánosságra hozást.
1. 22 évvel ezelőtti párthatalmi kommunista szolgálatban levő ügynökök olyan fontos munkát végeznek manapság a Hazának, hogy ne lehessen nyilvánosságra hozni az ügynökaktákat? Ez nálad komoly érv lenne?
2. Azt nem gondolja senki, hogy a szocik mellett ki lehetett volna kényszeríteni a feltárást.
+1 Főleg úgy, hogy a Kisgazdák és a MDF is tele volt ügynökökkel, (akik most a Fideszt 'erősítik').
El kell fogadni, a kormánypárt kétharmada benne volt. Ha nem akarjuk, hogy a következő választásnál is így legyen követelni kell a nyilvánosságra hozást.
KopaszMercis 2012.03.19. 12:11:39
A Lázár féle nyilatkozattal semmi gond nincsen. Feleljenek az emberek a szüleik bűneiért, és a szülők a gyermekek bűneiért. Észak Korea egyelőre az egyetlen ország, ahol ez a törvény, és ideje, hogy itt is megvalósuljon Lázár Úr víziója. Végre itt is rend lenne...
dr Smittpálelnökúr 2012.03.19. 12:13:16
@barli: "2. Fodor Gábornak meg volt egykét éve/lehetösége a nyilvánosságra hozatalhoz. Most már kicsit fura erröl beszélnie...
"
Ez kb. ugyanaz a mellébeszélés, mint amikor a schiffert kommunistázzák le.
"
Ez kb. ugyanaz a mellébeszélés, mint amikor a schiffert kommunistázzák le.
kristofxx 2012.03.19. 12:22:55
Azt hiszem, hogy most az egyszer Kövérrel kell egyetértenem, az ügynök kérdés ma már nem több , mint egy kommunikációs gumicsont.
Így hogy nem került lezárásra, ezt alufit mindig be lehet még dobni a közéletbe igazán minden veszély nélkül. meg lehet nyilvánulni pr és kontra, tiltakozni lehet, bizottságosdit játszani, egy pár hónapra évente van a médiának és a közéletnek mivel foglalkozni. 20 év után a zsarolási potenciál is jelntősen csökkent, viszont lebegtetve a dolgot még mindig sokkal hatékonyabb, jobb fortélyos félellemben tartani a közt.
A tisztességes dolog természetesen az lenne, ki kellene pukkasztani a lufit, robbanjon, Bár ez a robbanás már sokkal kisebb lenne, az érintettek már idősek, inaktívak, már kevéssé ismertek. Az érdekesebb neveket már kimazsolázták régen akik hozzáfértek, bár jópár" Gyertyák csonkig égnek" tipúsú beszélgetésre kerülne sor, ami szerintem sokkal fontosabb, mint a nyílvános megsemmisítés.
A lufit csak egyszer lehet ellőni.... a publikum meg hamar elfelejtené pukkanást.
Így hogy nem került lezárásra, ezt alufit mindig be lehet még dobni a közéletbe igazán minden veszély nélkül. meg lehet nyilvánulni pr és kontra, tiltakozni lehet, bizottságosdit játszani, egy pár hónapra évente van a médiának és a közéletnek mivel foglalkozni. 20 év után a zsarolási potenciál is jelntősen csökkent, viszont lebegtetve a dolgot még mindig sokkal hatékonyabb, jobb fortélyos félellemben tartani a közt.
A tisztességes dolog természetesen az lenne, ki kellene pukkasztani a lufit, robbanjon, Bár ez a robbanás már sokkal kisebb lenne, az érintettek már idősek, inaktívak, már kevéssé ismertek. Az érdekesebb neveket már kimazsolázták régen akik hozzáfértek, bár jópár" Gyertyák csonkig égnek" tipúsú beszélgetésre kerülne sor, ami szerintem sokkal fontosabb, mint a nyílvános megsemmisítés.
A lufit csak egyszer lehet ellőni.... a publikum meg hamar elfelejtené pukkanást.
barli 2012.03.19. 12:25:54
@Madnezz: végülis igazad van. A legjobb lenne nyilvánosságra hozni, bármibe is kerül. Én csak az okokat feszegettem. Egyébként a németeknél sem ment ez olyan gördülékenyen, pont a Gauck küzdött érte sokat, de a politikusokat kábé ott is zavarta az ügy.
Manatwork (törölt) 2012.03.19. 12:28:20
Szerintem baromi egyszerű a megfejtés, miért van ilyen halogatás/terelés az ügynök témában már 22 éve:
MINDEN PÁRT vezetése ill. befolyásos tagjai érintettek voltak. MDF, FKGP, MSZP, SZDSZ, Fidesz, KNDP - egyformán sáros.
Egyértelmű: ha kiderülne valamelyik pártvezérről hogy ügynök volt akkor ott véget is ért a komolyabb politikai karrierje. És ezzel oda a hatalom és pénz!
Attól tartok már lement az a hajó, hogy tisztán lehessen látni ebben az ügyben és marad a 22 év alatt jól bevált zsarolás, célozgatás, kommunistázás. Mert ha valami csoda miatt nyilvánosságra kerülne, hogy a kommunista ellenes "rendszerváltó" pártok vezetői/képviselői sima kis szar besúgók voltak akik a saját boldogulásuk érdekében jelentettek ezt-azt akkor végre valóban el lehetne kezdeni ebben az országban a szembenézést a múlt rendszerrel és lehetne előre is nézni az ORSZÁG ÉRDEKÉBEN!
Ami eddig volt és van az csak maszatolás és a felelősség elkenése! 3 kérdés van csak ebben:
1; kik voltak eddig kormányon a 22 év alatt?
2; kiknek volt lehetőségük a múlt tisztázására?
3; miért nem tették meg?
A válasz egyszerű: egyik parlamenti párt se akarta saját magát lebuktatni! Ennyi.
MINDEN PÁRT vezetése ill. befolyásos tagjai érintettek voltak. MDF, FKGP, MSZP, SZDSZ, Fidesz, KNDP - egyformán sáros.
Egyértelmű: ha kiderülne valamelyik pártvezérről hogy ügynök volt akkor ott véget is ért a komolyabb politikai karrierje. És ezzel oda a hatalom és pénz!
Attól tartok már lement az a hajó, hogy tisztán lehessen látni ebben az ügyben és marad a 22 év alatt jól bevált zsarolás, célozgatás, kommunistázás. Mert ha valami csoda miatt nyilvánosságra kerülne, hogy a kommunista ellenes "rendszerváltó" pártok vezetői/képviselői sima kis szar besúgók voltak akik a saját boldogulásuk érdekében jelentettek ezt-azt akkor végre valóban el lehetne kezdeni ebben az országban a szembenézést a múlt rendszerrel és lehetne előre is nézni az ORSZÁG ÉRDEKÉBEN!
Ami eddig volt és van az csak maszatolás és a felelősség elkenése! 3 kérdés van csak ebben:
1; kik voltak eddig kormányon a 22 év alatt?
2; kiknek volt lehetőségük a múlt tisztázására?
3; miért nem tették meg?
A válasz egyszerű: egyik parlamenti párt se akarta saját magát lebuktatni! Ennyi.
Manatwork (törölt) 2012.03.19. 12:31:09
@KopaszMercis: érdekes lenne amikor a Lázár logika mentén elcsapnának egy eléggé befolyásos politikust mert az apja párttitkár volt :)
ró 2012.03.19. 12:31:19
@kristofxx: ha az ügynök kérdés ma már nem több, mint egy kommunikációs gumicsont és minden veszély nélküli, akkor miért félnek nyilvánosságra hozni??? Miért változott meg Kövér véleménye? Mert a mi kommunistánk a jó kommunista? A mi ügynökünk a jó ügynök? Ezeket kell védeni?
Miért?
Miért?
Netuddki. 2012.03.19. 12:38:44
"És az sem múlt, hanem a jelen, hogy a politikai hogyan használja ki zsarolásra, sakkban tartásra azt, hogy a közvélemény nem lát tisztán az ügynökkérdésben."
Na most itt a nagy kérdés az, hogy mi erősebb? Kedves Fodor Gábor esküje vagy az állampolgári kötelessége, ha ilyen eset a tudomására jut akkor azt esetleg nyilvánosságra hozni és a bűnözőket lebuktatni? Igen bűnözőt írtam és nem véletlenül.
Elmélkedni meg lehet, csak éppen közben zajlanak az "események". Szóval most már nemcsak az akták az érdekesek hanem az is ki mit használt fel belőlük törvénytelenül...
Na most itt a nagy kérdés az, hogy mi erősebb? Kedves Fodor Gábor esküje vagy az állampolgári kötelessége, ha ilyen eset a tudomására jut akkor azt esetleg nyilvánosságra hozni és a bűnözőket lebuktatni? Igen bűnözőt írtam és nem véletlenül.
Elmélkedni meg lehet, csak éppen közben zajlanak az "események". Szóval most már nemcsak az akták az érdekesek hanem az is ki mit használt fel belőlük törvénytelenül...
kristofxx 2012.03.19. 12:39:05
@ró: Azért mert elpukkanna és nem lehetne rendszeresen előkapni és bedobni a köztudatba. Így rendszeres gumicsontként mindig lehet kommunistázni vagy éppen kinek mihez van kedve.
Sajnos nagyon sokan nem értik, hogy a FIDESZ elmúlt 18 éve semmi másról nem szól csak a manipulácíról és hatalom megszerzéséről. Ez is egy nagyon hasznos eszköz a kezükben, ezért is kerül elő rendszeresen és így még van benne ptenciál.
Sajnos nagyon sokan nem értik, hogy a FIDESZ elmúlt 18 éve semmi másról nem szól csak a manipulácíról és hatalom megszerzéséről. Ez is egy nagyon hasznos eszköz a kezükben, ezért is kerül elő rendszeresen és így még van benne ptenciál.
ró 2012.03.19. 12:44:36
@Kutchek: amiatt is kell a teljes nyilvánosság, hogy mindenki számára világos legyen,
voltak e ügynökök akik előnyben részesültek (privatizáció, állami pozíciók,kapcsolati háló, zsarolás, stb.? Ennek tisztázása morális kérdés.
és ez nem csak az értelmiség belügye, mint ahogy Kövér állítja.
voltak e ügynökök akik előnyben részesültek (privatizáció, állami pozíciók,kapcsolati háló, zsarolás, stb.? Ennek tisztázása morális kérdés.
és ez nem csak az értelmiség belügye, mint ahogy Kövér állítja.
Manatwork (törölt) 2012.03.19. 12:48:23
@kristofxx: azért ha teljesen őszinték akarunk lenni: nem csak a fidesz csinálta ezerrel a manipulálást a hatalomért, hanem minden parlamenti párt. Csak a fidesz ebben jobb, mint a többiek :(
Netuddki. 2012.03.19. 12:49:42
@ró: A kövér csak az óhajairól beszélt. Szeretné ha ez csak az értelmiség (muhaha!) belügye maradna...
kristofxx 2012.03.19. 12:54:44
@Manatwork: Teljesen igazad van, de az a legnagyobb gond, hogy FIDESZ a legjobb benne, a többiek nem is értik a FIDESZ logikáját, így a fegyvert sem találják meg ellene. Itt van ez a Schiffer ügy, szerintem ez egy egészen ovodás taktika. Először kell kiabálni, ütni nagyon hangosan, a másiknak rögtön levegőt kell venni és védekezni azonnal kivülről csak csete-paté látszik meg az ordibálás hallatszik,a tartalom már senkit nem érdekel..
mókáné 2012.03.19. 12:56:02
"felnő egy új generáció, akik számára természetes, hogy a politikai elit megvezeti a társadalmat"
Engedelmével kivettem ezt a mondatot, kérdőjel nélkül, és nem is magyarázom, mert magáért beszél.
1989- ben rendszerváltottunk, de alighanem, amikor újra eljön az idő, akkor újra onnan indulunk, hogy ezt az egészet átgondoljuk, miképpen lehetne. Ha könnyekkel, akkor könnyekkel, de megoldani.
Engedelmével kivettem ezt a mondatot, kérdőjel nélkül, és nem is magyarázom, mert magáért beszél.
1989- ben rendszerváltottunk, de alighanem, amikor újra eljön az idő, akkor újra onnan indulunk, hogy ezt az egészet átgondoljuk, miképpen lehetne. Ha könnyekkel, akkor könnyekkel, de megoldani.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.03.19. 13:22:16
@kristofxx:
"Azt hiszem, hogy most az egyszer Kövérrel kell egyetértenem, az ügynök kérdés ma már nem több , mint egy kommunikációs gumicsont. "
"A lufit csak egyszer lehet ellőni.... a publikum meg hamar elfelejtené pukkanást. "
Akkor meg mégsem értesz egyet Kövérrel.
"Azt hiszem, hogy most az egyszer Kövérrel kell egyetértenem, az ügynök kérdés ma már nem több , mint egy kommunikációs gumicsont. "
"A lufit csak egyszer lehet ellőni.... a publikum meg hamar elfelejtené pukkanást. "
Akkor meg mégsem értesz egyet Kövérrel.
is 2012.03.19. 13:23:09
Már eldöntötték. Létrehoznak egy bizottságot, aminek ebben a ciklusban (az még két újabb év!) valamit le kell tennie az asztalra. Elfektették az ügyet, eltolták két évvel ismét. az a bizottság nyilvánvalóan semmi érdemlegeset nem fog letenni az asztalra, ezt már most lehet borítékolni.
kristofxx 2012.03.19. 13:26:28
@Zabalint: a gumicsontra gondoltam
is 2012.03.19. 13:26:40
@barli: 1. A csehekt hozd már práhuzamnak légyszi, aztán azt magyarázd, hogy ők miért csinálhatták meg.
2. Talán elolvastad a posztot. FG sosem volt abban a helyzetben, hogy nyilvánosságra hozza, lévén nem volt vezető kormányzati tényező sosem. Azok a szocik és a FIDESZ.
2. Talán elolvastad a posztot. FG sosem volt abban a helyzetben, hogy nyilvánosságra hozza, lévén nem volt vezető kormányzati tényező sosem. Azok a szocik és a FIDESZ.
Szamiz67 2012.03.19. 13:30:10
@kovi1970: És mit hozna nyilvánosságra, hogy látott valamit, valamikor? Ráadásul az írásban benne van, hogy amit látott egy koncepciózus, téves adatokat tartalmazó lista volt, amelyen még a személyes adatok sem stimmeltek. Szerintem ezt nem így kellene, teljes kutatható, megismerhető nyilvánosságra hozatalra van szükség , nem arra, hogy ki mit látott, mire emlékszik.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.03.19. 13:30:19
@kristofxx:
Ja, jó, úgy oké. Csak arra gondoltam, Kövér amellett érvelt, hogy miért nem hozzák nyilvánosságra, te meg amellett érveltél, hogy legjobb lenne nyilvánosságra hozni, és akkor nem lehetne többet rágcsálni ezt a gumicsontot.
Ja, jó, úgy oké. Csak arra gondoltam, Kövér amellett érvelt, hogy miért nem hozzák nyilvánosságra, te meg amellett érveltél, hogy legjobb lenne nyilvánosságra hozni, és akkor nem lehetne többet rágcsálni ezt a gumicsontot.
kristofxx 2012.03.19. 13:33:22
A csehek azért tudták megcsinálni, mert náluk nem volt egy Antall József aki anno rájött, hogy a lista meg a boritékok sokkal többet érnek addig, amíg az ő kezében vannak.
A közhangulat meg nem kényszerítette ki az ügynök kérdés megoldását, akkor még nem akart vért a nép....
A közhangulat meg nem kényszerítette ki az ügynök kérdés megoldását, akkor még nem akart vért a nép....
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.03.19. 13:43:15
@barli: "Fodor Gábornak meg volt egykét éve/lehetösége a nyilvánosságra hozatalhoz"
Éve volt, de törvényes lehetősége a nyilvánosságra hozatalhoz nem. Az SZDSZ minden ciklusban bepróbálkozott egy erre irányuló törvényjavaslattal (erre kötelezte is a demokratikus ellenzéki múlt), csak hát sose volt többségben, szóval ha van párt, amelynek nem lehet a szemére hányni semmit ügynökügyben, akkor az az SZDSZ.
Éve volt, de törvényes lehetősége a nyilvánosságra hozatalhoz nem. Az SZDSZ minden ciklusban bepróbálkozott egy erre irányuló törvényjavaslattal (erre kötelezte is a demokratikus ellenzéki múlt), csak hát sose volt többségben, szóval ha van párt, amelynek nem lehet a szemére hányni semmit ügynökügyben, akkor az az SZDSZ.
Jenyei 2012.03.19. 13:49:44
Egy ismerősöm 1 millót sikkasztott - ismerem a körülményeit, elvált, mindenét elvitte a férje, a gyerek nála maradt. Kiszabták rá, leülte. Na de mennyivel nagyobb aljasságot követett el sok besúgó, akik megússzák? Csak Krakust nézzük, úgy önmagában. Csnyán megvádoltak egy FIDESZ-es polgármester, hogy ő volt az. Hát nem lenne jobb lemosni róla ezt az igaztalan vádat?
Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.03.19. 13:51:33
Egyetértek a leírtakkal.
A nyilvánosságra hozatal történelmi tartozás.
Ám Fodornak nem kéne játszani az álszentet, mikor családtagok ügynökmúltját hozza valaki szóba, hisz Pokorni kapcsán nem volt ritka az ügynöközés, bekiabálás apjára utalva az SZDSZ és MSZP soraiból sem anno.
A nyilvánosságra hozatal történelmi tartozás.
Ám Fodornak nem kéne játszani az álszentet, mikor családtagok ügynökmúltját hozza valaki szóba, hisz Pokorni kapcsán nem volt ritka az ügynöközés, bekiabálás apjára utalva az SZDSZ és MSZP soraiból sem anno.
2012.03.19. 13:56:03
a dolog nyitját Hofi mondta ki: kis ország vagyunk, egy csőcselékünk van. Minden rendszer azt használja. Most is.
Kono 2012.03.19. 13:56:52
" Az Országgyűlés honlapján hozzáférhető, hányféleképpen, hányszor és milyen intenzitással küzdöttek a liberálisok a parlamentben az ügynökakták nyilvánosságáért"
Sajnos nem sok eredménnyel. Hogy ennek mi a valódi oka, arra azért kíváncsi lennék. Érdekelne egy olyan poszt, ami a hátteret is elmeséli.
Sajnos nem sok eredménnyel. Hogy ennek mi a valódi oka, arra azért kíváncsi lennék. Érdekelne egy olyan poszt, ami a hátteret is elmeséli.
bucbuc 2012.03.19. 14:08:18
Hát, Gábor, önök rengeteget tettek azért a fosért, amiben most úsztatják ezt a valamit, amit kormányoztak.
Legalább ne legyen álszent.
Legalább ne legyen álszent.
Közbiztonság Szilárd 2012.03.19. 14:16:51
Na, legalább már tudom, miért volt szar a szamizdatok helyesírása is.
Amúgy meg nyilván nem akarja a Fidesz nyilvánosságra hozni, hogy Orbán Viktor KISZ-titkár meg Kövér László MSZMP-tag kiket súgott be.
Mert nyugi, ők is ott voltak a sorban. Különben Orbán nem mehetett volna Oxfordba tanulni ösztöndíjjal 1 évre. Semmiért nem osztogattak ilyen kegyet.
Hogy a slepp többi tagjáról be is beszéljünk.
Amúgy meg nyilván nem akarja a Fidesz nyilvánosságra hozni, hogy Orbán Viktor KISZ-titkár meg Kövér László MSZMP-tag kiket súgott be.
Mert nyugi, ők is ott voltak a sorban. Különben Orbán nem mehetett volna Oxfordba tanulni ösztöndíjjal 1 évre. Semmiért nem osztogattak ilyen kegyet.
Hogy a slepp többi tagjáról be is beszéljünk.
Éhes_ló 2012.03.19. 14:16:53
Gabriellának itt pampogni NULLA erkölcsi alapja van.
miért is?
1. Az állampárt mszmp utódpártját ők tették kormányképessé és ők legitimálták 1991 után. Ami önmagában mélységesen cinikus lépés volt.
2. 1994-1998 között 4 évük lett volna, hogy a legitimációért cserébe a pufajkást rákényszerítsék a lsiták kiadására. Nem éltek vele.
3. D209 buktájakor kiléphettek volna és kola partnerként kényszeríthették volna a hataloméhes elqrót a listák kiadására. Nem tették meg.
4. Ezt követően sem tették meg a maradék 7 évük alatt sem.
Ezen idő alatt Gabriella vezető tisztségviselő és képviselő volt. kussolt, lapított és sunyult.
Akkor tegye ezt most is ezt nyugodtan a 0%os pártmaradványával együtt.
Általában érdemes lenne a szembenézéssel kezdenie, mielőtt itt beugat bármi kapcsán és a saját felelősségét, valmint elvbarátai felelősségét boncolgatnia a mai történések megett. első lépésként el is fogadnám.
Így azonban erkölcstelen és hiteltelen, mint anno si az volt a bandájával együtt..
miért is?
1. Az állampárt mszmp utódpártját ők tették kormányképessé és ők legitimálták 1991 után. Ami önmagában mélységesen cinikus lépés volt.
2. 1994-1998 között 4 évük lett volna, hogy a legitimációért cserébe a pufajkást rákényszerítsék a lsiták kiadására. Nem éltek vele.
3. D209 buktájakor kiléphettek volna és kola partnerként kényszeríthették volna a hataloméhes elqrót a listák kiadására. Nem tették meg.
4. Ezt követően sem tették meg a maradék 7 évük alatt sem.
Ezen idő alatt Gabriella vezető tisztségviselő és képviselő volt. kussolt, lapított és sunyult.
Akkor tegye ezt most is ezt nyugodtan a 0%os pártmaradványával együtt.
Általában érdemes lenne a szembenézéssel kezdenie, mielőtt itt beugat bármi kapcsán és a saját felelősségét, valmint elvbarátai felelősségét boncolgatnia a mai történések megett. első lépésként el is fogadnám.
Így azonban erkölcstelen és hiteltelen, mint anno si az volt a bandájával együtt..
Közbiztonság Szilárd 2012.03.19. 14:21:54
@is:
Fodor miniszter volt a Gyurcsány-kormányban.
Fodor miniszter volt a Gyurcsány-kormányban.
zsalas 2012.03.19. 14:38:13
@Éhes_ló: Azért a "Gabriellázásnál" mélyebbet nehéz elképzelni, az egész véleményedet hitelteleníti ez a hangnem. Egyébként Fodor szembenézéssel kezdte, olvasd el a kettővel ezelőtti bejegyzést: fodorgabor.blog.hu/2012/03/08/a_politikai_hibak_termeszeterol
zsalas 2012.03.19. 14:45:26
@Kono: Akkor olvass egy kicsit bele a Kenedi jelentés vonatkozó részeibe és te is rá fogsz jönni, hogy miközben az SZDSZ számos kezdeményezéssel élt ebben a kérdésben, a Fidesz eggyel sem. Itt elérheted: mek.oszk.hu/08400/08450/08450.pdf
rohejorszaga · http://rohejorszaga.blog.hu 2012.03.19. 15:01:41
@Dr. Kulics: igazából a probléma nem az, hogy mi történt, vagy hogy mi történik. Engem az keserít el, hogy semmi más nem is fog történni. Itthon sokkal inkább hátsó folyamatok mozgatják a szálakat.
Több évig terrorelhárítási és tömegviselkedés-analizáló, tömegoszlatás-vezérlő intelligens rendszereket terveztem, így volt alkalmam belelátni több ország tüntetéseinek, az azokat mozgató folyamatok és erők működésébe is. (Könyvet is írok róla a rohejorszaga.blog.hu -n fent van már az első száz oldal) Amielkeserítő, hogy a legtöbb országban az "emeljük ki a jókat és a tehetségeseket" elv működik, míg itthon a "gáncsoljuk ki a jókat, nehogy veszélyeztessék a pozíciónkat" elv.
Több évig terrorelhárítási és tömegviselkedés-analizáló, tömegoszlatás-vezérlő intelligens rendszereket terveztem, így volt alkalmam belelátni több ország tüntetéseinek, az azokat mozgató folyamatok és erők működésébe is. (Könyvet is írok róla a rohejorszaga.blog.hu -n fent van már az első száz oldal) Amielkeserítő, hogy a legtöbb országban az "emeljük ki a jókat és a tehetségeseket" elv működik, míg itthon a "gáncsoljuk ki a jókat, nehogy veszélyeztessék a pozíciónkat" elv.
Éhes_ló 2012.03.19. 15:13:53
@zsalas: a Gabriella egy szép név, nem tudom mi a bajod vele.
Amennyiben a linkelt postot szembenézésnek gondolod, akkor nem egy nyelvet beszélünk. A felszínt sem karcolgatja, nem hogy szembe nem néz semmivel sem.
Ez korábban sem volt erőssége a fennen trónoló politikai hullának, de ilyen postok után egyenesen komikus ennek a figurának a pampogása.
Amennyiben a linkelt postot szembenézésnek gondolod, akkor nem egy nyelvet beszélünk. A felszínt sem karcolgatja, nem hogy szembe nem néz semmivel sem.
Ez korábban sem volt erőssége a fennen trónoló politikai hullának, de ilyen postok után egyenesen komikus ennek a figurának a pampogása.
komplikato 2012.03.19. 15:23:53
@barli: Ez azért csúsztatás nem? Nehogy már a belügyi részen saját lakossága ellen ügynökösködőket egy kalap alá vegyük azokkal, akik vélt vagy valós külső támadásoktól védték az országot és vagy az ország számára fontos stratégiai kérdésekben. Ráadásul egy hivatásos meg egy beszervezett, pláne pénzért, árulót sem kéne összekeverni.
Érdekes, hogy az írásban Németország példája szerepel, miközben Romániában nemrég fogadták el a lusztrációs törvényt, miközben nálunk éppen leszavazgatták a témát.
Ha pedig a kormány párt elfogadtatta az MSZMP és MSZP kollektív bűnösségét, ami azért itt ott vitatható, részben viszont jogos, akkor kezdjen sepregetni saját háza táján ...
Érdekes, hogy az írásban Németország példája szerepel, miközben Romániában nemrég fogadták el a lusztrációs törvényt, miközben nálunk éppen leszavazgatták a témát.
Ha pedig a kormány párt elfogadtatta az MSZMP és MSZP kollektív bűnösségét, ami azért itt ott vitatható, részben viszont jogos, akkor kezdjen sepregetni saját háza táján ...
zsalas 2012.03.19. 15:39:08
@Éhes_ló: Az a bajom vele, hogy Gábornak hívják, de tényleg nem beszélünk egy nyelvet, mert látom, hogy minősítésekben elég erős vagy, érvelésben annál gyengébb.
Kono 2012.03.19. 15:59:07
@zsalas: Ez az én kérdésemre volt válasz? Nem akarok olyanra válaszolni, amit nem nekem intéztek...
fodorgabor 2012.03.19. 16:30:51
"Azt gondolom, hogy elkéstünk ezzel az egész dologgal. Azt gondolom, hogy ennek a magyar Parlamentnek és az egész magyar társadalomnak ezelőtt több, mint egy éve kellett volna túlesnie az összes, a múlt lezárásával foglalkozó törvényjavaslaton és problémán. Csak szeretnék mindenkit emlékeztetni arra, hogy amikor a Kormány első száz napját értékeltük, és a FIDESZ egy hivatalos dokumentumot adott ki, amit minden minisztériumnak megküldött, ebben az egyik első pont éppen az volt, amit kifogásoltunk a Kormány működésével szemben, hogy eltelt száz nap, és még szóba sem került semmifajta – a múlt lezárásával foglalkozó – törvényjavaslat, hatpárti tárgyaláshoz vagy bármihez hasonló dolgot. Azt gondolom tehát, a mi oldalunkról az a szándék, hogy ezt az ügyet valamilyen módon és minél hamarabb lezárjuk, megvan. Ebben mi önöknek, az igazságügyi kormányzatnak készséges együttműködői vagyunk, de csak bizonyos kereteken belül. Problémamegoldást kell rá találni, de csak olyan megoldást tudunk elfogadni, amely a mi számunkra – mint törvényhozók számára – mozgásteret kijelölő alkotmányos és egyéb törvényi szabályokat nem hágja át. Ezeken a kereteken belül minden megoldást készséggel elfogadunk, együttműködünk önökkel. De ami ezeken a határokon túlmegy, olyan megoldásokhoz sajnos nem tudjuk a nevünket adni." - Orbán Viktor a Fidesz akkori frakcióvezetője a Magyar Országgyűlésben 1991. október 29.
És akkor lássuk Lázár Jánost a Fidesz mai frakcióvezetőjét 2012. március 19.:
index.hu/video/2012/03/19/lazar/
És akkor lássuk Lázár Jánost a Fidesz mai frakcióvezetőjét 2012. március 19.:
index.hu/video/2012/03/19/lazar/
Adalberto Gellenzeeri 2012.03.19. 16:39:28
Nincs ennek az ügynek alternatív megoldása. És fél, meg háromnegyed se. Minél előbb lesz nyilvános a teljes ügynöklista annál jobb. A társadalom nem egy buzibár, ahol a színpadon felléphetnek transzvesztiták. A közélet csak akkor közélet, ha tiszta. Különben mindig csalódhatnak és csalódni fognak az állampolgárok. Meddig akarunk még dagonyázni ebben az össznépi szarban?
KopaszMercis 2012.03.19. 16:44:23
@Manatwork: Hat jobb lenne, mint ami most van...
Éhes_ló 2012.03.19. 17:04:30
@zsalas: nem értelek, milyen érve kellene a szadesznek a diktatúra utódpártjával való mocskos nászán, a 4 éves alkotmányozó többségi társbérletén, és 7 évnyi kormánygyilkos koala pozícióján túl ahhoz, hogy Gabriella mai postban való ébredését az ügynöklisták nyilvánosságra hozatala kapcsán hiteltelennek és álságosnak minősíthessem pármilliomod magammal, akik a szavazófülkék csendes magányában 20 év után elhajtották őket a hatalom közeléből, minek következtében amorális élőhalottakból immár végre politkai hullákká is válhattak, mindnyájuk szerencséjére és társaik okulására.
Éhes_ló 2012.03.19. 17:11:16
@fodorgabor: magadról mesélj kérlek, magadról és a pártodról.
Buktor az aki. Őt unalomig ismerjük, de álmodban se gondold, hogy mikrogrammal is többet értél valaha is abban a gyülekezetben, amiben együtt loptátok és lopattátok szét az országot.
Itt pedig akkor van fikarcnyi erkölcsi alapod rá követ vetni, ha magad ennél többet tettél volna bármikor is.
De nem tettél.
Ezért vagy politikai hulla és nyomod a vakert itt, ahelyett, hogy mint azt 20 évig tetted volt tovább fosztogatnál minket nagy pénzért buktorral szemben a dunaparti kupiban.
Buktor az aki. Őt unalomig ismerjük, de álmodban se gondold, hogy mikrogrammal is többet értél valaha is abban a gyülekezetben, amiben együtt loptátok és lopattátok szét az országot.
Itt pedig akkor van fikarcnyi erkölcsi alapod rá követ vetni, ha magad ennél többet tettél volna bármikor is.
De nem tettél.
Ezért vagy politikai hulla és nyomod a vakert itt, ahelyett, hogy mint azt 20 évig tetted volt tovább fosztogatnál minket nagy pénzért buktorral szemben a dunaparti kupiban.
ró 2012.03.20. 00:54:21
@Éhes_ló: kár, hogy állandóan zsidózol, buzizol, cigányozol, kommunistázol, embereket és szervezeteket gyalázol, mert ha az adot ügyben érvelnél,ami azért jól megy, akkor sokkal többet érnél el a hazád érdekében, mint ezzel az ótvaros gyűlölködéssel. szar lehet így élni...
mi lesz akkor, ha a jobbikban is csalódni fogsz? azért ne menj a tiszának.
szögi lajos és marian cosma halálesete után napokig csak kóvályogtam, mérhetetlen indulat gyülemlett fel bennem és még sok ezer honfitársamban. de a gyűlölködés és az általános elítélés helyett a büntetés elmaradhatatlanságát ezerszer fontosabbnak tartottam, mert a felelősség nem egyenlő. ezekért a tettekért csak az elkövetőket lehet büntetni. emiatt nem vagyok hajlandó a magyarellenesség vádját elfogadni.
a témához pedig, továbbra is teljes nyilvánosságot az ügynökaktáknak!!!
mi lesz akkor, ha a jobbikban is csalódni fogsz? azért ne menj a tiszának.
szögi lajos és marian cosma halálesete után napokig csak kóvályogtam, mérhetetlen indulat gyülemlett fel bennem és még sok ezer honfitársamban. de a gyűlölködés és az általános elítélés helyett a büntetés elmaradhatatlanságát ezerszer fontosabbnak tartottam, mert a felelősség nem egyenlő. ezekért a tettekért csak az elkövetőket lehet büntetni. emiatt nem vagyok hajlandó a magyarellenesség vádját elfogadni.
a témához pedig, továbbra is teljes nyilvánosságot az ügynökaktáknak!!!
2012.03.20. 09:59:07
@rohejorszaga: köszi a linket, el fogom olvasni !
Éhes_ló 2012.03.20. 10:25:15
@ró: ezeket a szavakat nem írtam le, nem értem miről írsz. Esetleg hivatkozást adhatnál ár, ha már ilyesmikkel vagdalokozol itt.Amiket leírtam azok megtörtént események, és ha gyalázatosnak találod őket érdemes lenne elgondolkodnod kik és miért követték el, hogyan történhettek. A jelzőik nem kevésbé gyalázatosak, mint a tettek amikről szólok.
Nem vagyok híve a PC újbeszél blablának ezért is írok róluk.
Fogalmam sincs hol írtam a jobbikról. Szerintem itt semmiképpen sem. De egyébként sem a szívem csücskei, és nem nagyon van miben csalódnom bennük a Tiszát pedig szeretem és nem megyek neki, ahogy másnak se szoktam.
Ha a valódi gyűlölködést keresel, akkor javasolok egy túrát a cigányfertőzött vidékeken megfelelő időpontban. megkapod töményen és gyorsan.
Ha túlélted, akkor beszélgessünk róla miért nem megy nekik az immár 600 éve sehol a kies ejrópában, ami más nemzetiségeknek soktucatjával sikerült az elmúlt ezer évben.
A többség és magyarellenesség pedig pont ott jelenik meg ebben a konkrét esetben, amikor a felelősséget rákenitek a befogadó társadalomra - ilyenkor is persze röhögve általánosítva - minden gondolkodás nélkül.
Erre a bűnözésük - ebbe beleértve az általad említett két esetet is - magadfajták által történő kezelése és az erről alkotott műveitek a legárulkodóbbak:
- miről készülhetett állami pénzzel támogatott, díjesőkkel jutalmazott alkotás és miről nem lehet még beszélni sem a médiában.
Nem vagyok híve a PC újbeszél blablának ezért is írok róluk.
Fogalmam sincs hol írtam a jobbikról. Szerintem itt semmiképpen sem. De egyébként sem a szívem csücskei, és nem nagyon van miben csalódnom bennük a Tiszát pedig szeretem és nem megyek neki, ahogy másnak se szoktam.
Ha a valódi gyűlölködést keresel, akkor javasolok egy túrát a cigányfertőzött vidékeken megfelelő időpontban. megkapod töményen és gyorsan.
Ha túlélted, akkor beszélgessünk róla miért nem megy nekik az immár 600 éve sehol a kies ejrópában, ami más nemzetiségeknek soktucatjával sikerült az elmúlt ezer évben.
A többség és magyarellenesség pedig pont ott jelenik meg ebben a konkrét esetben, amikor a felelősséget rákenitek a befogadó társadalomra - ilyenkor is persze röhögve általánosítva - minden gondolkodás nélkül.
Erre a bűnözésük - ebbe beleértve az általad említett két esetet is - magadfajták által történő kezelése és az erről alkotott műveitek a legárulkodóbbak:
- miről készülhetett állami pénzzel támogatott, díjesőkkel jutalmazott alkotás és miről nem lehet még beszélni sem a médiában.